Комедија о цинцарима – по мери нашег доба

ПРЕМИЈЕРА „КОРЕШПОДЕНЦИЈЕ“ У ЗВЕЗДАРА ТЕАТРУ

Била је умесна идеја да се Михизова драматизација једног фрагмента из Пекићевог романа Златно руно поново прикаже. Ново виђење под насловом Корешподенција, за разлику од праизведбе која је, пре четири деценије, окупила бројне извођаче будући да је представа била истински спектакуларна, сада је сведено на камерни формат и на сцени се појавило само шесторо глумаца

Прошло је безмало четрдесет година откако је на сцени Атељеа 212 у Београду први пут приказана представа Цинцари или Корешподенција, која је након праизведбе постигла изузетан успех и позитивне оцене критике, задобивши и неколико награда на више југословенских фестивала, поред осталог и на Стеријином позорју. Била је умесна идеја да се ова Михизова драматизација једног фрагмента из Пекићевог романа Златно руно поново прикаже. Ново виђење под насловом Корешподенција, за разлику од праизведбе која је окупила бројне извођаче будући да је представа била истински спектакуларна, сада је сведено на камерни формат и на сцени се појавило само шесторо глумаца. Нема сумње да је Михиз успео да веома занимљив део Пекићевог романа, који садржи преписку из бурних времена крајем 1847. и током првих месеци 1848. године, дакле, када је у Аустроугарској дошло до „мађарске буне“ под вођством Лајоша Кошута а против бечког апсолутизма, феудализма и владавине Хабзбурга, веома ефектно преточи у епистоларну комедију. „Ова драматизација сачињена је тако да послужи као основ и да се испита могућност преписке као чисте театарске форме. (…) Функцију кратких, брзих реплика овде замењују телеграми, монолога дуга писма, а фабула комедије, њени заплети и расплети образују се ритмом кореспонденције“, разјашњава Михиз.

* Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању *

Борислав Пекић / КОРЕШПОДЕНЦИЈА
ДРАМАТИЗАЦИЈА Борислав Михајловић Михиз
ПОЗОРИШТЕ Звездара театар, Сцена „Данило Бата Стојковић“
РЕЖИЈА, СЦЕНОГРАФИЈА, ИЗБОР МУЗИКЕ Горчин Стојановић
КОСТИМОГРАФ Лана Цвијановић
ДАТУМ ПРЕМИЈЕРЕ 1. фебруар 2018. године


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.