Подстакни креативност, НИСпириши се филмом

У току трајања ФЕСТ-а НИС организује видeо-конкурс намењен свим љубитељима филма

Није све црно-бело je слоган овогодишњег 42. међународног филмског фестивала ФЕСТ, традиционалне филмске смотре у Београду, која ове године уживаоцима доброг филмског остварења нуди 76 филмова у 9 програмских целина. Између осталог, у оквиру програма „Фокус Русија“ публика ће бити у прилици да ужива у руским филмовима – Стаљинград Фјодора Бондарчука, Хоћу и ја Алексеја Балабанова, Метро Антона Мегердичева и Мајор Јурија Бикова.
Као генерални спонзор манифестације, пети пут заредом, НИС је спремио изненађење посетиоцима. Наиме, током трајања фестивала, од 28. фебруара до 10. марта, НИС организује видео-конкурс „НИСпирација филмом“ на друштвеној мрежи Инстаграм. Ова акција је намењена свим љубитељима филма и за циљ има подстицање креативности.
Пропозиције су следеће: У такмичењу могу да учествују сви корисници друштвене мреже Инстаграм а пријављују се постављањем видео-клипа на свој Инстаграм профил и додавањем haštaga #nispiracija. Потребно је да такмичар постане пратилац НИС-а на Инстаграму (instagram.com/nis_gazpromneft) да сними и постави свој видео са римејком сцене из познатог филма у трајању до 14 секунди и у наслов видеа унесе #nispiracija,@nis_gazpromneft, као и назив видеа. Ауторa најбољег рада, по избору стручног жирија, НИС ће наградити тродневним путовањем за две особе на Међународни филмски фестивал „Карлови Вари“.
НИС подржава ФЕСТ у склопу корпоративног програма друштвене одговорности „Култура без граница“, са циљем да афирмише уметност и врхунске уметничке вредности, као и културне пројекте од националног и међународног значаја.

Стаљинград

Најпопуларнији руски филм у протеклој години, као и филм са рекордном зарадом у руским биоскопима од преко 60 милиона. Стаљинград је такође први филм ван Америке који је снимљен у IMAX 3D технологији. Овај историјски спектакл базиран је на Бици за Стаљинград, која се сматра најкрвавијим окршајем у историји ратовања. Ипак, упркос експлозивној позадини и фасцинантним акционим сценама, у фокусу је, такође, и љубавна прича између војника и две жене које су се задесиле у срцу сукоба. Стаљинград није рађен по књижевном предлошку, већ је сценариста Илyа Тилкин проучавао музејске архиве и дневнике учесника у бици на којима је засновао свој сценарио. Редитељ је Фјодор Бондарчук син чувеног Сергеја Бондарчука глумца и редитеља, домаћој публици познатог по улогама у партизанским филмовима Битка на Неретви и Врхови Зеленгоре, као и сценарију за Сутјеску. Фјодор је пошао очевим стопама, будући да је Сергејев највећи успех епски Рат и мир за који је освојио Оскара. Ово је Фјодоров четврти играни филм, а пре тога је изградио каријеру као глумац и продуцент.

Хоћу и ја

Филм Хоћу и ја последње је дело недавно преминулог Алексеја Балабанова, једног од, како је истакао директор Фестивала у Ротердаму, најоригиналнијих, најхрабријих и најинтелигентнијих руских редитеља. У ово лирско остварење Балабанов уводи четири путника који у црном џипу крећу ка Торњу среће, који се, према веровањима, налази између Санкт Петерсбурга и града Углика. У близини Торња људи нестају, али ни Торањ не прихвата све људе. У овом фантастичном свету четири „грешника“ путују са надом да ће баш они бити одабрани. Руска јавност која је знала за дугу и тешку болест Балабанова сматрала је да је његов последњи филм, у којем тумачи лик редитеља, члана Европске филмске федерације, који умире не спознавши срећу, био и својеврстан опроштај са публиком, најава смрти. У овој улози Балабанов испод јакне на себи има џемпер који је носио Сергеј Бодров у улози Данила Багрова, јунака Балабановљевих најпознатијих филмова Брат (1997) и Брат-2 (2000). Сергеј Бодров је 2002. године трагично погинуо приликом одрона глечера на снимању свог другог редитељског остварења. У свом последњем интервјуу, руски редитељ је наговестио да његових нових филмова највероватније више неће бити и да жели да оде у рај како би поново срео свог оца, кога је много волео.

Мајор

Филм Мајор, рад редитеља Јурија Бикова, добитник је три главне награде на Филмском форуму у Шангају, две награде на Фестивалу младе европске синематике „Voices“ у руском граду Вологди и успешно демонстриран у француском Кану.
Полицајац Сергеј Собољев на путу ка болници, на дан порођаја своје жене, узнемирен, услед пребрзе вожње усмрћује дечака на пешачком прелазу. Мајор има две опције: да иде у затвор или да прикрије злочин. Сви јунаци праве избор: или да пређу линију или да остану иза ње, знајући да је улог сопствени живот, као и живот оних које воле. Приказујући како се ствари компликују у ситуацији када полицајци покушавају да сачувају једног од својих колега, ова драма нуди циничан руски обрт унутар жанровског обрасца.
„То је филм о томе да је овако живети немогуће!“, каже редитељ Јуриј Биков.