Почетна / Свет / Једанаести новембар, дан луде кинеске потрошње

Једанаести новембар, дан луде кинеске потрошње

БУДИЗАМ, ТАОИЗАМ, КОНФУЧИЈАНИЗАМ, КОНЗУМЕРИЗАМ

Може ли глобалним системом спојених тржишних судова Дан самаца једног дана да потопи Дан примирја у Првом светском рату?

Једанаестог новембра, на Дан самаца (11. 11), Кинези утапају своју реформску стварност у бестијални конзумеризам. Ове године потучени су нови потрошачки рекорди. Медији широм света известили су да је 11. новембра само компанија „Алибаба“ остварила промет већи од 30,8 милијарди долара.
Забележено је да је поменута компанија за првих 85 секунди остварила промет вредан милијарду долара. Након само сат „Алибаба“ је остварила приход од десет милијарди долара.
Поређења ради, ова компанија је лане зарадила укупно 25,4 милијарде долара, а онлајн-платформа за трговину JD.com 19,1 милијарду долара. Аналитичари су израчунали да је овогодишња зарада кинеских компанија за 27 одсто већа него прошле године, што говори о великом потенцијалу раста потрошње на овај дан током наредних година.
Откако је Џек Ма, власник „Алибабе“, Дан самаца прогласио глобалним фестивалом трговине, отворена је могућност да овај комерцијални псеудопразник, глобалним системом спојених тржишних судова, напросто потопи Дан примирја у Првом светском рату.
Захваљујући немачкој компанији „Медија маркет“ и другим европским предузећима, 11. новембар се као дан урнебесног (онлајн) шопинга представља и Европљанима као дан када је могуће остварити значајне „уштеде“.
Овај псеудопразник продире и у пословање британских компанија. Оне се труде да буду што присутније на кинеским онлајн-платформама („Маркс енд Спенсер“, „Витард оф Челси“, „Асос“…). Уз то, Дан самаца као дан онлајн-потрошње продире и у Француску, Белгију, Холандију, Шведску, Турску и друге земље.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *