Пратећи оно што већ годинама раде музеји у свету, Историјски музеј Србијe је организовао, осим предавања и виртуелних тура кроз изложбе, циклус бесплатних онлајн-концерата Музиком кроз музеј
До сада је – у оквиру Музике кроз музеј – било одржано шест бесплатних онлајн-концерата на којима су наступили камерни ансамбли Дуо перфето, Дуо модерато, Београдски гудачки квартет, дуо Дамар, саксофониста Милан Савић уз клавирску сарадњу Укија Оваскаинена и квартет Мистик cello. Суорганизатор је удружење Уника арт, покровитељ – Министарство културе и информисања Републике Србије, реализацију је помогла Банка интеза. Посебност концерата чини извођење по једне нумере изненађења српских композитора из музичке архивске грађе ИМС. Публика је могла да прати концерте на јутјуб каналу и фејсбук страници Историјског музеја Србије. Програми су били осмишљени да буду занимљиви и неоптерећујући, свако у свом формалном жанру и с вешто урађеним аранжманима.Дуо перфето (Весна Јансенс, виолина, и Душан Стојановић, виолончело) представио се Бетовеновим Дуом бр. 1, Брамсовом Мађарском игром бр. 5, романтичним Крајслеровим варијацијама Лепи рузмарин, потпуријем популарних минијатура (Пјацола, Гершвин, Џоплин), нашом савременом музиком (Смиљана Влајић: Игра Волхова) и Колом Јосифа Маринковића (из архиве ИМС). Основна музичка идеја ансамбла Дуо модерато (Милан Игњатовић, гитара, и Јасмина Мима Врбанић, виолончело) заснована је на стилизацији и обрадама етно песама Србије и ширег простора Балкана, па су у програму биле нумере Петријин венац, Бојарка, Ајде Јано, Чочек, Ламент над Београдом, Румунска песма, Игра за двоје, Свилен конац и Што се боре мисли моје (из архиве).
Сасвим другачији приступ приказао је камерни дуо две обое Дамар (Драган Лазић и Марија Лазић), чији је програм био састављен од минијатура за две обое из Моцартових опера Отмица из Сараја, Фигарова женидба, Чаробна фрула, Дон Ђовани, али и аранжмана романтичних композитора – теме II става Симфоније бр. 6 Чајковског, М. Леонтовича и Едварда Грига (У палати горског краља, тема је коришћена у филмовима о Хари Потеру). На крају су следиле лакше ноте, Забављач Џоплина, мексичка традиционална музика и Тихо ноћи у аранжману Драгана Лазића (из архиве). Музикално, тонски савршено, био је то концерт за памћење. Уосталом, тако увек свира Драган Лазић. О музичкој сарадњи саксофонисте Милана Савића и пијанисте Укија Оваскаинена већ смо писали. Овај пут су се представили Потпуријем српских песама (из архиве), Сонатом Анте Гргина, Концертом за алт саксофон и гудачки оркестар Глазунова и Хеленском свитом Педра Итуралдеа. Професионално и креативно, што су већ показали у току своје сарадње.
Квартете посебно треба похвалити, јер су пробе заједничког наступа постале веома ризичне и компликоване у ово доба короне. Београдски гудачки квартет (Невенка Татић и Владимир Васиљевић, виолине, Ивана Гладовић Ерчић, виола, и Душан Стојановић, виолончело) приказали су музичко путовање од барока (Хендл) преко романтизма (Верди, Бородин) до 20. века (Барток, Деспић), Стивија Вондера и Пјацоле. За крај – Химна Светом Сави (из архиве ИМС). Уигран и професионално високо оријентисан ансамбл зазвучао је лепим, чистим тоном, са емоцијама на правом месту и у право време. Мистик cello женски квартет (виолончелисткиње Јасмина Мима Врбанић, Невена Бусарац, Марија Пудар и Сандра Грујић) поседује разрађен сценски наступ као резултат перформанса кроз искуство које су стекле у неким другим жанровима (рок, евергрин, етно-музика). Сходно томе и програм је био забавног карактера. Осим Сатијеве Гносијен и Пјацоле, који је на ивици жанра, ту је било филмске музике (Хорнер, Тирсен, Адел), мјузикла (Фантом из опере), забавне музике (Кинг, Деспасито, Девојко мала) и песма Што се боре мисли моје (из архиве). Лако, питко, забавно, донесено с много радости и полета. Надамо се да ће Историјски музеј наставити с овом праксом, која се показала као светло у тунелу мрака који се надвио над концертним сценама Београда.
Невезано, али повезано, млади пијаниста Иван Башић је 15. 2. 2021. приредио онлајн-концерт поводом Дана државности Србије, који је емитован из велике сале Универзитета уметности у Цириху. Иначе, Башић иза себе има већ значајну каријеру, између осталог проглашен је за младог музичара 2013. године у избору часописа Музика класика. Уметник се између композиција интернет-публици обраћао кратким текстовима о Првом српском устанку, Сретењу и Сретењском уставу и улози Србије у 20. и 21. веку, да би на крају честитао државни празник. У програм је уврстио захтевна дела – први став последње Бетовенове клавирске Сонате оп. 111, Тебе појем Стевана Мокрањца у обради за клавир, бриљантну и ефектну Лист-Паганини Етиду у а-молу и Српско коло Александра Вујића. Леп мали перформанс с великим пијанистичким и уметничким дометом.