Jovana Vukotić, Timofej Aleksejev: Fantomska firma iz Moskve kupila „srpski dragulj štampanog novinarstva“?

Arhangelski pereulok broj 9\1, sedište firme "Ist media grup"

Sinoć se po elektronskim medijama u Srbiji pojavila vest da najstariji list na Balkanu „Politika“ ima novog vlasnika, odnosno da 50 odsto kompanije ne pripada više nemačkom VAC-u, već ruskoj firmi „OOO Ist Media Grup“. Javnost je ovim povodom burno reagovala, posebno imajući u vidu činjenicu da je potpuno nejasno ko zapravo stoji iza ove, navodno ruske firme.

Ono što se takođe pojavilo po sajtovima i portalima je i ime određenog Uroša Stefanovića, na čije je ime registrovana firma koja je kupila „Politiku“. Dotični Stefanović je navodno saradnik gospodina Bogićevića, vlasnika firme Farmakom MB….

Bivšu glavnu i odgovornu urednicu lista „Politika“ i predsednicu Udruženja novinara Srbije Ljiljanu Smajlović, zamolili smo za mišljenje:

Mi u Udruženju novinara Srbije mislimo da je ovde bivša vlast krišom, preko noći, prodala list svom tajkunu. Oni su hteli da izbegnu da javnost o tome zna, oni su hteli da izbegnu da se o tome vodi dijalog, s obzirom da je „Politika“ ne samo najstariji list na Balkanu, nego dragulj u kruni srpskog štampanog novinarstva. Oni su hteli da Demokratska stranka i njeni poslovni ljudi dođu u posed veoma važnog medijskog resursa i hteli su da to urade u tišini. Prilika im se ukazala kada je VAC odlučio da proda svoju imovinu u Srbiji i mi smo ogorčeni zbog toga što se vlast pretvara da ne zna ko je kupio „Politiku“. Znate, u Srbiji je moguće sakriti ko je pravi vlasnik neke kompanije, u Srbiji nije obezbeđena transparentnost vlasništva medijskih kuća i vlast koja sada odlazi se sada pretvara da oni nemaju pojma ni ko je šta ni ko je kome prodao. Međutim, transakcija ove vrste, to je verovatno između 10 i 15 miliona evra, ne bi mogla da prođe bez da Antimonopolska komisija to proveri, da Uprava za sprečavanje pranja novca to proveri. Ako su ove institucije to proveravale, oni to kriju od javnosti. U svakom slučaju, Udruženje novinara Srbije zahteva od vlasti u Srbiji da se ispita ko je i na koji način postao vlasnik polovine lista „Politika“ .

Šta Vi mislite o takozvanom „ruskom tragu“ ove prodaje?

"Ist media grup". Ulaz u kancelariju 6.

Moj je utisak da tu ne postoji nikakav „ruski trag“, već da je to srpski trag. Izabrana je Moskva, da bi ljudi koje je još uvek moguće prevariti u Srbiji, da bi oni pomislili da su to kupili Rusi. Ako čitate sajtove naših novina i internet portala, onda ćete videti jako mnogo komentara čitalaca koji su poverovali da je neka ruska kompanija to kupila. To je prosto navođenje na krivi trag, pa se javnost deli na one koji vole da Rusi kupe neke novine i one koji će da kažu „aha, sad će udovica Slobodana Miloševića da upravlja Politikom“. I jedno i drugo je potpuna glupost, ovde se samo kriju otisci prstiju Demokratske stranke. Iza ove kupovine stoje neki Srbi, koji se kriju iza adrese u Moskvi…

Međutim, gospodin Bogićević koji se po medijima navodi kao kupac, demantuje da stoji iza kupovine….

U Demokratskoj stranci, oni su imali potpredsednika vlade Srbije, gospodina Božidara Đelića, koji je bio vlasnik lista „Ekonomist“, a mi to nikada nismo zvanično znali. Vlada Srbije se takođe pretvarala da ne zna da je Božidar Đelić zapravo vlasnik jednog magazina u Srbiji. Tek kada je magazin propao, tek kada je gospodin Đelić prestao da daje plate svojim zaposlenima, tada su oni progovorili, tada se ispostavilo da je on bio vlasnik. Tako da, ja ne bih očekivala da tako nešto saznamo od gospodina Bogićevića, koji se očigledno potrudio da sakrije svoj kapital. A ljudi koji su tamo, na toj adresi u Moskvi su koliko čitam u beogradskim novinama bili zaposleni u firmama gospodina Bogićevića.

Zaista, ostaje nejasno ko zapravo sedi u kancelarijama firme „Ist media grup“ koja je registrovana na adresi Arhangelski pereulok broj 9\1, kancelarija 6. Odnosno nejasno je da li je firma srpka ili ruska. S obzirom da na telefonski broj firme, koji je ukazan na sajtu privrednog registra niko nije odgovarao, morali smo da proverimo informacije na licu mesta. Kada smo, nakon što smo iz prve ruke dobili kontakt telefon, prvi put nazvali sedište firme – ljubazni ženski glas je potvrdio da smo zaista dobili „Ist media grup“ ali da niko ne može da da komentar na ovu temu. Na poziv našeg drugog novinara, odgovorio je odlučni, gotovo ljutiti ženski glas koji je pak rekao da to nije sedište dotične kompanije i da ne razume zašto zovemo.

Ostaje da se vidi o stoji iza kupovine „dragulja štampanog novinarstva“ u Srbiji.

Izvor: Glas Rusije

2 komentara

  1. Nekad smo slušali i čitali: IMA NEŠTO TRULO U DRŽAVI DANSKOJ.
    Izgleda ta trulež zaustavi se u državi Srbiji. Imamo sve institucije,agencije i sigurno su znali za prodaju, ako nisu znali onda se pitamo zašto uopšte postoje da transakcije novca
    prolaze neopaženo. Nije problem prodaje već je problem ko dolazi
    u vlasništvo od interesa državnih tu je sva trulež da ponovim
    CRVENO-ŽUTOG KARTELA gospodo.

  2. Politika je “srpski dragulj štampanog novinarstva” samo u njihovim glavama! Sada služi samo za čitulje, iz prostog razloga što su jeftiniji od čitulja u Novostima! To više niko ne kupuju, već samo službenici u javnim preduzećima, kojima je stalo da ih šefovi vide kako su lojalni žutoj politici. I to je jedina istina! To šta piše Politika ostavlja toliki “trag”, koliko i mesečeve mene na polni život komarca. Pa znaju oni to i sami! Da im je bilo stalo do izuzetno “sumnjivog ugleda”, koji Politika navodno uživa, ne bi ni postavljali onog bulj.ševića na mesto glavnog urednika! Cenzura je tamo tolika da nijedan komentar, koji može samo malo da se protumači kao da je protiv tadića i đilasa se stopira! Žuti su zaštićena vrsta i ne sme ništa ružno da se misli o njima! Državna je tajna, koliko se primeraka tih “novina” proda dnevno, a koliko ide na ponovnu obradu kao otpadni papir. Tako da, sem beskrupulozne pljačke, ovde i nema nikakvog gubitka za narod i državu. Politika je poodavno krenula putem političke prostitucije i sada smo samo svedoci okončanja njenog postojanja. Ne treba je žaliti, kao ni njene nazovi novinare…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *