Почетна / Култура / Кукавичје јаје друге Србије

Кукавичје јаје друге Србије

Није филм Терет подигао прашину због естетике, уметничких вредности и лањских снегова него због трапаво пласиране политичке поруке. Права мета целог овог пројекта – шамар у лице Србији – сама по себи била је довољна да ангажује љубав и паре многих познатих финансијера. „Самовиктимизација“, тј. изигравање жртве главно је оружје Огњена Главоњића лично, у борби за паре и промоцију

Филм Терет Огњена Главоњића, који је прошле недеље коначно имао своју београдску премијеру, називали смо на страницама „Печата“ невидљивим филмом због тога што га је аутор скривао од српске публике месецима после његове премијере у Кану 2018. Коначно, попустио је под притисцима друге Србије или спонзора овог филма и решио се да пусти Терет добро темперираној публици Фестивала ауторског филма у Београду која је поднела нарочиту едукацију, да не кажем испирање мозга путем мејнстрим медија, јавних обраћања, друштвених мрежа и сваковрсних лобирања да се ради о врхунском филму који се нашао на удару мрачних снага због храбрости свог аутора и његове филмске поетике. После премијере, међутим, филм је и даље остао невидљив јер ништа од онога што је обећавао, ни ауторску храброст ни поетику, српска јавност није видела просто зато што их у филму – нема. То је исход ове суморне приче и зато ћемо Терету поново посветити пажњу, коју, иначе, не би заслужио ни по једном свом параметру. То смо, уосталом, дужни читаоцима „Печата“, које смо још пре шест и више месеци упозорили да овде нису чиста посла и да у целој овој ујдурми главну улогу играју политички, дакле ванфилмски мотиви.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *