КАКО У ЕРИ ЕЛЕКТРОНИКЕ И ДИГИТАЛНЕ УМЕТНОСТИ СЛАВИТИ „ДОБА РУКЕ“

Јасна Опавски:
Игра са Минотауром, 2022,
уље на платну, 70 x 100 цм

ИЗЛОЖБА У ГАЛЕРИЈИ РТС-А

Све у вези с овом изложбом у знаку је успеха, њом ведро започиње пролеће и враћа се природа у галерије. Почев од надахнутог предговора Драгана Јовановића Данилова, велике посете за једну групну изложбу до сјајних дела и интелигентне поставке која омогућује прегледно сагледавање, „4 х 4“ је узор како концепцијски треба засновати и решити сложен однос четири различите поетике

После наступа у Архиву Војводине у Новом Саду (2021) и ове године у Музеју рудничко-таковског краја у Горњем Милановцу, затим у Галерији Градац у Рашки, почетком маја у Галерији РТС завршена је четврта изложба „4 х 4“. Планиране су четири изложбе и ван Србије, али због сложености таквих наступа још увек нема конкретних договора. „4 х 4“ = 4 уметника са по 4 рада, две сликарке и двојица вајара. Потпуно различити, они су високопозиционарни на балканској ликовној сцени, изражавају се фигуративно са изразитим стилским и уметничким вредностима. Све је у вези с овом изложбом у знаку успеха, њом ведро започиње пролеће и враћа се природа у галерије. Почев од надахнутог предговора Драгана Јовановића Данилова, велике посете за једну групну изложбу (више од 1.000 посетилаца) до сјајних дела и интелигентне поставке која омогућује прегледно сагледавање, „4 х 4“ је узор како концепцијски треба засновати и решити сложен однос четири различите поетике. Поједини од излагача повезани су пријатељством а други сличним погледом на свет уметности. Њихов став је недвосмислен – у доба електронике, дигиталне и уметности проширених медија, које све више улазе у роботику и генетику, дозвати осећања и људскост. Стратегија је усмерена ка уздизању нормалности човека и природе, без патологије и испразног експериментисања или интелектуалисања, стваралачко супротстављање нељудском, вештачком и противприродном, а тактика је употреба традиционалних материјала и техника, класичних ликовних медија, који захваљујући њиховом великом умећу сада делују изванредно свеже. Све то не би било могуће да иза сваког њиховог рада не стоји велика уметничка и занатска сигурност, успешно настојање да се у ери компјутера обнови „доба руке“, мануелни, занатски рад, тим ређи што на целој нашој сцени цвета аматеризам, највише присутан у сликарству и скулптури.

* Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању *

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.