Бесни Макс против Кустурице

Како се кроји  и режира Кан 2016

Емир КустурицаПише Владислав Панов

Скандал са одбијањем новог филма Емира Кустурице од стране канских селектора и онај још већи звани „Панамски папири“, сваки на свој начин, већ су обележили предстојеће 69. издање чувеног Филмског фестивала у Кану заказаног за 11. мај

Од 11. до 22. маја биће одржано 69. издање најчувенијег филмског фестивала на свету, оног чији је сваког пролећа домаћин Кан. Из наше перспективе овај ће Кански фестивал бити упамћен по одбијању да се у такмичарски програм уврсти филм „На млечном путу“ Емира Кустурице, који је двоструки лауреат овог фестивала снимао у распону од четири године, а са чувеном глумачком дивом Моником Белучи у главној улози. Званично образложење одлуке да овај филм не буде део неког од фестивалских програма је да је он послат после званичног рока за достављање филмова, па меродавни чланови жирија нису могли да га погледају. Кустурица је јавно посумњао у искреност жирија тврдећи да је прави разлог игнорисања филма освета организатора због његовог пријатељства са руским председником Путином! Зато је у знак револта дан после објављивања имена одабраних филмова међу којима се није нашао његов, наш славни синеаста са својим саставом „Но смокинг оркестра“ концерт у Паризу започео извођењем руске химне!

Овогодишње издање Канског фестивала биће и, као тренутно много штошта друго широм планете, у сенци великог финансијског интернационалног скандала познатог као „Панамски папири“. Међу бројним познатим актерима ове афере је и шпански режисер Педро Алмодовар, оптужен за избегавање плаћања пореза, као и многе славне и богате личности широм Европе које су спас од кресања својих зарада покушале да пронађу у отварању офшор компанија у панамском пореском рају. Свој нови филм „Хулијета“ Алмодовар је одбио да промовише у својој земљи у знак протеста што је именован као учесник скривања новца на панамским рачунима, али ће га радо испратити на предстојећем Канском фестивалу где је прихваћен као главни конкурент за награде. Осим „Хулијете“ у том, најважнијем сегменту програма биће још деветнаест наслова међу којима се посебно истичу (неки од њих већ самим тим што су снимљени) нови радови Џима Џармуша („Петерсон“), Шона Пена („Последње лице“), Кена Лоуча („Ја, Денијел Блејк“), Николаса Виндинга Рефна („Неонски демон“), белгијске браће Дарден, француског синеасте Оливијеа Асаје, Холанђанина Пола Ферхофена…

Овогодишњи Кански фестивал отвара ново дело чувеног њујоршког аутора Вудија Алена „Кафе сосајети“, али које не конкурише за награде. Председник жирија је аустралијски ветеран међу синеастима Џорџ Милер, познат по свом „Побеснели Макс“ серијалу. Наших филмова, иначе, поново нема ни у једном такмичарском програму.

Један коментар

  1. Ova priča me potseća na odbijanje Kusturičinog filma “Undergrond” /podzemlje/ iz devedesetih godina od strane “američke akademije”, za nagradu “oskar”! Tipično ISPOLITIZOVANA odluka, što je sramota za organizatore Kanskog festivala, koji nisu odoleli američkom pritisku! U svakom slučaju oba “festivala” /i onda i sada/ su izgubila na kvalitetu i umetnosti, pogotovo što je Emir LAUREAT Kana! Uostalom, ko se još brine o umetnosti!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *