PREMIJERA MJUZIKLA NAD MJUZIKLIMA

Početak sezone u Pozorištu na Terazijama

Izvođenje mjuzikla Fantom iz opere, u režiji Juga Radivojevića, bilo je u znaku težnje da se govorne scene izjednače s pevačkim, ne bi li se gledaocima učinile privlačnim doslednim stilom glume veoma bliskim burlesknoj komici. U tom smislu ostvaren je nesumnjivi uspeh

Nastavljajući da proširuje svoj repertoar u kojem, kao što je poznato, dominiraju mjuzikli, Pozorište na Terazijama prikazalo je prvi put u nas popularno delo Endrjua Lojda Vebera Fantom iz opere, koje je premijerno izvedeno na londonskom Vest Endu 1986, a na Brodveju u Njujorku dve godine kasnije. Nije reč samo o najduže izvođenom mjuziklu svih vremena već i o najprikazivanijem ostvarenju toga žanra. Iako delo ima dosta pasaža koji postavljaju prilične zadatke solistima kao da je u pitanju opera, Fantom se s velikim uspehom prikazuje na 15 svetskih jezika u 35 zemalja, svuda nailazeći na veoma povoljan prijem publike. Naši gledaoci tek sada upoznaju ovaj mjuzikl u odličnom izvođenju, što je, možemo sa zadovoljstvom reći, već uobičajeno u Pozorištu na Terazijama.

[restrict]

Francuski novinar, najpre sudski izveštač i redaktor parlamentarne hronike, potom glavni reporter pariskog lista Maten, Gaston Leru stekao je i kao književnik popularnost kod čitalaca i priznanja kritičara još u prvoj deceniji prošlog stoleća najpre pozorišnim komadima, zatim psihološkim romanom Dvostruki život Teofrasta Longija, kao i romanima policijske tematike Misterija žute sobe i Parfem dame u crnom. Za roman Fantom iz opere inspirisao se dešavanjima u pariskom operskom miljeu 19. veka, kao i poluistinitim događajem iz toga perioda, koji se odnosio na korišćenje skeleta bivših baletskih učenika jednog studija. Priča koja se prikazuje u mjuziklu počinje u noći velikog trijumfa pevačice Kristin na svečanosti povodom odlaska u penziju starih menadžera. Tada se u pozorištu mnogo govorilo kako u operi živi fantom koji se oglašava pismima. Na premijernom izvođenju Gunoove opere Faust glavna solistkinja gubi glas, a veliki luster pada na scenu. Posle toga će svi pomisliti da se u zgradi nalazi fantom, što će izazvati radoznalost, ali i strah.

Izvođenje mjuzikla Fantom iz opere, u režiji Juga Radivojevića, bilo je u znaku težnje da se govorne scene izjednače s pevačkim, ne bi li se gledaocima učinile privlačnim doslednim stilom glume veoma bliskim burlesknoj komici. U tom smislu ostvaren je nesumnjivi uspeh, budući da su se u govornim pasažima pojavili oprobani glumački majstori komike Božidar Bole Stošić u ulozi Gospodina Lefevra, Dragan Vukić Vujke kao Aukcionar 1, ili pak talentovani glumci mlađih generacija Slaven Došlo u ulozi Raula, Milan Antonić kao Gospodin Firman i Dušan Šida kao Gospodin Andre. Interpretatori pevačkih uloga bili su na zavidnom nivou. Najpre treba ukazati na Martu Hadžimanov, koja je kao Kristin plenila pažnju ne samo svojom pojavom nego i sigurnim pevačkim i glumačkim izrazom. Snežana Savičić Sekulić, vokalno perfektna i glumački pompezno-dostojanstvena kao Karlota, bila je autentična operska primadona. Slobodan Stefanović kao Fantom imao je, osobito u stavu i mimici, odgovarajući tragično obojeni izgled nesrećne manijakalne osobe. Od tumača ostalih uloga isticali su se Milena Vasić (Madam Žiri), Ljubomir Popović (Pjanđi), Dušan Kaličanin (Gospodin Rejer) i Iva Stefanović (Meg).

Plesne scene u koreografiji Konstantina Kostjukova bile su živopisne i efektne. Minimalistička scenografija Aleksandra Denića omogućila nam je da vidimo najvažnije elemente najbolje opremljene pozornice u Beogradu. Kostim Tatjane Radišić koloristički raskošan i stilski odgovarajući. Dirigentkinja Vesna Šouc Tričković studiozno proučivši partituru ovog savremenog mjuzikla nad mjuziklima sigurno je vodila predstavu. I ovom prilikom, nismo sigurni da je uopšte bilo potrebno ozvučiti predstavu.              

FANTOM IZ OPERE

KOMPOZITOR Endrju Lojd Veber / STIHOVI Čarls Hart / TEKST Ričard Stilgoj i Endrju Lojd Veber po romanu Gastona Lerua / PREVOD I PREPEV Slobodan Obradović / REDITELJ Jug Radivojević / DIRIGENT Vesna Šouc / KOREOGRAF Konstantin Kostjukov / SCENOGRAF Aleksandar Denić / KOSTIMOGRAF Tatjana Radišić / PREMIJERA 7. oktobar 2017

[/restrict]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *