У КОЛОРУ, АЛИ ЦРНО-БЕЛО

После доделе Оскара 2017

Пише Владислав Панов

Овогодишња додела Оскара била је најколоритнија до сада. Најпре због свеобухватног кориговања расног аспекта, коначног демонтирања такозване „беле неправде“ током процеса номиновања и избора лауреата, а онда и у слично напредно ангажованом политичком филтрирању спољнополитичких америчких заблуда, грешака и неусклађености с диктатима неолибералног глобализма

Да, овогодишња је додела 89. Оскара (уочи, дакле, великојубиларног) убележила себе у тако дугу историју као најскандалознија до сада. Све је пред њом пало у воду, и Марлон Брандово одбијање Оскара због Индијанаца и голи мушкарац на бини и прошлогодишње прозивање белог холивудског естаблишмента за расизам и баш све друго што се током претходних деценија дешавало стварно или тек наизглед мимо зацементираног и добро увежбаног протокола. А скандал ипак није у томе да су (свакако скандалозно) престарели за тако тежак задатак, екс Бони и Клајд, Ворен Бити и Феј Данавеј на тренутак прогласили погрешан филм за најбољи. Иако је то пропуст свих времена и у том протоколарном смислу јесте гаф над гафовима, прави је скандал захваљујући њему остао у сенци. Или је потиснут потпуном безосећајношћу како блазиране и лицемерне публике у Кодак театру у Лос Анђелесу, тако и оном пред малим екранима. Свеједно, као да нико није приметио безобразну шамарчину коју је својом изјавом и протестним недоласком на доделу Оскара Америци залепио ирански синеаста Асгар Фархади. Његово остварење „Трговачки путник“ добило је Оскара у категорији најбољег страног филма, а он је ту част искористио за политички говор у форми читања свог протестног писма. Преко посредника, наравно, јер је овај био бунтовно одсутан, „дубоко потресен“ новом имигрантском политиком Америке.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *