Još o mahinacijama oko mosta preko Ade

Piše Uglješa Mrdić

„Pečat“ prezentuje dokumentacije kojom se potvrđuju zloupotrebe oko izgradnje mosta preko Ade i pristupnih saobraćajnica

Umesto da Beograd, glavni grad Srbije, dobije nekoliko mostova (najmanje tri) po ceni od nekoliko stotina miliona evra, svedoci smo da je već potrošeno preko 400 miliona evra za izgradnju dela mosta preko Ade bez pristupnih saobraćajnica.
Na koji način je potrošen taj novac moglo se videti u prethodnom broju „Pečata“.
U ovom broju objavljujemo ekskluzivne podatke i dokumenta kojima se potvrđuju nove malverzacije gradske vlasti kada je u pitanju izgradnja mosta preko Ade.
Prema raspoloživim podacima potvrđuje se da će izgradnja mosta preko Ade Ciganlije u Beogradu i pristupne saobraćajnice koštati više od 600 miliona evra. Dosadašnji troškovi izgradnje mosta i prilaznih saobraćajnica su 404.960.000 evra.
Iako je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas više puta najavljivao da će cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama biti 120 miliona evra, podaci Skupštine Beograda su ga demantovali, jer je trenutna cena bez kamata 404 miliona i 900 hiljada evra.

LAŽNO PREDSTAVLJANJE
Pokušaj gradonačelnika da lažno predstavi cenu koštanja izgradnje mosta sa pristupnim saobraćajnicama demantovali su podaci „Evropske banke za obnovu i razvoj“, kao i „Evropske investicione banke“, od kojih je Grad Beograd u četiri navrata uzimao kredite u ukupnom iznosu od 289 miliona i 900 hiljada evra. Sa novcem koji se izdvaja iz budžeta Grada, u trenutku kada bude potpuno izgrađen most sa pristupnim saobraćajnicama preko Ade, koštaće građane između 405 i 500 miliona evra, i tako postati najskuplji most na svetu.
U dokumentu Skupštine grada Beograda od 7. juna 2010. godine, koji je potpisao predsednik Gradske skupštine Aleksandar Antić, navodi se da je ukupna vrednost izvedenog projekta utvrđena u iznosu do 182.703.000 (sto osamdeset dva miliona sedamsto tri hiljade) evra i finansiraće se iz:
sredstava budžeta Grada Beograda u iznosu od 50.103.000 (pedeset miliona sto tri hiljade) evra,
donacija „Evropske agencije za rekonstrukciju“ do 3.000.000 (tri miliona) evra,
sredstava zajma „Evropske banke za obnovu i razvoj“ do 129.600.000 (sto dvadeset devet miliona šesto hiljada) evra.
Ove kredite za višestruko preplaćeni most, nažalost, plaćaće mnoge buduće generacije građana Beograda, ali i Srbije.
Pored garancija vlasti da će most biti završen do kraja tekuće godine, sada je jasno da će radovi na mostu preko Ade biti završeni tek 2012. godine.
U analizi do koje je došao „Pečat“ postavlja se pitanje zašto je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas počeo da gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata, a to znači (po akademiku Nikoli Hajdinu) da je i pet puta jeftiniji od mosta na „donjem špicu“ Ade? Posebno kada se zna da se izgradnjom basnoslovno skupih novih gradskih magistrala „srednje vreme putovanja“ ni za sekund neće smanjiti
Na sednici Skupštine grada ponovo je pokrenuto pitanje cene mosta na Adi Ciganliji. Opozicione stranke tvrde da je most sa pristupnim petljama najskuplji na svetu. Gradonačelnik Dragan Đilas se poziva na akademika Hajdina koji tvrdi da to nije tačno, jer se cena kvadrata mosta na Adi ne razlikuje od cene kvadrata sličnih mostova na svetu. Ko je u pravu?
Za odgovor na ovo pitanje potrebno je znati da su 19. avgusta 2008. godine, kada je formirana nova gradska vlast, postojala dva projekta mosta preko reke Save.
Drumski-metro most na poziciji Nemanjine ulice je deo metro linije M1- Gardoš – Novi Beograd – Vukov spomenik. Linija M1 je deo projekta „Metro Beograd“, zasnovanog na urbanizmu evropskog Beograda sa metro sistemom koji će sa pet metro linija i 86 metro stanica obezbediti „srednje vreme putovanja“ u gradu do 30 minuta za 80 posto stanovnika dvomilionskog Beograda. Po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, „Mostprojekt“ je 1997-1998. godine uradio projektnu dokumentaciju. Most je na dva nivoa (metro je na „donjem pojasu“); širok 24 metara; dužine 360 metara, odnosno 8. 640 kvadrata. Projekat je revidiran, obalni stubovi su obeleženi na terenu. Bombardovanje 1999. godine prekinulo je pripreme za izgradnju mosta, odnosno  početak izgradnje evropskog Beograda sa metro sistemom.

RETROGRADNA STRATEGIJA
Drugi projekat mosta preko Save zapravo je prva nagrada mariborskoj firmi „Monting“ na Međunarodnom konkursu za idejno rešenje drumsko-tramvajskog mosta sa kosim zategama i jednim stubom na Adi Ciganliji, raspisan 2004. godine za vreme gradonačelnika Nenada Bogdanovića. Most je deo „Unutrašnjeg magistralnog poluprstena“ (UMP), zasnovanog na retrogradnom automobilsko-tramvajskom urbanizmu nametnutom Beogradu 1982. godine, kada je „Samodoprinos 1982“ (200 miliona dolara) raspisan za početak izgradnje metro sistema  potrošen u „Tramvaj za 21. vek“. Pozicija mosta je na „donjem špicu“ Ade, gde je reka Sava široka 620 metara. S obzirom na to da je na toj poziciji i „zimovnik“, most je dugačak 969 metara. Zbog neracionalnog poprečnog preseka (tramvaj na „gornjem pojasu“) most je širok 45 metara (najširi takav most na planeti Zemlji) i ima 43.605 kvadrata. Jedna trećina ove površine će se koristiti tek 2033. godine kada je planirana izgradnja tramvajske linije Banovo brdo – Novi Beograd.
Arhitekta Branislav Jovin, projektant „Mostarske petlje“ i pristupnih saobraćajnica mostu „Gazela“ (1961-1970) i rukovodilac projekta „Metro Beograd“ (1973-1982. i 1986-2002), kaže da kada se sve ovo zna, onda se mora postaviti pravo pitanje, ne – ko je u pravu – već: zašto je 1. decembra 2008. godine povodom svečanosti „Sto dana gradonačelnika“ Dragan Đilas počeo da gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata, a to znači (po akademiku Hajdinu) da je i pet puta jeftiniji od mosta na „donjem špicu“ Ade? Posebno kada se zna da se izgradnjom basnoslovno skupih novih gradskih magistrala (17,2 km UMP-a sa otkupom zemljišta treba da košta 2,4 milijarde evra – kao 34 km metro sistema) „srednje vreme putovanja“ ni za sekund neće smanjiti. A da li je i jedan jedini evro koji je bačen u „bunar bez dna“ (u retrogradnu strategiju izgradnje Beograda) najskuplji evro na svetu – nije potrebno posebno dokazivati.
„Prepešačio sam most na Adi. Na novobeogradskoj strani aktivisti DS-a usmerili su me na anketni punkt. Među više imena za most pominju se i Zoran Đinđić i Nenad Bogdanović. Predlog da se most nazove „Zoranov i Nenadov“, nažalost, nije zasnovan na činjenicama. A evo činjenica: 1. marta 1997. godine, šestog dana pošto je izabran za gradonačelnika, Zoran Đinđić je došao u Sektor za metro. Tokom četvorosatnog razgovora sa glavnim projektantima Sektora  definisani su prioriteti koalicije „Zajedno“: reafirmacija Beograda sa metro sistemom gradonačelnika Branka Pešića; prva etapa metro sistema sa drumskim-metro mostom na poziciji Nemanjine ulice. Tokom 1997-2000. godine Sektor za metro ažurirao je projekte prve etape; „Mostprojekt“ je uradio projekte metro mosta, obalni stubovi obeleženi su na terenu, ali je bombardovanje 1999. godine prekinulo pripreme za početak izgradnje mosta.  Petooktobarska Gradska vlast se 2000. godine umesto vizije Beograda sa metro sistemom odlučila za viziju „automobilsko-tramvajskog“ Beograda. Potpredsednik IO, odgovoran za urbanizam, Ljubomir Anđelković (sa Banovog Brda) ubedio je predsednika IO Nenada Bogdanovića da je prioritet drumsko-tramvajski most preko Ade Ciganlije. Žiri (predsednik akademik Hajdin) je nagradio most „žirafa“ mariborske firme „Monting“. I građani su u anketi 2004. godine odabrali most „žirafa“ jer je bio najlepši! Sa šest javnih tribina, tokom 2004-2008. godine, upozoreno je – da je most deo retrogradnog UMP-a; da je iznad vodene površine dugačak 969 m da bi premostio „vodeni put“ širine 150 m; da je zbog neracionalnog poprečnog preseka (tramvaj na „gornjem pojasu“) najširi most na svetu; da će sa priključnim petljama koštati više od 300 miliona evra! Upozorenja su ignorisana, da bi povodom svečanosti „Sto dana gradonačelnika“ 1.12.2008. godine počeo da se gradi most „žirafa“ na Adi.
Izjava gradonačelnika, „Svaki most koji se pravio u Beogradu bio je most koji se pravio za vreme koje dolazi. Da nije bilo vizije Branka Pešića, ne bi bilo danas ni ‘Gazele’, već bi tu bio neki most koji bi mogao da propusti četiri puta manje vozila. I ovaj most ne pravimo za današnje vreme, nego za generacije koje će doći“, je Đilasova mantra-zloupotreba Branka Pešića, koja nema veze sa činjenicama!
Evo činjenica: Projekat mosta „Gazela“ usvojen je 1962. godine za vreme gradonačelnika Milijana Neoričića, a Branko Pešić je izabran za gradonačelnika 1964. godine. Njegova veza sa „Gazelom“ je – što je 4. decembra 1970. godine pustio most u saobraćaj, istovremeno sa 9,5 kilometara „pristupnih saobraćajnica“ od Bežanije do Autokomande, sa sedam denivelisanih raskrsnica… To je još i danas „svetski događaj“ jer je sve to izgrađeno za tri godine i osam meseci!

ĐILASOVA KAMPANJA
„Ali, Branko je apsolutno zaslužan za odluku da se gradi ‘Mostarska petlja’. Evo šta sam 25. novembra 2007. godine ispričao kandidatu DS-a za gradonačelnika Draganu Đilasu: Na dva sastanka Saveta za urbanizam (oktobar 1967) nije usvojeno jedno od dva predložena rešenja raskrsnice na Mostaru – ‘kružna raskrsnica’ (kao na Slaviji) koju su zdušno podržavali akademici SANU i ‘saobraćajna petlja’ na četiri saobraćajna nivoa (Brana Jovin i Joca Katanić – prva nagrada na Jugoslovenskom konkursu 1961) koja je deset puta skuplja i da – Beogradu, sa 27. 000 automobila, nije potrebna ova amerikanijada koja se predlaže (izjava akademika)… Na treći sastanak Saveta došao je Branko Pešić. Saslušao je oba obrazloženja i rekao da je za ovo rešenje i pokazao rukom na naše crteže, ‘ali pod jednim uslovom – da se na Guberevcu postave tri bandere, jedna za tebe Brano, jedna za tebe Joco i jedna za mene… ako to sedamdesete ne bude valjalo, sva trojica ćemo visiti’… A to znači – ‘Mostarska petlja’ je vizija Branka Pešića građena za budućnost, a ne most ‘Gazela’ koji, kao i ‘Brankov most’, ima tri saobraćajne trake po smeru – isto kao i ovaj Nenadov ‘gigantski’ most na Adi…
Povodom Đilasove kampanje za drugi mandat gradonačelnika i obećanja da će sa Francuzima do 2016. godine (naravno, do kraju drugog mandata) izgraditi ‘tramvajski-metro’ Ustanička-Tvornička, morate (posebno menadžer Bijelić) da znate sledeće: Sve strane države koje se nude (daju ‘donacije’ svojim firmama!) da nam projektuju i grade Metro – zainteresovane su isključivo za vozna sredstva (vagone i depo) jer su jedino vagoni  ‘potrošna roba’  koja se u narednih 50 do 100 godina (koliko se Metro gradi) mora da obnavlja i dokupljuje… Nijedan metro sistem na svetu ne stvara prihod – ‘knjigovodstvenu dobit’ (izrada Studije izvodljivosti i dobiti, što nude Francuzi, je besmislica) – profitiraju isključivo isporučioci vagona!… Ali, nematerijalna dobit – ušteda u vremenu putovanja – korisnika metro sistema (danas ima milion i 300 hiljada putovanja dnevno, a vreme putovanja 2008. godine bilo je 58 minuta) je neprocenjiva… Zato su svi metro sistemi sveta (naravno i naš metro sistem iz 1982, ažuriran 1997-2000. godine po nalogu Zorana Đinđića) projektovani da sa određenim brojem linija i stanica obezbede ‘srednje vreme putovanja’ u gradu do 30 minuta za 80 odsto stanovnika…Naša zajednička obaveza je da o metro sistemu obavestimo neobaveštene, demagogijom i dezinformacijama sluđene Beograđane… Jedino oni, mogu i moraju, da spreče autokratu Đilasa da sa Francuzima od Beograda napravi – najveću automobilsko-tramvajsku palanku Evrope u 21. veku…“, navodi se u analizi arhitekte Jovina.

15 коментара

  1. Јасно је да се “коруптивна” ДС дружина максимално “уградила” у цену
    моста.Господа се свугде “уграђаују”.Некима је град Београд приватна
    прћија а народ “овце” које саме траже да буду не само “ошишане” него
    и “скалпиране”.Кожу треба да им скину.

  2. Љубомор

    У магли (мутном) се најлакше лови (краде). “Жути” су незајажљиви, па све “тендерске” махинације и оно што су до сада пресалдумили у своје џепове њима је мало. Шта је (нико више не говори) са оних 20 милиона Богдановићевих што их укњижи на асфалтирању код Франше де Переа. Гле чуда компањони му сада хоће да се и чудо на Ади зове по њему. Ваљда желе да му потомци убирају тантијеме (мостарину), јер за живота није довољно накрао.
    То што сенилног антисрбина (Тадићевог адута) Хајдина користе за лажне изговоре не пије воде, јер тај “чова” не поштује ни устаниву на чијем је челу, па на документима САНУ избегава реч Српска – срамота. Уместо да САНУ буде разум народа она је сада паразитска устајала мочвара.

  3. Слађана

    Bravo,bravo,bravo gospodine Jovin. Svaka vam cast. Mnoge nase zabludele kolege cutke sede i gledaju cirkus ko zna kako pokupljenih neznalica,uglavnom takojevica. Takva nam je ai arhitektura u gradu,a ono sto valja svesno se unistava. Ovo je poraz struke,poraz morala a inzenjerska komora koja je potpuno zaboravila sta joj je ciniti treba da se ukine. Jer sve je novac i partija. Avaj na nasu veliku zalost struka je potuno devalvirana!

  4. Где су наше паре? Шта се иза моста ваља?
    Некадашњи директор ЦИПа, данас Министар у Влади Србије, ових дана изјави де је мост на Ади “непрактичан и непотребан.” Грдосија-споменик води по путу политике “И Косово и Европа”. То је непристојна за наше време гомила бетона, само за сликање градоначелника. Уништен је леп еколошки појас, повезао слепо црево новог Београда са Београдским пашалуком. Џаба су против градње овог чуда били српски грађевинари и архитекте. Када залегне власт – нема леба, мора да буде тако, мора се у Европу новим великим мостом. Када су укључили перспективног академика за мостове Николу Хајдина, одмах су Словенци добили посао. Мислите да су српски грађевинари испуњавали услове? Ниједан.Висока цена?
    Таман посла. Још ће Ђилас да диже цену. А екологија, климатизација на мосту, а вода која тече испод моста, а стазе и богазе и прилази? Све се то чува за дизање цене анексима. Цена вероватно није ни уговорена. Паре иду у касу квинтет Ђилас-Хајдин-Зидар-Дулић-Кацин. Ко је одабираопонуде и извршио експертизу цене? То је нормалан поступак код овако вредних улагања. Или је једини Консалт био дуо Дулић-Ђилас.Тој калкулацији ни тада ни данас нико не може да се приближи од транспарентности.
    Даље, из текста гђе Мекина се да наслутити да посао уопште не раде Словенци. Тамо, на мосту, вероватно нема ниједног радника грађанина Словеније. СЦТ је титулар који вероватно у време тендера није имао Српску грађевинску лиценцу за градњу. То се лако може погледати у тендерској документацији, ако није “нестала приликом селења”. Ко гради мост? Зашто стварни градитељ није добио посао?
    Скретао сам пажњу властима да СЦТ не испуњава услове, да не може да добије посао, да је под стечајем. Џаба. Нису могли да нађу погоднијег партнера да очисте и оперу паре. Прво су га нашли, па расписали тендер.
    СЦТ-Зидар је познат и у Украјини и Русији, Тамо је такође био друга рука, или трећа. Србија је била у санкцијама. Немци су нудили објекат знатно скупље од срба. Наш пријатељ пројектант јавио нам је да ће био тендер, незванично дао услове. Припремили смо понуду за око 40 милиона долара. Пројектант је вероватно имао намеру да легализује наш наступ. После неколико дана нас је упозорио да Немци неће дозволити да држава под санкцијама добије посао. Ступили смо у контакт са Немцима. Пошто смо сазнали да су нам забранили да нудимо, да победимо, открили смо Немцима цену, рекли да ћемо наступити као локална фирма. Није помогло. Узели су Словенце који су ангажовали локалце. Значи, све је било намештено Немцима. Разлику од 100 милона стпрали су у џепове.
    Верујем да исти случај са мостом у Београду. На видику је велики скандал.
    Предлажем да Мостоградња, ЦИП са екипом из Србије, преко Јавног тужилштва, преузму пројект (ако је уопште готов) и израчуна стварну цену радова. Биће ту разлике и 200 милиона долара. За изборе. За градоначелника. За Дулића и стране консултанте. За Кацина и пут у Европску унију.

  5. Kad gosn.Čume šamara gosn.Mrkonjića, a ne reaguje gosn.koferaš Dača, onda je jasno ko gradi, ko naredjuje.Da li i jedna normalna zemlja ima zaštićenog svedoka, ubicu, biznismena. Šta je sa Šarićevom bankom i bracalom koji voli dečačice, Pajtićem koji je bankar, a onda Tatić iznese kako su oni najbolji i treba da ostanu još dok ne pocrkamo i mi, a kada će oni to niko ne zna….

  6. Поштовани г. Мрдићу ! Из приложеног се види да сте уложили велики труд да прикупите и изучите податке везане за “историјат догађања” око изградње моста на Ади и на томе Вам се захваљујем али Вам замерам на недовољној “прегледности” тј. не систематичном излагању.
    У првој реченици сте направили груб превид и потпуно је обесмислили јер сте написали: “уместо да Београд добије неколико мостова по цени од неколико СТОТИНА (требало је: ДЕСЕТИНА) милиона Евра… потрошено је преко 400 милона Евра.
    Шредлажем Вам да га, бар у електронској верзији ако то није могуће у штампаној, преуреите и податке-дешавања наведете хронолошким редом. Милсим да ће тако бити знатно ефектнији.

  7. Pa,koferasi, Bajatovic, i pomalo *zaboravljeno zlo*,Goran Vesic, sa pesmom..*nas dva brata oba delegata rabijamo na Cecinom policijskom bunkeru vrata*, u kucnoj *hapsani*, kazu, razgovor o *poslovnoj saradnj*,.

  8. Америчка компанија која надгледа пројектну документацију фамозног моста запослила је у својој београдској филијали више функционера ДС,чланова родбине или брачних другова људи из круга утицајних чланова странке.То је још једна чињеница која сведочи о системској корупцији у нашем друштву.Ове наводе није тешко проверити.

  9. Miloje, zato je most i skuplji, kroz tu cenu *sa tendera*, provuceni su troskovi za odravanje i negovanje srBskih komprajdera, moralno politickih i ekonomskih nakaza, vrsta SIDE drzave i drustva.

  10. Netačno je i zlonamerno okrivljivati Nenada Bogdanovića za projekat ovog mosta. Da bi upravo izbegao ovu zamku za koju ga lažno optužuju, izabran je za predsednika komisije za dodelu projekta naš najveći autoritet za izgradnju mostova – akademik Nikola Hajdin. Dakle, čovek koji je odlučio da most izgleda ovako je predsednik SANU-Nikola Hajdin. Koji to političar onda treba da odbaci nalaz autoriteta i nametne neki svoj? Uostalom ako tako ne mislite, zašto onda uvek napadate političare, a ne baš te najveće autoritete koji i odredjuju mnoge stvari , a zatim političari kao dužnost imaju da obezbede novac. Prvo zaduženje za most od oko 118 miliona evra su zajedno u vreme N. Bogdanovića, ili u vreme kad je bio na samrti, zajedno glasali tada koalicioni parteneri i DS i DSS – čisto da se zna.Takodje , most i pristupnice odn. saoobraćajnice- nisu jedno te isto… Oni koji kritikuju, a navodno puno znaju, neka kažu koliko košta most , a koliko saobraćajnice,i da li prilazi mogu biti jeftiniji?

  11. Molio bih vas da procitate i moj komentar uz tekst ” Ko nam gradi lepoticu na Adi ” da se ne ponavljam… Inace oko toga mosta se dosta lome koplja kako on treba da se zove…! ? JA PREDLAZEM DA SE TAJ MOST NAZOVE ” ZUTI MOST ” !!! GARDJEN JE U “ZUTIM VREMENIMA ” KADA SU VLADALI ” ZUTI ” , PRVI SU PREKO NJEGA PRESLI ” ZUTI PREDSEDNIK I ZUTI GRADONACELNIK ” KOJI SU DEO ” ZUTIH VLADAJUCIH STRUKTURA ” A SVE JE GRADJENO U TOKU ” ZUTIH GODINA ” … JA INACE OVO VREME SADASNJE NAZIVAM ” ZUTE GODINE ” A I MNOGI OD NAS CE NACISTO DA “POZUTE ” DOK SE BUDU OTPLACIVALI DUGOVI ZA OVU INVESTICIJU( IMA BRE I DA POZELENIMO ! )pORED ” SUPER-KRITICNE ” KONSTRUKCIJE U TEHNICKOM SMISLU…OCIGLEDNO JE I DA I U FINANSIJSKOJ KONSTRUKCIJI ” IMA MNOGO TOGA PODVUCENOG ZUTIM ” KAO PREKO TOALET PAPIRA… U BEOGRADU INACE IMAMO VEC I PLAVI MOST…KOJI JE POZNAT PO TOME STO SU SE OKO NJEGA JEDNO VREME SKUPLJALE PROSTITUTKE…A EVO DOBIJAMO I ” ZUTI MOST ” KOJI JOS NIJE NI ZAVRSEN U POTPUNOSTI A I OKO NJEGA SU ” POCELE DA SE SAKUPLJAJU PROSTITUTKE ” I TO MNOGO GORE I GRDJE OD ONIH KOD PLAVOG MOSTA… PREDLAZEM DA SE NA NASLOVNOJ STRANI JEDNOG OD NAREDNIH BROJEVA ” PECATA” POJAVI SLIKA NOVOG MOSTA PREKO ADE ” ZUTOG MOSTA ” ONAKO DA BUDE SAV OFARBAN U ZUTU BOJU… BAS DA VIDIMO KAKO CE TO DA BUDE PRIHVACENO U JAVNOSTI…AKO SVI POCNU DA SE SMEJU …HA,HA,HA GOTOVO “ZUTI MOST “!!! NA KRAJU KRAJEVA KAD ONI OVAKO S, OPROSTENJEM ZAJEBAVAJU NAS…, A STO NEBISMO I MI NJIH…!!! SRDACAN POZDRAV!!!

  12. Bravo, bravo, bravo
    Dobro si rekao. Biće nazvan “Žuti”. Odgovara u svakom pogledu i ostaće u narodu kao žuti

  13. pozajmljen komentar,

    zvecanac@
    Знам ја да ово што ћу написати доктор неће прочитати, али не мари.
    Докторе, матор сам, родио сам се у комунизму, одрастао, служио војску Титину, формирао поридицу у социјализму, већ скоро 20 година живим у капитализму. На Западу. Тачније у западној Европи а од кад је држава у којој сам ушла у ЕУ ја сам грађанин ЕУ.
    Зашто ово пишем? Па зато што нисам крмељив, перем зубе, туширам се, много читам, идем у позориште и на концерте класичне музике, радим много, дружим се са људима различитих професија, националности, светоназора,(чак и са неколико педера – значи не бих их тукао али сам против параде), различитих година итд, и поред свега наведеног ја сам евроскептик. И то твдри.

    Од кад сте дошли на власт ви лажете бесомучно народ (највеће жртве ваших лажи су млади) о Елдораду који се зове ЕУ. То нема везе са стварношћу у ЕУ.

    Најбољи и најаргументованији опис ЕУ је дао један професор економије са бечког универзитета пред улазак Аустрије у ЕУ – поједностављено: ЕУ није заједница која је створена из алтруистичких побуда већ инструмент најкрупнијег капитала која има за циљ да дође до нових тржишта, јевтине а школоване радне снаге, територија са ресурсима и до апсолутне контроле сваког појединца.

    Ваше (Ваша партија са трабантима) залагање за улазак Србије у ЕУ и поред свега што трпимо већ годинама од те исте, је врло прост: ви ((Ваша партија и трабанти) сте лобисти капиталиста који за новац треба да завршите задатак увлачења Србије. По коју цену (за Србију и народ у њој) о томе много или уопште не марите. Уосталом, ето последњег доказа са прихватањем печата “Царина Косова”.

    Толико о Вашем кабинетском познавању доброг живота у ЕУ.

    Што се тиче Вашег предлога да се мост назове по имену З. Ђинђића, мислим да има много заслужнијих и Срба и грађана Србије по којима би мост могао да понесе име.
    Питам се и питам Вас: шта је то капитално, стварно велико од суштинског значаја урадио за Србију и народ у Србији З. Ђинђић? Не интересује ме шта је хтео, већ шта је конкретно урадио? Кад протресем боље и јаче испада – ништа! Постхумно глорификовање и за мало претварање З.Ђ. у свеца слући само вама. Народу не.
    Кад боље размислим, знам да ће звучати малициозно, али он је направио само штету. Њега нема а остали сте ви (како написасте) који можете све а не знате ништа!

    1
    1
  14. pozajmljen komentar, ali po secanju,

    * Srbija sada ceka, da se rodi neki Ivo Andric i napise roman * na Savi cuprija*

  15. Samo covek koji nema pojma o saobracaju moze da izjavi da se srednje vreme putovanja nece ni za sekund promeniti sa izgradnjom mosta

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *