Почетна / Култура / Празни портрет суперубице

Празни портрет суперубице

КАД ШОУ-БИЗНИС АНГАЖОВАНО „ПОРТРЕТИШЕ“ ЕВРОПУ: 22. ЈУЛ

Нови филм славног енглеског синеасте Пола Гринграса „22. јул“, који говори о масакру злогласног Норвежанина Андерса Беринга Брејвика у Ослу и околини јула 2011. године, на свом премијерном фестивалском појављивању на венецијанској Мостри био је кандидован за Златног лава, а добио је једну од почасних награда на том фестивалу. Нема сумње да ће његов фестивалски живот бити врло успешан иако је у филму пропуштена прилика да се преко Брејвика покаже драстична промена друштвене слике Европе

Када се погледа досадашњи пословни учинак енглеског синеасте, шездесеттрогодишњег Пола Гринграса, види се да је од почетка био склон екранизацији разноврсног комерцијалног литерарног штива, односно бављењу великим социјалним и политичким темама које гарантују пажњу најширег гледалишта и понеку награду приде. После веома исплативе трилогије акционих филмова о авантурама Ладламовог јунака Џејсона Борна, неустрашивог борца против система који га је приморао да буде свуда употребљива машина за убијање, Гринграс је својој ангажованој филмографији додао приче о борби такође неустрашивих јунака, од капетана брода суоченог с нападом модерних пирата („Капетан Филипс“), преко војног оперативца суоченог са смртоносним интригама политичке игре у коју је подло убачен од моћника („Зелена зона“), до квазидокументаристичке обраде последњих минута авиона који су у терористичким нападима на Америку 11. септембра путници преотели од терориста („Лет Јунајтед 93“). Нешто раније Гринграс се на брзо усвојени холивудско-лаички и пре свега комерцијални начин позабавио древном темом британског острва, „ирским проблемом“ („Крвава недеља“) и најкрвавијим данима у модерној етапи ирске борбе за независност. А сада „Брејвик“. Да би се правилно сагледао и објаснио најновији Гринграсов прилог ангажованости на филму, био је неопходан овај биографски пролог.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *