СРБИЈА МЕЂ ГЛОБАЛНИМ ШЉИВАМА

АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ НА ЛЕТЊЕМ ДАВОСУ

За Београд је кључно важно да на највишем нивоу буде заступљен на местима где се озбиљно и с великим инвестиционим потенцијалом разговара о иновацијама, новим технологијама и модерном предузетништву. Од Тијенђина у ово доба године за тако нешто нема бољег града

Тијенђин је, уз Нингбо, Шангај, Шенџен и Хонгконг, најзначајнија кинеска лука. Град има више од једанаест милиона становника и налази се око 140 километара југоисточно од Пекинга, на обали Бохајског мора. До њега се супербрзим возом стиже за 32 минута.
Тијенђин је, уз Пекинг, Шангај и Чунгћинг, један од четири града под директном управом централне владе.
Овог септембра Тијенђин је домаћин летњег Давоса, тачније скупа који организују Светски економски форум из Швајцарске и кинеска влада. Тачан назив летњег Давоса, који се, осим у Тијенђину, наизменично организује и у Даљену, још једном граду на обали Бохајског мора, али ближе северној Кореји, дословно је „Годишњи састанак нових шампиона“.
За Београд је кључно важно да на највишем нивоу буде заступљен на местима где се озбиљно и с великим инвестиционим потенцијалом разговара о иновацијама, новим технологијама и модерном предузетништву.
Од Тијенђина у ово доба године за тако нешто нема бољег града. Стога је посета председника Александра Вучића и бројних српских министара Кини, Пекингу и Тијенђину, овог септембра била изузетно важна.

[restrict]

„ЂИНГ-ЂИН-ЂИ“ Иако још увек делимично зависи од увоза високих технологија, Кина је уз Калифорнију водећа светска сила у погледу технолошког развоја. Срести се с представницима азијских, од пре извесног времена и светских гиганата, као што су „Тенцент“, „Алибаба“ или „Бајду“, велика је ствар, а обезбедити њихово инвестиционо присуство у Србији био би прави подвиг.
Колика је привредна снага самог Тијенђина, говори податак да тај град заједно с Пекингом и провинцијом Хебеј, која их окружује, чини око десет одсто укупног кинеског бруто домаћег производа. Кинеска влада је усвојила посебан програм привредних интеграција тог дела земље. Реч је о пројекту названом „План интеграције Пекинг–Тијенђин–Хебеј“ који је популаран под скраћеницом „Ђинг-Ђин-Ђи“.
Поред Пекинга и Тијенђина, овај регионални привредни конгломерат чини још 11 градова провинције Хебеј. Регион обухвата око двеста хиљада квадратних километара.
До 2020. године у овом делу Кине биће изграђено још девет железничких линија, а време путовања возом међу великим градовима износиће до сат. Укупна дужина пруга у региону износиће 9.500 км, док ће дужина ауто-путева бити око 9.000 километара. Ауто-путеви ће до поменуте године скратити путовање аутомобилом између великих градова на време не дуже од три сата.

ЗАШТО ЈЕ ФОРУМ У ТИЈЕНЂИНУ ОВЕ ГОДИНЕ ВАЖАН? Према речима Сја Ћинга, званичника кинеске Националне комисије за развој и реформу, Кина управо из Тијенђина жели да пошаље поруку свету да улаже напоре у циљу олакшања глобализације.
Кина ће се, према његовим речима, држати својих обећања о наставку унапређења отварања, уз олакшавање глобалне економске сарадње и комуникација.
Према новој међународној динамици и најсавременијим технологијама, како наводи лист „Чајна дејли“, Кина ће унапредити реформе и иновације како би подстакла квалитетан економски развој.
Истовремено, видљив је напор Кине да од летњег Давоса начини глобални догађај који ће стајати раме уз раме са самим Давосом или Боао форумом за Азију.
„Пошавши од Кине као своје куће, годишњи састанак нових шампиона је растао више од 12 година како би постао водећи светски догађај који окупља лидере владa и пословног света заједно, са онима из науке и технологије. Поносан сам на све ове године. Поздрављам кинеске и међународне партнере, многе први пут, како бисмо тражили нове начине за иновације, пут до решења наших најтежих изазова ка хуманом економском развоју“, рекао је Давид Ајкман, главни представник Светског економског форума за Кину.

ВУЧИЋ ВЕЋ УЧЕСТВОВАО НА ЛЕТЊЕМ ДАВОСУ Подсетимо, Вучић се у својству председника Владе 2014. године у Тијенђину, управо на летњем Давосу, састао с премијером Ли Кећијангом.
Пре овогодишњег одласка у Тијенђин, у Пекингу је у понедељак, у присуству председника Србије Александра Вучића, потписан уговор о стратешком партнерству за РТБ Бор, те више других важних економских споразума.
„Танјуг“ је известио да је уговор између Владе Србије и РТБ Бор и компаније „Циђин“ потписао министар енергетике и рударства Александар Антић. „Танјуг“ је такође известио да ће Србија од Кине набавити два система беспилотних летелица нове генерације, које ће се употребљавати за извиђање, али могу управљати и артиљеријском ватром. Борбени систем се састоји од по три дрона, земаљске контролне станице и удаљеног видео-терминала.
Уговор који је привукао пажњу колико и посао око РТБ Бора потписао је министар финансија Србије Синиша Мали, такође у понедељак у Пекингу. Реч је о оквирном споразуму Владе Србије и кинеске компаније „Шандонг линглонг“ о улагањима у фабрику аутомобилских гума у Зрењанину. Вредност улагања је 994,4 милиона долара.

ШТА ЈЕ ПОРУЧИО ВУЧИЋ Вучић је у понедељак, након састанака и разговора са представницима кинеских компанија и банака у Пекингу, „Танјугу“ изјавио да се Србији отвара прилика, уз кинеска улагања, да за две до три године постане земља с највишим привредним растом у Европи.
Вучић је резултате тих састанака сумирао у изјави новинарима, а први је, како је истакао, потписивање оквирног споразума с фирмом „Шандонг линглонг“: „Рекао сам да, када потпишемо тај споразум, људи у Зрењанину, али и целом Банату, посебно средњем, могу да се радују. То су ствари које мењају Зрењанин, Банат… Инвестиција од 900 милиона долара долази, а потписаћемо споразуме са још две компаније, од којих ће једна више од 100 милиона долара инвестирати. То је велика ствар, јер дуго није било велике инвестиције у средњем Банату из којег нам се исељавало становништво.“
Још добрих вести, изјавио је Вучић, стиже од председника „Шандонг линглонга“, који је рекао да је најавио компанијама ВМW и „Рено“ да ће од 2020. испоручивати производе из Зрењанина, што су оне прихватиле. „Председник компаније ми је рекао да они размишљају да прошире капацитете и да фабрика буде још већа, запосли више људи. Ја сам му на то рекао да је то музика за моје уши и казао да смо спремни да разговарамо и дамо још значајније субвенције, јер то сматрамо великим преокретом за Зрењанин, Банат и север Србије“, истакао је Александар Вучић.
Очекује се да ће изградња фабрике почети у марту, а производња пре краја 2020. године.
„Велика улагања у Србију у последње време долазе претежно са истока, премда земља многим уступцима и променама властитог система покушава да се приближи Европској унији. Кина је осведочени пријатељ и партнер Србије не само по обилним улагањима у инфраструктуру и привреду већ и по односу према нашим државницима“, закључио је председник Србије.
Вучић безмало сваке године виђа и Ђинпинга, што на западној хемисфери није случај када је у питању српска дипломатија.
Вучићев пут у Пекинг и Тијенђин наговештава оно што се већ дуго очекује: квалитативан прелазак са улагања у инфраструктуру ка директним инвестицијама у српску економију.

[/restrict]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *