Почетна / Култура / Изгубљени у холивудској магли

Изгубљени у холивудској магли

Велики екран у свету: филмска 2018. година

Уобичајено нападнута холивудском празнином и претенциозношћу алтернативе без обзира чије, те „златном средином“ која није златна, и минула година прође без истинског филмског печата удареног с било које стране

И овај покушај сумирања филмских утисака управо истекле године, као и превише бројних раније, углавном се своди на преглед холивудске понуде и његовог домаћег и иностраног деградирања филмског квалитета и потпуне девастације укуса публике којој се данас обраћа. Нажалост, то је готово искључиво млађа популација. Пошто се сада, и то у драстично већој мери него икада пре, а одавно је то најбитнији показатељ филмског успеха и уопште вредновања неког кинематографског остварења, све мери новцем и прођом на тржишту, топ-листа такозваног „бокс-офиса“ наводно би требало да пружи најадекватнији одговор на питање о најзначајнијим филмовима захваљујући којима би требало да се памти протекла година. Невероватно је да на тој листи комерцијалног позиционирања филмова ни међу првих педесет није могуће пронаћи ниједан истински квалитетан, макар делимично оригиналан наслов било каквог уметничког значаја. Најбоља илустрација реченог је да је најкомерцијалнији филм 2018. године, и то на светском нивоу, на ванамеричком делу тржишта драстично успешнији него на домаћем, екранизација стрипа из франшизе „Осветника“. Тај најновији наставак зарадио је од америчког и светског тржишта заиста апсурдну суму од преко две милијарде долара! На другом и трећем месту, такође из миљеа стрипа („Црни осветник“), али и наивне, литерарно и било како другачије безвредне подлошке (нови наставак јурњаве са диносаурима, „Свет из доба јуре: пало краљевство“) налазе се филмови који су сваки понаособ зарадили по милијарду и триста милиона долара, чак седамсто милиона мање од „Осветника“, али ипак за свој било какав значај једнако невероватан и неадекватно претерани износ. А онда се ређају наставци наставака, стрип јунаци, потрошачки производи за недораслу публику и разне друге „посластице“ које су заправо матрични продукти студија халапљиво фокусираних на брзу и што већу зараду без ауторског доприноса због чега је одавно престало да буде битно ко их потписује једнако као и ко у њима глуми. Отуд млади Холивуд, бар не као илустрација новодолазећег талента, не постоји као значајна ставка у савременој хијерархији индустрије забаве. Када би се глумци заменили, рецимо, компјутерски генерисаним ликовима, што се уосталом и дешава у све више филмова, делује да то не само да никоме не би сметало већ добар део публике (можда такође компјутерски генерисане?) то уопште не би регистровао.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *