Тим Дрискол – Борба против илегалног тржишта

 

Како заштитити интегритет глобалног тржишта кроз иновативна решења аутентификације

Аутентикс је америчка компанија посвећена помагању државним званичницима као и лидерима компанија да напредују у развијању ланаца снабдевања и дистрибуције помоћу иновативних решења аутентификације. Поред САД, где јој се налази средиште, ова компанија има представништва у Европи, на Блиском истоку и у Африци, преко којих помаже централним банкама да заштите новчанице, пореским управама да ефикасније прикупе акцизу, као и националним нафтним компанијама да одрже квалитет горива и поврате зараду коју губе услед нелегалних манипулација горивом. Сарадња се одвија са низом земаља, а међу сјајне партнере наш саговорник, извршни потпредседник и генерални директор „Аутентикса“ за програме новчаница и акцизних маркица, апострофира и „Наноинспект“ у Србији.
Можете ли нам рећи нешто више о вашем животу и пословном развоју?
У индустрији утврђивања аутентичности производа радим већ готово 25 година с тим што сам последњих 14 провео у „Аутентиксу“. Докторирао сам физику. Моје школовање и године искуства ме чине ефективним лидером у послу, као и поузданим партнером према клијентима. Могу да пружим висок ниво техничког разумевања приликом дизајнирања, развоја и увођења напредних оптичких мера заштите за новчанице, пасоше и друге брендиране производе.
Несумњиво да „Аутентикс“ помера границе у овом послу? Како то чини?
Решења која примењујемо су веома комплексна и укључују широку лепезу иновативних технологија. „Аутентикс“ развија нове сигурносне мере како би унапредио ове програме. Ми ове програме подижемо на виши ниво применом нових и унапређених софтверских система помоћу којих се подаци сакупљени у операцијама у оквиру програма сакупљају и анализирају. Део наше мисије је да заштитимо интегритет глобалног тржишта кроз иновативна решења аутентификације. Константно унапређујемо начин обраде оперативних података које достављамо клијентима. Клијенти код којих се успешно спроводи програм користе анализу података као основу за приоритизацију и доношење адекватне мере како би обезбедили аутентичност производа на тржишту.
Како је „Аутентикс“ настао?
Стварање „Аутентикса“ је започело с две компаније, једне са седиштем у САД, друге са седиштем у Уједињеном Краљевству. Технологија америчке компаније је била заснована на технологијама произашлим из Националне лабораторије Лос Аламос, која се касније преточила у технологију маркирања горива. Технологија британске компаније је била заснована на потпуно другачијој технологији произашлој из Универзитета у Јорку која је такође нашла примену у борби против кријумчарења. Ове две компаније су се 2003. године спојиле и формирале „Аутентикс“.
Шта сматрате својим највећим успехом до сада?
Уопштено програми на које смо највише поносни су они који порез утајен нелегалним радњама враћају држави и њеним грађанима. Такође, један од програма на који смо највише поносни је програм у Србији. Овај програм илуструје како једно јако партнерство изгледа и како изгледа када се употреби права технологија, када се обезбеде квалитетни оперативни подаци и када су власти спремне да те податке искористе за борбу против илегалног тржишта горива.
Реците нам нешто више о програмима из области акцизних маркица и заштите новчаница?
Што се програма акцизних маркица тиче, ту смо веома поносни на програм који смо увели у Гани. У овом програму смо направили технолошко решење које омогућава држави да прикупи пун износ акцизне таксе на дуван, алкохол и остала пића укључујући и пиво, као и воду и газиране сокове.
Како су се ови програми примењивали некад, а како сада, на пример користећи аналогију како се некада гориво маркирало бојом (solvent yellow), а данас молекуларним наномаркером?
Сви ови програми су у суштини игра мачке и миша. Када нађемо решење за један проблем и применимо га, они који се баве илегалном трговином горива одмах покушавају то решење да заобиђу. Тај проблем решавамо флексибилношћу, флексибилни смо у избору технологије, флексибилни смо у томе како је примењујемо и како се она обезбеђује. Индустрија сигурносних мера на новчаницама се историјски своди на веома мали број компанија које се тиме баве. „Аутентикс“као једна од тих компанија је креирала иновативне производе за централне банке које ће решити њихове проблеме. Тренутни тренд ове индустрије је да централне банке покушавају да смање зависност од једне компаније. Мања је шанса да ће све мере заштите набавити од једног или малог броја добављача. Они желе да имају слободу да бирају различите понуде од различитих добављача. То није најједноставније учинити тако да ниво сигурности остане на високом нивоу, али је „Аутентиксов“ начин рада прилагођен томе како централне банке раде. На пример, наше сигурносне мере се с лакоћом додају на новчанице док се наши сензори веома лако уграђују на већ постојећу опрему коју већина централних банака користи. Лако се уклапамо у њихов екосистем и помажемо им у смањењу трошкова у провери исправности новчаница.
Како оцењујете сарадњу са „Наноинспектом“, вашим партнером у Србији?
Досадашња сарадња је била фантастична. Ми сарађујемо с пуно партнера широм света, али једна ствар која је специјална у овој сарадњи је да је ми не доживљавамо као сарадњу већ имамо утисак као да смо део једне исте компаније са истом наменом и мисијом.

Наш саговорник је извршни потпредседник и генерални директор „Аутентикса“ за програме новчаница и акцизних маркица.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *