Почетна / Документи / Учитавање могућег смисла – ХАШКА ЛЕКЦИЈА

Учитавање могућег смисла – ХАШКА ЛЕКЦИЈА

На списку оптужених налазили су се, углавном, Срби. Не само починиоци одређених злодела него читава наша новија историја, устанци против завојевача, атентати на окупаторске главешине, ослободилачки ратови, све до романа Иве Андрића и песама Васка Попе: излази да је само наше постојање заједнички злочиначки подухват. Преширок захват, превазилази снагу анонимних који су одједном избили на осветљену сцену

Заврши се, коначно, и та мрачна лакрдија у Шевенингену… Редитељ не изиђе да се поклони публици, из бојазни да га, уместо аплаузом, не обаспу звиждуцима. Комад је, као и многа слична уметничка остварења, био субвенционисан, а мецена се држао дискретно, није му било до истицања своје дарежљивости. Механизам правде је гломазан и компликован, ваља га одржавати и подмазивати. На западном Балкану се, одједном, појавило пет-шест нових језика, што је изискивало вишесмерно и унакрсно превођење. А тек плате судија, тужилаца, писара, сведока оптужбе, затворских стражара…

На списку оптужених налазили су се, углавном, Срби. Не само починиоци одређених злодела него читава наша новија историја, устанци против завојевача, атентати на окупаторске главешине, ослободилачки ратови, све до романа Иве Андрића и песама Васка Попе: излази да је само наше постојање заједнички злочиначки подухват. Преширок захват, превазилази снагу анонимних професорчића који су, из мрака своје неважности, одједном избили на осветљену сцену. Идеја колективне одговорности морала је с временом бити напуштена, али је до краја лебдела у ваздуху.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *