НА РУБУ СКАНДАЛА

Пише Никола Кусовац

Како је Београдом током пролећа 2017. завладала права лубардоманија – једна за другом отварале су се, и још трају, изложбе његових слика – чини нам се важним да подсетимо и на један заборављени догађај који сведочи да се према сликару угледа какав је уживао Петар Лубарда, само неколико година под крај његовог живота, овде могло и смело односити неодговорно и увредљиво

Да је којим чудом потрајао, као што није, знаменити српски сликар Петар Лубарда би 27. јула ове године славио сто десети рођендан. Ваљда због тога Београдом је током пролећа 2017. завладала права лубардоманија. Једна за другом отварале су се изложбе његових слика. Тако су сада у току она у Галерији CANVAS, под називом „Лубарда – фрагменти шесте деценије“, међу којима је и капитално дело „Скадарско језеро“ из 1950, док је истодобно у Галерији Дома војске Србије на изложби „Омаж Милану Комненићу – у одбрану слике“ приказан његов „Прометеј“, значајан рад настао 1967, а управо је у тзв. Националној галерији медијски громогласно предстaвљена његова слика излагана на Бијеналу у Венецији давне 1950, као једна од пет сродних из циклуса названог Panorama del Montenegro. Овом згодом изложен је један Лубардин „Поглед на Скадарско језеро“ илити „Скадарско језеро – поглед са Павлове стране“, како је крсти Петар Ћуковић, а може и „Предео из Црне Горе“ како ово дело назива Јерко Денегри. У сваком случају симптоматична је чињеница, јер по себи казује много, да иза већине ових подсећања на Лубарду и његово дело не стоје, како би требало да је среће, наши надлежни музеји и наше галерије него трговци сликама. Дакле, тамо где посрћу држава и њене институције културе, уздижу се материјално способни или користољубиви појединци.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Један коментар

  1. Приватник

    Хвала Кусовче!!!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *