Mora se stvarati društvena klima da je dobro biti: vredan, pošten, čestit, častan, rodoljub, obrazovan, milosrdan. To jeste mukotrpan i dugotrajan proces, ali je ujedno i jedini garant sveukupnog oporavka (duhovnog, ekonomskog, moralnog, nacionalnog, pravosudnog) društva i države
Tri otmena i moćna Srbina u sadejstvu sa vizuelno šarmantnom engleskinjom Keti postigoše, na neutralnom terenu u Briselu dogovor o Kosovu i Metohiji. O kakvoj vrsti dogovora se radi svim zdravorazumnim osobama je jasno. Onim drugima, u narodu poznatim pod zajedničkim imenom „Veselin“ televizije sa nacionalnim dometima će objasniti da je ostvarena veličanstvena pobeda uprkos brojnim teškoćama. Otmeni i moćni će skromno reći da nije trenutak za slavlje, da nas očekuje još mnogo posla dok se ne stigne do Datuma.
PORUKE IZ KOLEKTIVNOG PAMĆENJA Što se datuma u Srpskom narodnom kalendaru tiče ovo je siropusna nedelja, poslednja sedmica mrsa, koja se završava u nedelju, 17. marta, Sirnim ili Belim pokladama. Datum za održavanje poklada dobijen je pre skoro dve hiljade godina i to bez teritorijalnog odricanja. Siropusna ili sirna nedelja se poštuje kod Rusa i zove se Maslenica, a kod Grka Apokrios. O Pokladama se organizuju maskirane povorke najčešće dece i omladine koje obilaze kuće po selima i varošicama pevajući obredne pesme. Nadam se da se Poklada neće ukidati, čak i ako dobijemo Datum.
Okrenimo se malo prošlosti, jer zahvaljujući mudrom rukovodstvu o budućnosti ne moramo brinuti. Zato pogledajmo šta su naši preci u knjigama zapisivali. Kako su oni sa nekim problemima, koji eto postoje i danas, na kraj izlazili. U knjizi Milana Đ. Milićevića „Zadružna kuća na selu“, piše sledeće: „ Još je bivalo, pa se, boj se, dešava i danas, samo se otvoreno ne priznaje, da neka jaka zadruga onoga svog zadrugara koji se pronevaljali toliko da mu popravke nema, sama sudi i osudi, da se smakne sa sveta! Tako ga čoveka u jedan mah nestaje, i ne može mu se naći ni strva, ni java; samo se raščuje da ga je nestalo“. Dalje u tekstu, autor piše o jednom članu porodične zadruge Mirković iz sela Skupljena iz Podrinjskog okruga, koji je sa nevaljalim ljudima ukrao ćurana nekom siromahu i zato ga je zadruga osudila na smrt.
KAKO ODBRANITI – LUPEŽA Mora se stvarati društvena klima da je dobro i ugledno biti: vredan, pošten, čestit, častan, rodoljub, obrazovan, milosrdan. To jeste mukotrpan i dugotrajan proces, ali je ujedno i jedini garant sveukupnog oporavka (duhovnog, ekonomskog, moralnog, nacionalnog, pravosudnog) društva i države. Bez ovakvog pristupa opravdana borba protiv korupcije neće uspeti. Svi narodi i države prema kojima mi stremimo drže se navedenih pravila. Čitajući dela njihovih klasika, koji su zahvaljujući svesrdnoj brizi njihovih državnih institucija, postali i svetski klasici, uspećemo da razumemo sličnosti, ali i razlike u poimanju pojedinih stvari. Shvatićemo koje su njihove vrednosti, gde se slažemo, a gde se razilazimo.
Svi znamo ko je Vilijam Šekspir (1564-1616). Njegovo delo je neprolazno. Za sve nas citiraću deo teksta iz petog čina „Henrija Četvrtog“. Reč je o dijalogu između mirovnog sudije i njegovog sluge Davida, gde sluga moli sudiju da bude naklonjen njegovom prijatelju Vizoru. Sudija upozorava slugu da je njegov prijatelj preispoljni lupež.
David odgovara: „Slažem se sa vašim gospodstvom da je on lupež. Ali ne dao bog, gospodine, da se lupežu ne pruži neka podrška na molbu prijatelja. Pošten čovek, gospodine, može i sam da se brani, ali lupež ne. Služio sam vaše gospodstvo odano, gospodine, ovih osam godina; i ako ne mogu jedanput ili dvaput u godinu dana da spasem lupeža od poštenog čoveka, znači da ne uživam veliko poverenje kod vašeg gospodstva.“
Sudija: „Dobro, neće mu se desiti ništa rđavo!“
Naravoučenije izvucite sami.