ПРЕМИЈЕРА МЈУЗИКЛА НАД МЈУЗИКЛИМА

Почетак сезоне у Позоришту на Теразијама

Извођење мјузикла Фантом из опере, у режији Југа Радивојевића, било је у знаку тежње да се говорне сцене изједначе с певачким, не би ли се гледаоцима учиниле привлачним доследним стилом глуме веома блиским бурлескној комици. У том смислу остварен је несумњиви успех

Настављајући да проширује свој репертоар у којем, као што је познато, доминирају мјузикли, Позориште на Теразијама приказало је први пут у нас популарно дело Ендрјуа Лојда Вебера Фантом из опере, које је премијерно изведено на лондонском Вест Енду 1986, а на Бродвеју у Њујорку две године касније. Није реч само о најдуже извођеном мјузиклу свих времена већ и о најприказиванијем остварењу тога жанра. Иако дело има доста пасажа који постављају приличне задатке солистима као да је у питању опера, Фантом се с великим успехом приказује на 15 светских језика у 35 земаља, свуда наилазећи на веома повољан пријем публике. Наши гледаоци тек сада упознају овај мјузикл у одличном извођењу, што је, можемо са задовољством рећи, већ уобичајено у Позоришту на Теразијама.

[restrict]

Француски новинар, најпре судски извештач и редактор парламентарне хронике, потом главни репортер париског листа Матен, Гастон Леру стекао је и као књижевник популарност код читалаца и признања критичара још у првој деценији прошлог столећа најпре позоришним комадима, затим психолошким романом Двоструки живот Теофраста Лонгија, као и романима полицијске тематике Мистерија жуте собе и Парфем даме у црном. За роман Фантом из опере инспирисао се дешавањима у париском оперском миљеу 19. века, као и полуистинитим догађајем из тога периода, који се односио на коришћење скелета бивших балетских ученика једног студија. Прича која се приказује у мјузиклу почиње у ноћи великог тријумфа певачице Кристин на свечаности поводом одласка у пензију старих менаџера. Тада се у позоришту много говорило како у опери живи фантом који се оглашава писмима. На премијерном извођењу Гуноове опере Фауст главна солисткиња губи глас, а велики лустер пада на сцену. После тога ће сви помислити да се у згради налази фантом, што ће изазвати радозналост, али и страх.

Извођење мјузикла Фантом из опере, у режији Југа Радивојевића, било је у знаку тежње да се говорне сцене изједначе с певачким, не би ли се гледаоцима учиниле привлачним доследним стилом глуме веома блиским бурлескној комици. У том смислу остварен је несумњиви успех, будући да су се у говорним пасажима појавили опробани глумачки мајстори комике Божидар Боле Стошић у улози Господина Лефевра, Драган Вукић Вујке као Аукционар 1, или пак талентовани глумци млађих генерација Славен Дошло у улози Раула, Милан Антонић као Господин Фирман и Душан Шида као Господин Андре. Интерпретатори певачких улога били су на завидном нивоу. Најпре треба указати на Марту Хаџиманов, која је као Кристин пленила пажњу не само својом појавом него и сигурним певачким и глумачким изразом. Снежана Савичић Секулић, вокално перфектна и глумачки помпезно-достојанствена као Карлота, била је аутентична оперска примадона. Слободан Стефановић као Фантом имао је, особито у ставу и мимици, одговарајући трагично обојени изглед несрећне манијакалне особе. Од тумача осталих улога истицали су се Милена Васић (Мадам Жири), Љубомир Поповић (Пјанђи), Душан Каличанин (Господин Рејер) и Ива Стефановић (Мег).

Плесне сцене у кореографији Константина Костјукова биле су живописне и ефектне. Минималистичка сценографија Александра Денића омогућила нам је да видимо најважније елементе најбоље опремљене позорнице у Београду. Костим Татјане Радишић колористички раскошан и стилски одговарајући. Диригенткиња Весна Шоуц Тричковић студиозно проучивши партитуру овог савременог мјузикла над мјузиклима сигурно је водила представу. И овом приликом, нисмо сигурни да је уопште било потребно озвучити представу.              

ФАНТОМ ИЗ ОПЕРЕ

КОМПОЗИТОР Ендрју Лојд Вебер / СТИХОВИ Чарлс Харт / ТЕКСТ Ричард Стилгој и Ендрју Лојд Вебер по роману Гастона Леруа / ПРЕВОД И ПРЕПЕВ Слободан Обрадовић / РЕДИТЕЉ Југ Радивојевић / ДИРИГЕНТ Весна Шоуц / КОРЕОГРАФ Константин Костјуков / СЦЕНОГРАФ Александар Денић / КОСТИМОГРАФ Татјана Радишић / ПРЕМИЈЕРА 7. октобар 2017

[/restrict]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *