Чудни доживљаји у пограничном граду

Мјузикл први пут у Народном позоришту

Посматрајући глумце ангажоване у овој представи нисмо могли да се отмемо размишљању шта би ова екипа могла да учини са неким уметнички вреднијим текстом па макар у питању био то и мјузикл, којем, рецимо и то, није место на репертоару националног театра

Као ауторка десетак изведених драма, као коауторка неколико такође изведених комада, пошто је драматизовала више романа и написала сонгове за четири мјузикла, Маја Пелевић одлучила је да напише текст и, у сарадњи са композиторком Ањом Ђорђевић, режира мјузикл Боливуд. Радња овог музичко-сценског дела догађа се у једном нашем малом пограничном граду у којем ће бити велико изненађење вест о доласку боливудског продуцента са намером да купи напуштену фабрику и у њој инсталира велики студио у којем би његова боливудска екипа (име за филмске хитове холивудског типа у Индији) снимала, те би се на тај начин отворила многобројна радна места, што се у тој средини ретко дешава. Наравно да је та вест посебно узбудила глумце и глумице из локалног позоришта, који су одлучили да продуценту прикажу посебну приредбу не би ли му на тај начин скренули пажњу на властите могућности учешћа у спектаклу који би се припремао у новом студију. То је у суштини прича о догађајима и доживљајима у тежњи глумаца да остваре бољу егзистенцију у условима немилосрдне приватизације након краха индустрије, као и о пројекцијама евентуалне перспективе, која им се као привид отвара установљењем боливудског студија.

Ауторка текста Маја Пелевић режирала је представу са идејом да извођење буде у знаку скромног, али повремено и блештавог спектакла како у погледу сценографије, тако и што се костимографије тиче. При томе је ипак водила рачуна да стилски усагласи визуелне компоненте представе, као и да глумци разговетно певају и говоре текст. Глумачка екипа у саставу: Милош Ђорђевић, Јелена Ђокић, Данијела Угреновић, Сузана Лукић, Павле Јеринић и Бојана Ђурашковић, као и троје музичара – Невена Пејчић, Александар Солунац и Данило Тирнанић – својски се потрудила да исприча причу о догодовштинама у пограничном месту у којем се обично ништа не дешава, али се, најзад, догодила једна утопијска илузија, која им је пружила наду да су, напокон, у изгледу некакви „бољи дани“. Глумци су показали не само да одлично глуме већ и да умеју лепо да певају и играју, односно доказали несумњиву способност извођења сложених глумачких и  певачких задатака на позорници. Посматрајући их нисмо могли да се отмемо размишљању шта би ова екипа могла да учини са неким уметнички вреднијим текстом па макар у питању био то и мјузикл, којем, рецимо и то, није место на репертоару националног театра.

Наиме, ако знамо да је још у првој деценији прошлога века, у време када није постојао оперски ансамбл, оперета прогнана из репертоара Народног позоришта у Београду, зашто бисмо данас, када поред драмског, постоје оперски и балетски ансамбли, уводили мјузикл и то на  представама драмскога ансамбла? Поготово, што се негдашње Хумористичко позориште, а данашње Позориште на Теразијама, већ деценију и више, бави искључиво приказивањем мјузикла страних и домаћих аутора, није нам јасно зашто је Народно позориште у Београду приказало овај мјузикл. Вероватно је у томе, поред осталога, пресудила тематска актуелност либрета, што свакако није довољно, особито у години у којој Народно позориште прославља век и по свога постојања и делања.    

Маја Пелевић
БОЛИВУД
ПОЗОРИШТЕ Народно позориште у Београду, Сцена „Раша Плаовић“
РЕДИТЕЉ Маја Пелевић
КОМПОЗИТОР Ања Ђорђевић
КОРЕОГРАФ Игор Коруга
СЦЕНОГРАФ Игор Васиљев
КОСТИМОГРАФ Марина Вукасовић Меденица

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *