Чед Крауч – ТАЈНА НЕВИДЉИВЕ АКЦИЗНЕ МАРКИЦЕ

Мисија Аутентикса је да заштити интегритет глобалне трговине. У нашем нафтно-гасном послу испоручујемо најсавременију светску технологију за креирање решења за владе и компаније које се баве нафтом и гасом како би се супротставили нелегалној трговини горивима, сировом нафтом и течним гасом

Чед Крауч је потпредседник продаје у компанији Аутентикс. Одговоран је за глобалну продају програма заштите тржишта нафте и гаса, као и заштиту бренда. У овој компанији ради већ пет година бавећи се пројектним менаџментом и успостављањем програма. То искуство је допринело да данас врло ефикасно управља испоручивањем програма клијентима Аутентикса. Његова тренутна позиција фокусирана је на развој и обезбеђивање нових клијената за програме компаније. Партнер Аутентикса у Србији је Наноинспект, који према Краучовим речима слови за веома поузданог партнера, а иначе је и Аутентиксов званични представник и дистрибутер у Србији, и у земљама окружења. Како наш саговорник истиче, ове две компаније интензивно раде на проширењу пословања и сарадње у будућности.

Како Аутентикс помера границе у домену нафте и гаса?
Мисија Аутентикса је да заштити интегритет глобалне трговине и то радимо испоручивањем напредних решења за аутентификацију. У нашем нафтно-гасном послу испоручујемо најсавременију светску технологију за креирање решења за владе и компаније које се баве нафтом и гасом како би се супротставили нелегалној трговини горивима, сировом нафтом и течним гасом. Програми које обезбеђујемо за владе држава имају за циљ да унесу поверење у национално тржиште горива да се боре с нелегалном трговином, повећају наплату пореза и акциза и унапреде квалитет горива у целом ланцу дистрибуције. Аутентикс је јединствен због нашег напредног нивоа иновација који нам омогућава да спојимо реални свет с дигиталним кроз нашу управљачку платформу AXIS®. Наши корисници могу сакупљати, чувати и анализирати податке из више извора а затим и извештавати о њима. Клијенти кроз наш софтвер добијају анакутују од операција које се спроводе у програмима како би омогућиле проактивну борбу против превара с горивом. Користимо наше двадесетпетогодишње искуство како бисмо корисницима обезбедили решење „кључ у руке“, док с друге стране уско сарађујемо с владама и партнерима како бисмо их правовремено обезбедили технологијама зарад ефикасног вођења програма. Користимо најсавременије технологије за теренско тестирање, као и лабораторијско аутентификовање који као производ дају мериве резултате. Наши јединствени маркери се додају у гориво у врло малим количинама, а наша технологија омогућава корисницима да тачно утврде ниво намешавања или нелегалних супстанци у гориву. Ми смо глобални лидер овог тржишта с преко два билиона маркираних литара горива до сада, као и с највише активних програма, с 12 националних влада.
Што се нафтних компанија, односно брендова тиче, наш програм аутентификовања горива им омогућава заштиту брендираних горива кроз дистрибутивну линију обезбеђујући да крајњи купци добију квалитетно гориво које су и намеравали да купе. У много случајева нафтне компаније имају разводњен дистрибутивни ланац где они лиценцирају свој бренд и предају га франшизним малопродајним бензинским пумпама. Нафтне компаније користе ову технологију како би осигурале интегритет дистрибутивног ланца и како би обезбедиле да се у продаји стварно налази рекламирано адитивирано гориво или гориво одређене октанске вредности.
Како је Аутентикс увео револуцију у ово поље бизниса и у научном и у економском смислу? Како се програми постављају и како функционишу, рецимо на примеру српског програма?
Поменућу два примера. Први има много сличности с програмом акцизних маркица. Очигледно је да не можете залепити акцизну маркицу на течност, али наши акцизни маркери чине управо то. С нашом технологијом и аналитичком опремом имамо могућност да проверимо ту невидљиву „акцизну маркицу“ која се налази у гориву. На пример, могу постојати две количине идентичног дизела, исте спецификације где би корисник могао да разликује гориво само на основу његовог акцизног статуса. Наш маркер омогућава да се то гориво разликује, као и да се утврди количински у којој су размери та горива помешана. Други пример би био отисак прста. Коришћењем маркера ви гориву дајете отисак прста који омогућава кориснику да утврди промене у гориву као што су „разводњавање“ нелегалним горивом или намешавањем других супстанци у гориво. Огроман новац се може направити илегалним активностима у индустрији нафте и гаса као што је на пример шверц горива. Сходно томе ми наилазимо на многе веома напредне начине спровођења илегалних активности с којима наша технологија излази на крај. Неколико кратких примера: у неким земљама се субвенционише гориво за поједине индустрије и рецимо негде се користи петролеј за кување. Ми наилазимо на то да где год постоји разлика у ценама горива услед акцизе, појављује се субвенционисано гориво тамо где не би требало да буде, у ланцу регуларне продаје. Држава губи на разлици тих специфичних пореза док субјекти који се баве илегалним активностима пуне џепове. Такође, можете узети пример суседних земаља где се цене горива разликују, ту најчешће долази до кријумчарења горива преко границе где актери илегалних активности зарађују на разлици цена. Наши програми обезбеђују велики повраћај новца од пореза држава, али поред тога, као што се десило у Србији, чине да тржиште функционише по фер условима за све. Држава прикупља приходе које је прописала, а нафтне компаније добијају веће приходе од продаје јер дистрибутивни ланац има интегритет, док је онемогућен рад дистрибутерима који раде нелегално. Код нафтних компанија постоји и корист у томе што када компаније имају отворену дистрибуцију, оне желе да буду сигурне да велетрговци и малопродаја продају њихово гориво с одређеним пакетом адитивизације. Циљ је да се осигура да купци добију то адитивирано гориво за које доплаћују, као и да нафта компанија поврати профит у количинама које је и очекивала.

ВЕРНИ КЛИЈЕНТИ

Шта бисте издвојили као највеће достигнуће Аутентикса?
Један од програма на који смо највише поносни и који увек нагласимо у студијама случаја је баш програм у Србији. Једини начин на који оцењујемо наш успех је да ли смо успели да направимо опипљиве резултате за наше кориснике. Позивамо се на програм у Србији зато што знамо да је корисник био веома задовољан резултатима које је направио програм маркирања горива што је уједно и успех Аутентикса. У првих пет година овог програма Влада Србије је повратила око 720 милиона евра, што је резултовало продужавањем уговора на још пет година. Ми смо веома поносни на ово достигнуће и на позитиван утицај који овај програм има у Србији. Остали програми широм света се такође показују успешним и постигли су повраћај милијарди долара профита корисницима. Све то је резултовало дугорочним задржавањем клијената у више од 95 одсто случајева.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *