ИЗЛОГ КЊИГЕ

Фуат Семивај
КАПАЛИ ЧАРШИЈА
Агора, Нови Сад

Реч је о узбудљивој приповести о Капали чаршији, једној од најзначајнијих локација у Истанбулу, а уједно и најстаријих тржних центара на свету, која је постала место укрштања традиција, култура и народа са све четири стране света још од средине 15. века. Ово није прича само о једној тачки на мапи некадашњег Османлијског царства или пак савременог Истанбула… Ово је прича о томе како су Капали чаршији удахнули душу – људи и њихове приче, језик, мит и историја, љубав и пријатељство, традиција која се попут незагаситог пламена преносила генерацијама уназад и све оно што су највиши домети људског духа доносили на ове просторе.
Капали чаршија зато преузима улогу главног протагонисте романа. Изграђена на византијским рушевинама, она ствара сопствену епску историју засновану на причама људи, а не на званичним историјским записима, а магија ове приче креће се управо од самог почетка: од камења, цигле и мермера који заједно са мајсторима говоре о њеном настанку… Ту су и архитекте, султани, трговци, купци и мештани, случајни пролазници – и свака њихова прича употпуњује сложен и живописан доживљај овог хронотопа између стварности и маште.

Андреј Бели
Петроград
Академска књига, Нови СадРадња романа смештена је у јесен године 1905, у време превирања руске друштвене стварности, као увертира за доцнију Октобарску револуцију. Млади Николај Аполонович Аблеухов, по налогу терористичке, револуционарне организације, спрема атентат на свог оца, сенатора, крутог царског бирократу, тако што ће у његову радну собу, у кутији за сардине, поставити бомбу. У том кратком времену град живо пулсира, с непрекидним током ужурбане људске гомиле. Према речима Жанете Ђукић Перишић, преводиоца овог романа, у жару слућеног и рађајућег револуционарног заноса, мешају се свест и подсвест ликова. Николај Аполонович, једна верзија човека из подземља Достојевског, неуротичан је и несигуран младић који прихвата идеје револуције као заводљиву игру.

Карлос Фуентес
Године с Лауром Дијас
Академска књига, Нови Сад

Овај Фуентесов роман спада у свевремена дела светске књижевности. Приповедајући о јунакињи Лаури Дијас, сведоку мексичких и светских догађаја који су обележили 20. век, писац кроз интимни живот једне жене и њених страсти, препрека, предрасуда, љубави, радости и бола, на путу ка сопственој слободи и стваралачкој личности, приповеда личну породичну сагу која се одвија у Халапи, Веракрусу, главном граду Мексика, Детроиту и Лос Анђелесу. Високим прозним стилом, веран својој књижевној мисији да опише и објасни укрштање животних и историјских путева, Фуентес исписује културну и политичку повест турбулентног Мексика, чији су протагонисти Фрида Кало и Дијего Ривера, а сапутници на стотине личности које су обележиле живописне и трновите путеве те латиноамеричке земље.

Стеван Гајић
ОД РОБА ДО ГРАЂАНИНА
Catena Mundi, Београд

Књига „Од роба до грађанина: борба Афроамериканаца за признање човечности“ настајала је годинама. Идеја за писање ове књиге зачета је 2005. године када је Гајић као студент боравио на Департману политичких наука Универзитета у Висконсину. Овој теми аутор је посветио дипломски рад на београдском Факултету политичких наука, мастер рад на Централноевропском универзитету у Будимпешти, те докторски рад на ФПН-у Београду.
Сржна тема књиге посвећена је политичкој мисли Афроамериканаца. Гајић се највише бави идејама двојице код нас непознатих, али изузетно значајних афроамеричких мислилаца, Фредерика Дагласа и Вилијама Ду Бојса. Међутим, друга, веома важна „тачка књиге је до сада непримећена подударност кључних идеја Ду Бојса и Николаја Трубецкоја“. Гајић открива невероватну сличност концепта двојне свести афроамеричког мислиоца и теорије руског писца „према којој је космополитизам заправо прикривени романогермански шовинизам“.

Марко Парезановић,
Реља Жељски, Зоран Јевтић
ТАКТИКА И МЕТОДИКА РАДА СЛУЖБИ БЕЗБЕДНОСТИ
Академија за националну безбедност, Београд

После готово четврт века од изласка претходног уџбеника, будућим припадницима службе безбедности Србије сада је постао доступан нови уџбеник који обухвата есенцијална питања као што су тактика и методика рада тих специјализованих, изузетно важних и по много чему особених државних органа. Иако у првом реду намењен студентима Академије за националну безбедност, овај уџбеник по свом пажљиво одмереном обиму и занимљивој садржини свакако може бити користан и онима који похађају друге, сродне студијске програме, али и широј публици која показује интересовање за ову тематику. Уједно „Тактика и методика рада служби безбедности“ још једном потврђује правило да најквалитетнија научна прегнућа настају у симбиози теорије и праксе, имајући у виду да је овде реч о ауторима који су читаве каријере посветили како практичној примени, тако и преношењу будућим колегама основних оперативно-аналитичких знања и вештина, неопходних сваком професионалцу ангажованом на заштити националне безбедности.

Салман Ружди
ДЕЦА ПОНОЋИ
Дерета, БеоградЈедан од најраскошнијих романа светске књижевности, у коме се сусрећу сервантесовски и раблеовски хумор у бескрајној одисеји по животним и судбинским лавиринтима и обесној игри живота и фантастике. Објављен у свету 1981, на српски језик преведен и објављен први пут 1986, награђен Букер-Маконеловом наградом, Џејмс-Тејт Блековом меморијалном наградом, наградом Удружења за енглески језик. Године 1993. ово дело добија награду „Букер над Букерима“ да би 2008. године било изабрано за најбољи роман који је икада добио „Букера“.
Роман „Деца поноћи“ одавно је постао класично књижевно дело. Продат је у преко педесет хиљада примерака у Индији и у преко две стотине и педесет хиљада примерака у САД, а преведен је и на више од двадесет светских језика. У чему је тајна? Да ли су лична храброст и политички ангажман скренули пажњу на овај роман, или је, што је ближе истини, Салман Ружди успео да освоји највише врхове књижевног квалитета и споји неспојиво – фантастику и историју, судбину и комику, религију и заблуду…
Својим романима Ружди је скидао вео по вео са историје човечанства, и своје личне историје, која га је пратила и обузимала. Свака прича испуњена је необичним и фантастичним светом његове имагинације.

Жозе Сарамаго
СТОЛЕЋЕ У АЛЕНТЕЖУ
Лагуна, Београд

Породична сага која обухвата готово читав XX век у Португалији, укључујући и „Каранфил револуцију“ 1974. године, када је после четири деценије срушена диктатура и успостављен демократски систем у земљи. Роман дубоко личан, „Столеће у Алентежу“ (1980) прво је Сарамагово дело с пишчевим препознатљивим рукописом, блиставим стилом који занемарује правописне норме и специфичним гласом и хумором који уздижу његове романе до највиших остварења савремене светске књижевности.
Упечатљив портрет савремене португалске историје, овај роман испуњен је питорескним и незаборавним ликовима неколико генерација сељачке породице Мау-Темпо из Алентежа, која је са својим сународницима, махом сеоским становништвом, понела најтеже бреме португалске повести XX века. Под Сарамаговим пером, социјална историја и приказ напорног тежачког рада на селу уздиже се до поетске метафоре о људском животу уопште и човековој вери у срећнију будућност.

Љубан Каран
КОНТРАОБАВЕШТАЈНЕ ПРИЧЕ КОС
Филип Вишњић, Београд

Приказане приче имају едукативни карактер за широку популацију наших грађана. Онај ко их прочита неће више бити наивна потенцијална жртва страних обавештајаца, било да су маскирани дипломатским статусом или на други начин прикривени у нашем друштву. Никада се не зна ко може бити њихова следећа ловина, поготово ако се има у виду непријатна чињеница да смо деценијама на удару најмоћнијих, али и локалних обавештајних служби које не бирају средства да остваре свој циљ. Без обзира што су приче укомпоноване тако да у њима има сегмената заснованих на истинитим догађајима а већим делом су измишљене, како би перфидни и плански наступ обавештајних виртуоза био што јаснији, оне су поучно штиво и за све оне који се тек припремају да буду део нашег безбедносног система. Сва имена личности које се спомињу су измишљена, али то ни најмање не нарушава едукативну снагу текста. Из ових прича може да се види и то како тајне службе озбиљно раде и онда када за њихове акције јавност не зна и када се чини да не раде ништа.


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *