Почетна / Свет / ДЕГРАДАЦИЈА ОБРАЗОВАЊА У СВЕТУ

ДЕГРАДАЦИЈА ОБРАЗОВАЊА У СВЕТУ

Познати амерички геополитичар Збигњев Бжежински још 2012. упозорио је на све лошији квалитет образовања у САД. Бивши саветник за националну безбедност председника Џимија Картера тада је као једну од ствари која га највише забрињава навео пад квалитета образовања у САД где, како је навео, око 52 посто студената не могу да на карти покажу где се налази Њујорк. Више од 70 студената (који су били уписани 2003. па до 2010. године) није могло да на карти пронађе Ирак – државу са којом су САД ратовале. Такође амерички студенти у 30 посто случајева на карти света не могу да покажу океане (нити знају којом бојом се представља вода)

Са чиме је повезан пад квалитета образовања у САД? Са новцем, једногласни су, експерти мисле да није. Све државе западног дела света имају новца. Према неким мишљењима пад образовања у свету догодио се када је пропао Совјетски Савез, који је у овој сфери био покретач квалитета и на Западу. Као главни аргумент наводе признање бившег америчког председника Роналда Регана да је „најмоћније оружје СССР-а било образовање“. Но, када је СССР нестао започете су реформе образовања које су довеле до његове потпуне деградације. Сада се међу универзитетским професорима и научницима више прича ко колико зарађује, има ли међу студенткињама љубавнице, где путује итд. него о научним проблемима и књигама.
Ректор једног од америчких универзитета, на пример, примећује: „Располажемо методама да утврдимо пад квалитета образовног система. Ако су пре пет до шест година студенти понели знање из средњих школа које се оцењивао са просечном оценом 4,2 данас је то 2,8. Сада студенти који су уписани са просечном оценом 4,2 (а таквих је више од 70 посто), нису способни да изврше елементарну анализу тражене информације. Ови студенти када имају задатак да напишу семинарски рад на задату тему исти траже на интернету и презимају га, наравно додајући своје име као аутора. Истовремено, да примене једноставније методе истраживања нису способни. Такође бележимо код студената и пад рада у групи, смањење мотивације да уче и поштују дисциплину“. Поменути неимоновани ректор је закључио да су слабо осмишљена реформа образовања, комерцијализација и медији главни кривци за пад квалитета у сфери образовања.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *