Почетна / Култура / Култура не сме да робује новцу

Култура не сме да робује новцу

Културна индустрија на Новом путу свиле (1)

Настојећи да одговори на питање: Шта је културна индустрија?, данашња Кина држи се директиве председника Си Ђинпинга: „Култура не сме да буде роб новца.“ Цела државна политика креативне индустрије прожета је овом идејом и тражењем равнотеже између масовне производње и кинеске духовне вертикале, која почива на вековној традицији

Шта је то културна индустрија? На то питање већ дванаест пуних година настоји да одговори највећа културна продукција у свету, она у Народној Републици Кини, која окупља стотине културних институција и стотине хиљада посленика из културе и уметности, баштиника древних традиција, а на другој страни ултрамодерних технолошких иновација, у чему последњих деценија остварује планетарни примат. Окупљени по тринаести пут у Пекингу, под патронатом Министарства културе и туризма НР Кине, Државне управе за радио и телевизију, Државне комисије за штампу и јавност и Градске управе Пекинга, од 25. до 28. октобра ове године, седам хиљада учесника из главног града и свих крајева Кине и гостију из света нашло се на 45 квадратних километара и 20 тематских павиљона на Међународне изложбе културне и креативне индустрије, на (ако се изузме Петроградски културни форум са својих 17.000 учесника) највећем скупу ове врсте у свету. На отварању ове мамутске изложбе говорили су, по позиву, међународни експерти Ли Бјонг Хун, председник Извршног одбора Унеска, затим председник Међународне асоцијације уметности (ИАА) Бедри Бајкам и потписник ових редова, као члан Међународног борда Асоцијације за филмску анимацију (АСИФА).

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању Крај у следећем броју

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *