Почетна / БРОЈ 451 / Неуромаркетингом по глави купца

Неуромаркетингом по глави купца

ДРОГИРАНИ „ПРАЗНИЧНИМ РАСПРОДАЈАМА“: Психологија маније куповине

rasprodaja-totalПише Владислав Панов

Када наиђете на распродају и осетите потребу да нешто купите иако баш и не знате зашто се тако осећате ( те опет имате нешто што вам не треба), биће вам лакше када вам кажу да у том зачараном кругу зависности од куповине нисте сами и да за необјашњиву и неодољиву потребу да трошите нисте ви криви. Јер – ви сте само део свеопштег стања потрошачког друштва у коме већина смисао живота проналази у, буквално, дрогирању куповином

Да, управо је стигло „оно“ доба године. Када је све „џабе“ и када милиони (милијарде?) људи широм света улазе у ровове потрошачког друштва (радње) у чијим неодољивим благодетима ужива добар део огромне популације која широм планете системски робује новом светском поретку. Један од најсуштаственијих императива тог система глобализовано наметнутог свим „цивилизованим“ друштвима света је да његови поданици морају вредно да купују све што им се бруталним маркетингом сервира као нужност, неопходност, па чак у неким суптилним порукама-наредбама „између редова“ свести одавно нездравог разума као обавеза. Дакле, ту су распродаје. Ви у њима, као и преовлађујући део „цивилизованог“ света осећате потребу да у се обрете у „акцијама“, како се сасвим смишљено код нас називају ови периоди наводних спуштања цена и када ваља потрчати у радње. Јер, ви сте у акцији када јурцате да потрошите свој тешко зарађени новац на ствари које вам не требају и које су суштински безвредне. Али управо та акција је нешто што вас нагони да верујете да радите „праву ствар“, која вам чини живот лакшим, смисленијим, чак и важнијим. Она омогућава да поверујете да себи обезбеђујете велики ћар и да штедите и онда када остављате последњи динар трговцима који вас лукаво затрпавају порукама о „невероватним“ снижењима цена, ма, заправо, поклонима које вам они великодушно дају. Само ваља да се потрудите да их пронађете пре других. Да кренете у акцију!

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *