ТРГОВИНСКО РАТОВАЊЕ
Посматрано из Вашингтона, циљ трговинског рата је да се извуче што већа корист за америчке компаније, да се Пекинг врати на подношљивији технолошку дистанцу и да се при томе успори кинески привредни раст, како би земља била гурнута у замку средњег нивоа развијености. Тада би, према америчкој стратегији, постала кооперативнија и знатно осетљивија на америчке притиске
Прошле године „Хуавеј мејт 20 про“ постао је глобални хит, а ова компаније је саопштила да је, упркос трговинском рату Кине са САД, продала чак двеста милиона мобилних телефона. Имајући у виду овај податак, хапшење ћерке оснивача компаније „Хуавеј“ у Канади, по налогу америчких власти, и високопозиционираног службеника у Пољској, попримају логичније контуре.
Очигледно је да се тежиште трговинског рата, у ком тренутно влада примирје, с питања америчког дефицита преселило на поље високих технологија. Не само да „Хуавеј“ и друге кинеске компаније квалитетом производа сустижу западне такмаце већ су кинеске технологије све више присутне и у другим сферама живота на Западу.
На пример, градска полиција Њујорка увелико користи технологију надзора развијену у Кини. Кинеске камере и кинески софтвер за препознавање и идентификацију лица надзиру данас грађане Њујорка, доприносећи њиховој безбедности. Кинеске технологије, развијене и унапређене на основама заједничких улагања, сада већ дувају за врат америчким, јапанским и западноевропским.
Стога Венди Ву, аналитичарка листа „Саут Чајна морнинг пост“, оправдано примећује да Вашингтон ем захтева да Пекинг оконча праксу преноса технологија на кинеске партнере у пословима заједничких улагања, ем почиње да преиспитује рад кинеских истраживача који живе и раде у САД.