Почетна / Свет / Стварање медијске Антанте

Стварање медијске Антанте

Пише ЗОРАН МИЛОШЕВИЋ

После покушаја да се на Западу забрани рад руских медија, западне куће задужене за јавно информисање организационо су се промениле – све иде ка стварању медијске Антанте, при чему се не зна шта је циљ и ко је главни идеолог овог пројекта. Види се и зна, међутим, да он већ сада има штетан утицај на западну демократију и слободу мишљења

Једно оправдање за уједињење медија главног тока на Западу је системска криза, која наводно изискује јединство кућа за јавно информисање. Истовремено, уједињени медији мењају садржај и уређивачку политику претварајући се у искључиве тумаче и браниоце истине, те распирују негативне емоције према свима који не мисле на исти начин. Такође, интегрисани медији се окупљају око појединих великих транснационалних корпорација.

Интересантно је што се у медијској Антанти налази и шест међународних ТВ станица које имају потписане уговоре са Командом пропаганде НАТО о емитовању вести и других садржаја значајних за Алијансу. Том блоку требало би да се, у складу с пројектом који је покренуо „Гугл“, придруже и „Фејсбук“ и „Твитер“ и око 30 других медија, што се правда „борбом против лажних информација“.

Идеја стварања медијске Антанте формално је потекла од Међународног конзорцијума за истраживачко новинарство, који је стекао светску славу захваљујући „Панамским папирима“ – ова такозвана афера је послужила и за дискредитацију неких кинеских и руских политичара и пословних људи. Све је урађено под маском борбе против корупције и утаје пореза, а у ствари је сврха била распиривање русофобије и синофобије у западним друштвима, јер је читав случај указивао на свеприсутност Руса и Кинеза у државним и другим институцијама Запада.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *