Почетна / Култура / Свет неогладијаторске забаве

Свет неогладијаторске забаве

Продукцијски мали филм „Шоу“ („The Show“, 2017), с темом од које би требало да се „леди крв” јер говори о ријалити квизу у коме се учесници зарад новца убијају пред камерама, усудио се да буде критичан и осуђујући што је данас прилична реткост. Зато се о њему доста говори, мада не само позитивно

У периоду велике ауторске кризе америчке индустрије забаве, посебно када је реч о избору квалитетних и друштвено ангажованих тема, један продукционо мали филм је успео да управо на квалитетан и друштвено ангажовани начин премости поменути кризни јаз ауторског делања који је отпочео још током осамдесетих година прошлог века, а кулминирао у уравниловки „сви снимамо бесмислене филмове и бројимо паре“ током претходне и посебно текуће деценије. Поменути продукцијски мали филм „Шоу“ (сниман је, иначе, под адекватнијим, с обзиром на његов садржај, називом „Ово је ваша смрт“), који прави ненадани велики скок у супротном смеру од поменуте уравниловке, чак се усудио и да буде критичан, осуђујући и опомињући. А то је тек реткост. И имајући у виду очигледну сличност о том питању са чувеном „ТВ мрежом“ Сиднија Ламета, снимљеном тачно четрдесет година пре него је он настао, „Шоу“ је пригодно крвавијем времену данашњем, на бруталнији начин, по гледаоце безобзирнијим (што они воле и захтевају!) и експлицитнијим (да лако схвате, што такође воле и захтевају) директом право у лице, покушао да их разбуди из летаргије, отупелости и задриглих бесмислених живота које им испуњавају програми за испирање мозга што се бескрајно одвијају на њиховим малим екранима. „ТВ мрежа“ је, додуше, у том времену седамдесетих била тек један од квалитетних борбених радова Холивуда у намери да се људи окрену око себе и виде колико је свет који граде лош, зао и неправичан. „Шоу“ је данас усамљен, делује више као ексцес. Али његова је намера иста. У међувремену између ова два остварења свет је постао много гори него што је био када је настала „ТВ мрежа“, а главни промотори тог горег – телевизија и њени производи за масовну употребу – отишли су у екстремну баналност, примитивизам и комерцијализацију која је почетак и исходиште сваке продукције. Отуд инфлаторна појава глобалистички инсталираних „популарних серија које народ воли“, такозваних ријалити емисија и квизова. С тек малим фантастичним одмаком од онога што се све у овом сегменту забаве у свету нуди, „Шоу“ је напао управо примитивизам и колективну еутаназију здравог разума извршену од стране оних што промовишу ријалити програме.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *