Почетна / Култура / Секс, лажи и мобилни телефони

Секс, лажи и мобилни телефони

Славни амерички синеаста и филмски продуцент Стивен Содерберг је на овогодишњем Берлиналу представио свој нови филм „Луда“ („Unsane“) који је снимио камером мобилног телефона због чега је изазвао „револуционарну пометњу“ и на фестивалу и уопште у филмској продукцији. Сам аутор пак верује да је револуционарна промена најављена његовим делом већ узела толико маха да нико неће моћи, али ни желети, да је спутава

На овогодишњем Филмском фестивалу у Берлину славни амерички синеаста и један од најзапосленијих продуцената, оскаровац Стивен Содерберг био је у центру пажње медија, али и струке, па делом и публике, јер је на фестивалу представио своје ново дело, буџетски и продуцентски „малецки“ филм „Луда“ („Unsane“). Разлог што је овај трилер хорор, који се бави често у хорорима експлоатисаном идејом о здравој особи што је против своје воље смештена у лудницу, био без конкуренције дело о коме се највише говорило није његов квалитет нити било каква посебност у самом садржају или вредносном искораку. Филм је можда и на водеће место у историјском контексту нове ере у техничком развоју филмске продукције поставила, по мишљењима многих, чињеница да је у потпуности снимљен камером на мобилном телефону. „Луда“ је тако постала „ајфон филм“ пошто га је Содерберг снимио на најновијем моделу мобилног телефона овог произвођача. Није, наравно, битно што је реч баш о том телефону јер је за потребе Содерберговог остварења могао да послужи и неки други модел са сличном апликацијом за снимање филмова. Битно је да је Содерберг публици на Берлиналу представио филм чији је нижеразредни продукцијски ниво требало да произведе ефекат врхунске холивудске продукције, те да тим чином окрене нови лист у стварању филмова који би искомбиновао све могућности нових електронских камера уграђених у најновије „паметне телефоне“, али и да драстично смањи трошкове настанка остварења и спутавајуће прескупу логистику која неизоставно прати филмску продукцију дела не само врхунских аутора већ и далеко мање захтевних.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Садржај је заштићен !!