Тржиште осигурања стабилно и сигурно

Применом мера НБС, друштва су сачувала сектор осигурања, каже генерални секретар УОС

Пандемија вируса корона погодила је скоро све делатности друштва и условила општи пад активности. Упркос томе тржиште осигурања остварило је благи раст од 2,2 одсто, а на крају трећег квартала прошле године остварен је позитиван нето резултат сектора од преко 11 милијарди динара. Да ли је сектор осигурања у Србији заиста толико стабилан, могу ли грађани – корисници услуга да буду безбедни и како су, у оваквој кризи, остварени такви резултати. О томе смо разговарали с генералним секретаром Удружења осигуравача Србије Душком Јовановићем.
„Пре свега, Народна банка Србије је, као регулатор тржишта, правовремено препознала ризике које са собом носи актуелна пандемија и предузимањем адекватних мера очувала ценовну и финансијску стабилност, самим тим и сектор осигурања. Уважавајући препоруке Народне банке, друштва за осигурање су у кратком року увела различите погодности за кориснике услуга, као што је одложено плаћање доспелих рата премија осигурања и то тако да права корисника не буду умањена, поједностављене су процедуре исплате штете и омогућено подношење одштетних захтева електронским путем, али и измењени постојећи, одн. уведени нови производи осигурања којима се обезбеђује покриће за ризике изазване ковидом 19. НБС, а посебно гувернер Јоргованка Табаковић инсистирају на заштити права и интереса корисника услуга осигурања. Испуњавањем свих тих препорука регулатора, осигуравајућа друштва су одржала континуитет пословања и учврстила поверење грађана, што је најважније.“
У години за нама није било проблема с исплатама штете грађанима. Да ли ће тако бити и ове године?
Застоја у исплати неће бити, јер је сектор осигурања довољно стабилан. Али морамо да се навикнемо на живот са све чешћим елементарним непогодама и епидемијама, одн. на могуће последице. Најбоље је унапред се припремити, а ту је осигурање најсигурнији партнер.
Актуелна криза има многе негативне ефекте, али је, чини се, отворила и неке нове видике?
Управо тако. Примера ради, годинама се заговара дигитализација, али је напредак био скроман или скромнији од потребног. Доласком кризе, осигуравачи су готово преко ноћи схватили предности дигитализације и увели онлајн-пословање. Корисници услуга су, после првобитног страха од непознатог и борбе за очување здравља, променили из корена навике и прилагодили се новим условима живота и рада. Из угла осигуравача, највећа промена је управо повећана потреба за онлајн-куповином производа осигурања и осигуравачи су на то брзо и успешно реаговали. Такав тренд биће настављен и убрзан, тако да ће дигитализација бити завршена брже него што смо мислили. Криза нас је научила да морамо да кренемо у правцу додатног приближавања клијентима кроз већу доступност на интернету. Они који то брже и боље схвате и спроведу промене које су у складу са новим очекивањима купаца, обезбедиће бољу позицију на тржишту и светлију будућност.
Неколико пута сте истицали да је ова криза довела до повећаног интересовања за животно и здравствено осигурање, али да су откривени нови ризици с којима се сада суочавамо. Који су то ризици?
То су пре свега производи који обезбеђују додатну финансијску сигурност у случају губитка посла. То је код нас још на нивоу гаранције које банке траже од клијената, али могућност да некоме понудите сигурност за отплату готовинских и потрошачких кредита је шанса коју не треба пропустити. Ту су и све чешћи сајбер напади. Пандемија је показала сву опасност таквих напада, који се не односе само на ИТ компаније већ на све који користе интернет и клауд технологију за чување података. Дошли смо до тога да они који немају одговарајућу заштиту од могућих цурења података или сајбер изнуда, бизнис не схватају озбиљно. Сајбер осигурање потребно је свима који су у додиру с поверљивим подацима – личним подацима, бројевима кредитних картица, текућих рачуна и свим другим подацима који се везују за идентитет једне особе или компаније.
Јовановић наглашава и да је пандемија условила повећано интересовање људи за производе животног осигурања. Сви сада желе да обезбеде своју и будућност своје породице, али по „новим правилима“ јер је ковид криза потпуно оголила ризике с којима се свакодневно суочавамо. Чини се да нас је пандемија научила да почнемо да размишљамо о правовременој заштити, која ће обухватити све непредвиђене ризике и пружити максималну заштиту. Због тога ће поглед на осигурање бити измењен, а очекивања од заштите коју осигурање доноси – повећана.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *