Почетна / Свет / СОЦИОЛОШКИ ПОРТРЕТ АМЕРИКЕ

СОЦИОЛОШКИ ПОРТРЕТ АМЕРИКЕ

Британска агенција „Југов“, уз финансијску подршку листа „Економист“, спровела је крајем октобра 2018. социолошко истраживање о проблемима с којим се суочавају становници САД, али и ставовима о важним питањима, а са циљем да се утврди с каквим „пртљагом“ америчко друштво улази у овогодишње изборе за Конгрес (одржани су 6. новембра 2018), као и следеће председничке (2020. године). Ово истраживање није једино, а њихова бројност сведочи о намери да се партије припреме за нову борбу

Немачки лист „Велт“ ово је назвао не науком и истраживањем јавног мњења него „борбом за душу Америке“, где није важно само ко ће бити председник већ и како да САД задрже светску доминацију, како у политици, тако и у животном стандарду. Ево, дакле, како истраживачи представљају социолошки портрет Америке. Међу најважније проблеме с којима се суочавају становници САД наводе немогућност коришћења здравствене заштите (70 посто), а чак 35 посто испитаника сматра да држава треба да омогући бесплатно лечење (одбацивање праведне медицинске заштите од стране Конгреса оцењује се као „геноцид над сиромашнима, младима, бескућницима и грађанима тамније боје коже“), јавност очекује да држава омогући различита социјална права (68 одсто), затим да брже решава економске проблеме (69 одсто) и проблеме настале у сфери образовања (63 одсто).
Што се тиче финансијске ситуације, становници САД су је оценили на следећи начин: за 23 посто је боља него годину раније, за 22 посто гора, а иста је за 45 посто испитаника. Није одговорило десет посто анкетираних.
Најважније питање је, према мишљењу америчких аналитичара, коме би грађани САД дали глас ако би се избори за председника одржавали сада. За Демократску партију гласало би 47 посто испитаника, а за Републиканску 41. Резултати избора потврдили су истраживања. Конгрес САД добиће демократску већину након осам година, док ће републиканци америчког председника Доналда Трампа задржати контролу над Сенатом, објавили су амерички медији. Да Русија није пријатељ верује 34 посто становника ове земље, 33 посто да је непријатељ, а само 12 мисли супротно. Више од Русије Американци не воле Северну Кореју (48 посто) и Иран (44 посто). Другим речима, јасно је да медијска пропаганда на челу са телевизијом „Си-Ен-Ен“ успешно обавља свој црни посао производње непријатеља.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *