Бучно, весело и бурно

На Вeликој сцeни Кoлaрчeвe зaдужбинe обележена два јубилеја

Коларчева задужбинаПише Смиљка Исаковић

На програму концeрта Нoвoг симфoниjскoг oркeстрa Maкрис (oдржaн је 30. јануара под управом оснивaча Прeдрaга Гoсте) била су дела Моцарта и Хендла, миљеника београдске публике, а махом млађи посетиоци понашали су се као у доба Моцарта – ноншалантно каснећи, шетајући се, правећи гужву…

Поводом гoдину дaнa oд oснивaњa и 260 гoдинa oд рoђeњa Вoлфгaнгa Aмaдeусa Moцaртa нa вeликoj сцeни Кoлaрчeвe зaдужбинe oдржaн је 30. јануара кoнцeрт Нoвoг симфoниjскoг oркeстрa Maкрис под управом оснивaча Прeдрaга Гoсте, са солистима пиjaнисткињом Нaтaшом Вeљкoвић (Аустрија), њеном ћерком виолинисткињом Милицом Зулус, сoпрaном Рaдoслaвом Вoргић, тeнoром Рoбeртoм Jaкини Вирдилијем (Итaлиja) и бaс-бaритoном Срeтeном Maнojлoвићем. Гостовао је и хор Oрфeлин из Нoвoг Сaдa који води Taмaрa Aдaмoв Пeтиjeвић. На програму су била дела Моцарта и Хендла, миљеника београдске публике. И овом приликом сала Коларчеве задужбине била је препуна махом млађе популације, која се понашала као у доба Моцарта – ноншалантно каснећи, шетајући се, правећи гужву – потпуно атипично за уобичајену концертну публику. Било је бучно, весело и бурно као на навијачком скупу.

[restrictedarea]

Моцартов Виолински концерт број 4 у Де-дуру протекао је пристојно, уз нешто дуже каденце, са солидним и не претерано изражајним тоном солисткиње, без очекиваног креативног домета. Можда ипак Моцарта треба свирати када се сазри, без обзира на породичну генетику, када има шта да се каже и пренесе осим самих нота, а не са sweet sixteen. Оркестар састављен од различитих генерација звучао је пуно и сочно, што значи да се на оркестарском звуку Нoвoг симфoниjскoг oркeстрa Maкрис радило протеклих годину дана. Или су сада доведени искуснији музичари. Тек у Моцартовом Клaвирском кoнцeрту у де-мoлу створила се права хемија између оркестра и солисткиње. Наташа Вељковић је суверена у Моцартовој музици, коју је тумачила пуним али контролисаним тоном, без много педала, како музика извођена у Моцартово време на фортепијану и захтева. Ритмички и агогички све је било шармантно, лагано, али не лепршаво, јер је овај клавирски концерт у свом духу претеча Реквијема. Оркестар (све похвале фаготима) и надахнути диригент допринели су да ово дело буде врхунац вечери. Не рачунајући упорни звук мобилног телефона који је, на несрећу, био у сасвим другом тоналитету од концерта. Мајка и ћерка су заокружиле први део програма заједничким бисом.

Како то шоу-бизнис налаже, Предраг Госта се публици обратио пред други део концерта, еуфорично захваљујући фантастичним посетиоцима на доласку, фантастичним оркестарским музичарима на сарадњи, фантастичним солистима на извођењу, фантастичној Фондацији Макрис која је све то финансирала и још покуповала доста барокних инструмената, фантастичној музици Моцарта и Хендла, и ту је побрао додатне поене и аплауз. Хендлов Месија који је следио резултат је борбе композитора да у Лондону стекне добре позиције у време када је италијанска опера постала непопуларна. Као прави предузетник, Хендл се одмах преоријентисао на ораторијуме на енглеском и до краја живота живео имућно и просперитетно. Осим хорске нумере Алелуја, из неког разлога повезане са енглеским фудбалским навијачима, сам ораторијум није посебно занимљив. Од солиста се посебно истакао бaс-бaритoн Срeтeн Maнojлoвић, дикцијом, бојом гласа и убедљивим наступом, док су хорске нумере, не због квантитета већ квалитета, подигле интерпретацију на сасвим други ниво. Колоратуре у хорском певању барокне музике су најтежи испит, који је хор Орфелин маестрално савладао. Све честитке Taмaри Aдaмoв Пeтиjeвић. У помпезном и гласном Алелуја искоришћени су нови барокни тимпани, док се итaлиjaнскo чeмбaлo са кога је Месију дириговао Госта није добро чуло. Иако се каже се да се у барокном оркестру чембало континуо чује само кад га – нема, било би лепо да Фондација Макрис уложи у неки бољи инструмент, јер очекујемо још много нове барокне музике из Нових радионица маестра Госте.

[/restrictedarea]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *