И на небу и на земљи црно је и даље у моди

Нове ТВ серије на почетку јесење сезоне

Нема сумње да ће и овај месец и читава сезона бити обележени коначно доступним четвртим циклусом чувене серије „Фарго“ браће Коен, мада се у септембарској новој понуди у том смислу озбиљно намеће и провокативна СФ серија „Одгајани од вукова“

И пре короне, која је пореметила све приказивачке термине када је реч о пласирању филмова и серија, од септембра је почињала нова сезона. Заправо то је био почетак ударног дела године за који су резервисани термини за оно, претпостављено, најбоље што је предвиђено за ту сезону. Наравно, не да је потребно врло велико поверење и „гледање кроз прсте“ кад год се помене епитет „најбоље“ и „ударно“ већ се мора узети у обзир и тренутно агресивно позиционирање телевизије која је потпуно преузела приказивачки примат (чак и када је реч о филмским фестивалима!) за практично све што се сматра забавном индустријом. Другим речима, телевизијска понуда је од сада ударна у сваком делу сезоне. Ипак, има „мало ударнијих“ међу ударним. Неки од њих су добили простор за почетак приказивања управо у овом месецу.

Четврти серијал „Фарга“

Свакако да је најзначајнији телевизијски адут и за овај месец и за читаву годину коначно присутни четврти наставак култне ТВ серије браће Коен, „Фарго“, која после двогодишње паузе и бројних одлагања из различитих разлога на самом измаку септембра стиже пред гледаоце посредством канала „Еф Икс“ и платформе „Хулу“ (у понуди је, иначе, цео серијал у каталогу ХБО видео-клуба, па ће вероватно бити доступна и ова сезона). Већ чињеница да је пред нама дело браће Коен и то њихов нови додатак на изузетни допринос телевизијској забави званој „Фарго“, за љубитеље квалитетне, црнохуморно провокативне, ултранасилне, али технички и наративно савршене продукције довољан је разлог да се с великим очекивањима посвете овој серији. У њој нас сасвим сигурно очекује онај чувени коеновски сарказам, црни хумор и склоност као насиљу, уврнутим ликовима и призорима; може се рећи да је њихова животна мисија исмевање заосталости, задртости и „посебности“ (у најгорем смислу) тзв. америчког Средњег запада у коме су рођени (Минесота), мада одавно живе у Њујорку. И док су претходни радови под фирмом званом „Фарго“, која постоји скоро четврт века, а иницирана је успешним истоименим филмом још 1996. године, бавили родним крајем и посебностима људи из те, њихове, средине, овај четврти серијал је измештен у такође средњозападну државу Канзас. У овом новом десетоделном дружењу с „Фаргом“, које почиње 27. септембра, Коенови су одлучили, нажалост, да се придруже директиви форсирања црнопуте присутности на екрану, па су у фокус приче сместили сукоб две мафијашке банде, једне, наравно, италијанске и друге црначке. При томе, да историјски прича буде иритантније невероватнија, радњу су сместили у педесете године прошлог века. Остаје нада да су то учинили намерно како би се својим препознатљивим цинизмом обрачунали с текућим трендовима лицкања, префарбавања и мењања расне историје Америке. У сваком случају у новом серијалу „Фарга“ црнаца ће бити напретек и, наравно, као и многи други у новим понудама америчке забавне продукције, наубијаће се белаца.
А када смо већ код политике бојења на којој једнако инсистирају Холивуд и ударне ТВ продукције, немогуће је мимоићи изузетно контроверзну нову СФ серију, коју од почетка овог месеца пласира нова стриминг платформа ХБО-а за америчко тржиште, ХБО макс, што се летос прославила управо на ову тему избацивши из своје понуде чувени филм „Прохујало с вихором“ јер вређа осећања црнаца. Поменута нова серија која то не чини, напротив, „Одгајани од вукова“ почиње „забавном“ премисом одгајања људи у будућности на другој планети после уништења Земље. Нове нараштаје зачињу за то програмирани богоандроиди, Мама и Тата, у идеалној и готово канонизованој комбинацији модерне забавне индустрије – мама је плава белкиња, а тата црнац! Бебе су им, гле чуда, беле! А како их стварају – вреди видети. Продукцијски богата и тематски у најмању руку изазовна, ова серија за сада има врхунски одзив код публике, а у атмосфери и сценографији веома, у позитивном смислу, подсећа на „Прометеја“ Ридлија Скота, што није чудно пошто је урађена у његовој продукцији, а стари мајстор СФ-а је и режирао прве две епизоде. Мада серија, судећи по почетку, обећава сопствене филозофске и чак религиозне провокације публике што би могло да је постави на веома високо место не само у СФ жанру.

Нова-стара „Утопија“ и црно подземље Москве

Још једна серија једнако провокативна о питању коришћења насиља и једнако супериорна у сценаристичком и продукцијском сегменту као поменути „Фарго“, те која је заслужено стекла огромну подршку публике и критике, па последично и култни статус, британска, условно речено из дистопијског огранка СФ-а, „Утопија“, добиће, авај, не толико жељени наставак већ римејк. И то, опет, авај, амерички са одавно потрошеним Џоном Кјузаком у главној улози. Ко зна какав је кастинг имала оригинална „Утопија“ већ с овим детаљем има основаних разлога да посумња у квалитет америчке верзије и самим тим у још једно њихово типично лоше и самим тим бесмислено римејковање материјала којем нису дорасли. Остаје нам да се надамо да бар у уништавању јединственог британског смисла за црни хумор, који је био душа и срце ове серије, неће отићи толико далеко да ће нову „Утопију“ истински учинити утопијом. Серија ће премијерно бити доступна од 25. септембра путем „Амазонове“ платформе.
Љубитељи стриповске подлошке за филмове о суперхеројима прошле године свакако су приметили антисуперхеројски покушај веб-телевизије „Амазон“, „Момци“, серију која се бави идејом о лошим суперхеројима који злоупотребљавају своје моћи и групи добрих момака из наслова који се боре против њих. Сви којима се овако нешто допало вероватно уживају у другој сезони која је управо почела с новим ликовима и заплетима у истом маниру, као и у најави, већ сада, да ће бити и треће сезоне.
У Москви пре двадесет година дешава се радња осмоделне шведске серије „Москва ноар“, која се бави црнилом, како је у најави речено, руског посткомунистичког хаоса чије се последице осећају и данас. Радња серије се одвија у свету ондашњег високог друштва пословних магната, махера и превараната, бескрупулозних банкара и такозваних олигарха и то све у окриљу московског подземља. Није потребно много маште да се замисли како је тај свет представљен у једном западном промишљању ове теме и шта публику очекује. Шведски глумачки суперстар у успону Адам Палсон је главни јунак ове серије, али и шестоделног крими-серијала, заправо тзв. веб-серијала из продукције „Нетфликса“, „Млади Валандер“, још једне екранизације романа покојног Хенинга Манкела о детективу из наслова кога је у истоименој серији (звала се само „Валандер“) пре неколико година играо славни острвски глумац Кенет Брана. У овом новом читању Менкеловог штива, који неки називају и „пренаставак“ иако се дешава у данашње време, јунак из наслова је млади полицијски почетник који је већ на старту каријере суочен с веома тешким случајем. Занимљиво је иако се дешава у Стокхолму и иако је серија урађена делом и у шведској продукцији с поменутим шведским глумцем, у њој се говори на енглеском.
ХБО се постарао да заради на још једном до очаја заморном и свеприсутном стереотипу о проблемима одрастања америчких тинејџера који је до те мере присутан у свим могућим продукцијама и жанровима да представља истински изазов за стрпљење чак и површно у филмске трендове упућеног гледаоца. Као да није било довољно до најситнијих детаља униформисаних прича на ову тему па су меродавни у кројењу новог програма у ХБО-у одлучили да продуцирају серију „То смо што смо“, о одрастању двојице тинејџера у америчкој војној бази недалеко од Венеције. Чак осам епизода мучења на ову тему очекује публику која од ХБО-а с правом захтева, ако ништа друго, барем нешто већу оригиналност у избору тема.
Има наде, додуше, да ће то бити случај са шестоделном драмском серијом са елементима мистерије и фантастике „Трећи дан“, у којој главну улогу мушку тумачи Џад Ло, а женску, наравно црнопута, Наоми Харис. У серији која је подељена у два дела, две тематске целине, Зиму и Лето, на истом месту дешавања, мистериозном британском острву, појављује се још неколико веома познатих и искусних острвских глумаца, а прва епизода ће бити емитована 15. септембра. Занимљиво је да је половину епизода (сегмент Лето) режирао Марк Манден, један од аутора поменуте британске „Утопије“, а то је већ добар разлог за велика очекивања публике.

Један коментар

  1. posmatrač i svedok

    Mladi Valander je čisti promašaj.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *