Почетна / Култура / ХИНКЕМАН – ЗАО УДЕС ЈЕДНОГ ЖИВОТА

ХИНКЕМАН – ЗАО УДЕС ЈЕДНОГ ЖИВОТА

Гостовање Загребачког казалишта младих на Великој сцени Народног позоришта

Пише Рашко В. Јовановић

У овом ефектном делу радња превазилази оквире натуралистичке драматургије: позорница се претвара у простор слободне имагинације, док су ликови свеобухватни симболи људских тежњи и снова за срећом при чему их прате невоље и патње

Немачки драматичар и песник јеврејског порекла Ернст Толер у својим делима намењеним позоришној сцени исказивао је политички умерену ангажованост уз наклоност сценским експериментима у духу експресионистичких стилских тежњи. У трагедији Хинкеман обрађује несрећну судбину појединца, ратног инвалида, који је на бојишту изгубио своју мужевност. У овом ефектном делу радња превазилази оквире натуралистичке драматургије: позорница се претвара у простор слободне имагинације, док су ликови свеобухватни симболи људских тежњи и снова за срећом при чему их прате невоље и патње. Ликови су у приличној мери деперсонализовани, баш као што је и симболистичко уопштавање времена и простора присутно у Толеровом драмском поступку. Опори патетични тонови у његовој дикцији, тако да у његовом коришћењу језика често можемо наићи и на ритмичку прозу, одраз су искреног револуционарног заноса одређеним политичким идеалима, као и протеста због неповољних животних прилика у послератној Немачкој.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *