Педофилска рекламна апокалипса

„Јутјуб“ поново на удару

Моћни „Гуглов“ видео-портал „Јутјуб“, који годинама окреће милијарде долара од реклама што прате постављање свакојаких видео-записа од људи из читавог света, недавно је до темеља уздрман појавом педофилског скандала

Није прошло ни две године од претходног скандала који је најкомерцијалнијој видео-платформи на интернету, популарном „Јутјубу“, нанео иницијалну штету од најмање неколико стотина милиона долара губитка од зараде (дугорочно потенцијално много већу), а задесила их је нова невоља истог типа, премда с далеко неизвеснијим и свакако још штетнијим последицама. У поменутој недавној прилици „Јутјуб“ се нашао на удару после скандала насталог када су неке терористичке организације успеле да злоупотребе разне видео-садржаје у своје пропагандне па чак и комерцијалне сврхе. Чим се за то сазнало, „Јутјуб“ су одмах напустили њихови најиздашнији рекламни партнери, моћне интернационално позициониране компаније из свих области, захваљујући којима ова платформа функционише у сферама које подразумевају свакодневно обртање милијарди долара. „Еј-Ти-енд-Ти“, „Нестле“, „Епик гејмс“, „Дизни“, ХБО, „Хазбро“ и многи други тог ранга, престрављени што су видео-материјали на „Јутјубу“ на којима су се рекламирали њихови производи или услуге доведени у везу с терористима, одмах су одлучили да прекину сарадњу са „Јутјубом“ и обуставе свако даље рекламирање преко ове платформе.

Скандали

„Јутјуб“ се дао у детаљно чишћење видео-материјала, и увео наводно врло ефикасно додатно обезбеђивање своје видео-понуде од сличних злоупотреба, посебно уз помоћ даље развијаног софтвера из породице тзв. вештачке интелигенције, као и уз помоћ бруталног чишћења неприкладног видео-садржаја, што их је постепено почело да доводи у пређашње стање јер су после терористичког скандала и настанка „рекламоапокалипсе“, која им је однела стотине милиона долара директних губитака и још ко зна колико стотина последичне изгубљене добити, неке велике компаније почеле да се враћају на ову и за њих изузетно корисну платформу. А онда је уследио нови удар који не само да је поново отерао првобитно одбегле оглашиваче него је овога пута талас моћних компанија које су одлучиле да прекину сарадњу с њима толико велики да се заиста ради о феномену налик апокалипси. Једини страшнији скандал који у западном свету може да задеси било коју пословну јединку од етикете да на било који начин, макар и без икаквог умишљаја, подржавају тероризам јесте да су било којим својим чињењем или нечињењем, опет без обзира на своје свесно учешће у том делању, доведени у везу с педофилијом. А то се „Јутјубу“ управо догађа.

[restrict] Наиме, недавно се у једном врло популарном британском часопису великог угледа и стажа појавио текст о томе како се око наизглед сасвим нормалних и невиних видео-снимака деце постављених од стране породица из читавог света окупила огромна и стално растућа мрежа педофила. Сви клипови који су имали у свом садржају децу малолетног узраста, а која су из било ког разлога била разголићена или потпуно без одеће, постали су често посећивана посластица за сексуално изопачену групацију јутјубера, а аутори овог открића у часопису су за спонтано стварање овог круга педофила окривили руководећи кадар „Гугла“ и њихову изузетно комерцијалну видео-платформу „Јутјуб“. Ствар је сасвим једноставна. „Јутјуб“ послује по принципу бројности прегледа садржаја. Што је одређени видео „посећенији“, то је и популарнији и самим тим привлачнији за рекламе. При томе, а то „Јутјуб“ чини посебно одговорним, вештачком интелигенцијом опремљен алгоритам „Јутјуба“ аутоматски допуњава претрагу својих корисника прикладним сугестијама, тако да приликом сваке додатне претраге кориснику шаље велики избор линкова за сличне видео-снимке. Једноставно и ефикасно, али у овом случају аутопогубно, пошто се једном претрагом за дететом које тренира гимнастику добијају стотине резултата сличног или истоветног садржаја. Тај и њему сродни снимци, којих има на хиљаде, а које јутјубов алгоритам за паметно претраживање целокупне мреже резултата на основу тог иницијалног упита одмах избацује сваком кориснику, постали су омиљено место за многобројне педофиле. Тако, свако ко је затражио видео са обнаженом девојчицом која се рецимо игра на плажи добија линкове за хиљаде сличних снимака међу којима има и оних који се тешко могу сматрати прикладним. И не само то, око таквих снимака или фотографија ствара се круг обожавалаца оваквих призора који путем коментара, јер сваки видео прати и та могућност, долазе у међусобну комуникацију и тиме и фактички стварају педофилски круг.
Иако је реч о јасној злоупотреби „Јутјубових“ капацитета које превасходно користе нормални људи и сасвим законито, овај скандал је нанео директну штету компанији чија је одговорност суштински најмања, али ће јој нанети огромне последице. Заправо то се и догађа пошто су помињани оглашивачи дословно престрављени последицама по њих одмах повукли своје рекламе са „Јутјуб“ платформе без обзира на којим су се њеним деловима појављивале. Неке угледне и светски позициониране компаније нашле су се у великој невољи када је све откривено, односно када је на видео-странама „Јутјуба“ уз призоре обнажене деце, и ласцивне коментаре изопачених педофила поводом њих, поред филмова ишла њихова реклама за, рецимо, козметику, играчке, аутомобиле и остале производе из њиховог асортимана, као да је реч о сасвим нормалном сајту. Деловало је да баш те фирме подржавају педофилске страсти! Штета је огромна тим пре што је због могућности коментарисања снимака и реалног повезивања педофила укруг с могућношћу да даље размењују линкове за сличне филмове, број посетилаца на сваком од оваквих места досезао милионе, дакле улазио би у ранг „Јутјубових“ најкомерцијалнијих сајтова. Сексуално изопачени корисници оваквих видео-страна „Јутјуба“, поред посластице у виду девојчица и дечака који се играју поред базена понекад и без одеће или вежбају у некој гимнастичкој дворани, могли су да виде и рекламе озбиљних оглашивача као што је, на пример, Светски пословни форум, да и не помињемо практично свако велико име из било ког дела привреде које се изборило за рекламни простор на местима које посећују милиони јутјубоваца. Још горе, педофили су овакве „Јутјубове“ странице користили за отворено размењивање линкова за још сочније призоре на другим платформама, али и личних података како би се упознавали, чиме су простор за коментарисање видео-постова претворили у инструмент, правно гледано, фактичког криминалног удруживања.

Систем да се мења, не зна се како

Престрављени руководиоци „Јутјуба“, пошто је ствар дакако отишла до врха, до „Гугла“, на овај скандал и повлачење оглашивача реаговали су бројним изјавама у којима жале због злоупотребе њихове технологије и обећали да ће врло брзо очистити свој део сајбер-света од таквих корисника. Међутим, једино су успели да на неким од поменутих снимака ограниче или потпуно онемогуће коментарисање. Овај скандал је заправо пример окретања добронамерне и корисне технологије у погрешном смеру. Може се рећи да је технологија „вештачке интелигенције“, којом су у „Гуглу“ толико поносни, алгоритма смишљеног тако да свако ваше трагање допуњава понудама истог типа, постала у овом случају њихов најгори непријатељ, и још горе – непријатељ ког не могу да победе. Пошто засад очигледно нису у стању да филтрирају његове резултате, а још мање им пада на памет да га потпуно онеспособе, свако ко га користи у било које сврхе, добре или лоше, законите или не, добијаће од „паметног“„Гугловог“ претраживача на сваку, рецимо, сличицу провокативно обучене девојчице, тј. провокативно за изопачене, иако је она нпр. у трикоу за гимнастику, линкове за барем још неколико хиљада сличних, међу којима се неминовно јављају и оне које нису поставили добронамерни чланови породице већ особе из подземља проституције и педофилије. И то све с рекламама највећих светским компанија! Предивна и обострано корисна симбиоза најбогатијих компанија, које не штеде на новцу за своју промоцију, и „Гугла“, односно њихове „Јутјуб“ платформе, сада је озбиљно угрожена, па чак и доведена у питање. Обе стране су се нашле у немогућој позицији. Обе више не могу да наставе пословање под истим условима, а неће моћи даље ни по евентуално новим, јер би ти услови морали да буду толико ригидни да би обесмислили оглашавање и систем који „Гугл“, односно „Јутјуб“ користе не би ли затворили финансијску структуру награђивања најкомерцијалнијих видео-поставки и сопственог ангажмана у овом систему. Биће без сумње веома занимљиво видети како ће се из ове готово мат-позиције извући „Јутјуб“ и „Гугл“. Тим пре што стручни коментатори тврде да је практично немогуће у садашњим околностима учинити било шта што би либерални систем постављања и комерцијалног коришћења видео-снимака на „Јутјубу“ ограничило само тако да из њега буду елиминисане све рупе у заштити, а остале све добре ствари за њихове џепове. Систем, дакле, мора да се мења, али нико не зна како и да ли је то уопште могуће.

[/restrict]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *