Мора се стварати друштвена клима да је добро бити: вредан, поштен, честит, частан, родољуб, образован, милосрдан. То јесте мукотрпан и дуготрајан процес, али је уједно и једини гарант свеукупног опоравка (духовног, економског, моралног, националног, правосудног) друштва и државе
Три отмена и моћна Србина у садејству са визуелно шармантном енглескињом Кети постигоше, на неутралном терену у Бриселу договор о Косову и Метохији. О каквој врсти договора се ради свим здраворазумним особама је јасно. Оним другима, у народу познатим под заједничким именом „Веселин“ телевизије са националним дометима ће објаснити да је остварена величанствена победа упркос бројним тешкоћама. Отмени и моћни ће скромно рећи да није тренутак за славље, да нас очекује још много посла док се не стигне до Датума.
ПОРУКЕ ИЗ КОЛЕКТИВНОГ ПАМЋЕЊА Што се датума у Српском народном календару тиче ово је сиропусна недеља, последња седмица мрса, која се завршава у недељу, 17. марта, Сирним или Белим покладама. Датум за одржавање поклада добијен је пре скоро две хиљаде година и то без територијалног одрицања. Сиропусна или сирна недеља се поштује код Руса и зове се Масленица, а код Грка Апокриос. О Покладама се организују маскиране поворке најчешће деце и омладине које обилазе куће по селима и варошицама певајући обредне песме. Надам се да се Поклада неће укидати, чак и ако добијемо Датум.
Окренимо се мало прошлости, јер захваљујући мудром руководству о будућности не морамо бринути. Зато погледајмо шта су наши преци у књигама записивали. Како су они са неким проблемима, који ето постоје и данас, на крај излазили. У књизи Милана Ђ. Милићевића „Задружна кућа на селу“, пише следеће: „ Још је бивало, па се, бој се, дешава и данас, само се отворено не признаје, да нека јака задруга онога свог задругара који се проневаљали толико да му поправке нема, сама суди и осуди, да се смакне са света! Тако га човека у један мах нестаје, и не може му се наћи ни стрва, ни јава; само се рашчује да га је нестало“. Даље у тексту, аутор пише о једном члану породичне задруге Мирковић из села Скупљена из Подрињског округа, који је са неваљалим људима украо ћурана неком сиромаху и зато га је задруга осудила на смрт.
КАКО ОДБРАНИТИ – ЛУПЕЖА Мора се стварати друштвена клима да је добро и угледно бити: вредан, поштен, честит, частан, родољуб, образован, милосрдан. То јесте мукотрпан и дуготрајан процес, али је уједно и једини гарант свеукупног опоравка (духовног, економског, моралног, националног, правосудног) друштва и државе. Без оваквог приступа оправдана борба против корупције неће успети. Сви народи и државе према којима ми стремимо држе се наведених правила. Читајући дела њихових класика, који су захваљујући свесрдној бризи њихових државних институција, постали и светски класици, успећемо да разумемо сличности, али и разлике у поимању појединих ствари. Схватићемо које су њихове вредности, где се слажемо, а где се разилазимо.
Сви знамо ко је Вилијам Шекспир (1564-1616). Његово дело је непролазно. За све нас цитираћу део текста из петог чина „Хенрија Четвртог“. Реч је о дијалогу између мировног судије и његовог слуге Давида, где слуга моли судију да буде наклоњен његовом пријатељу Визору. Судија упозорава слугу да је његов пријатељ преиспољни лупеж.
Давид одговара: „Слажем се са вашим господством да је он лупеж. Али не дао бог, господине, да се лупежу не пружи нека подршка на молбу пријатеља. Поштен човек, господине, може и сам да се брани, али лупеж не. Служио сам ваше господство одано, господине, ових осам година; и ако не могу једанпут или двапут у годину дана да спасем лупежа од поштеног човека, значи да не уживам велико поверење код вашег господства.“
Судија: „Добро, неће му се десити ништа рђаво!“
Наравоученије извуците сами.