Јавно мњење у доба општег лицемерја

hilarine-pristalice-betaПише Јован Ћирић

Победа политичке коректности, у ствари опортунизма и овешталих бирократских фраза, орвелијанског новоговора, означила је почетак краха класичних истраживања јавног мњења

Непосредно након победе Доналда Трампа на америчким председничким изборима појавили су се бројни коментари и анализе, па је тако извесна бака Милка из Гроцке приповедала о томе како је новом председнику Америке кувала сарме и пуњене паприке. Било је и прича о томе како је Трамп певао „Од извора два путића“, и још много других сличних „бисера“ наших дежурних аналитичара. Но не треба им се подсмевати, подсмех заслужују они други аналитичари, не само српски, који су већ неколико година предвиђали лаку победу Хилари Клинтон, а у ствари се догодило да ју је Трамп победио баш убедљиво. Шта се догодило и како и зашто су аналитичари промашили? Да ли је грешка у узорку који су испитивали, или у нечему другом? Када је „Си-Ен-Ен“, на само неколико дана пред изборе, прогнозирао неизвестан резултат, али да Хилари ипак води за три процента, било је јасно да је „враг однео шалу“, а сада је јасно да је и „Си-Ен-Еново“ истраживање „дебело“ омануло. Да ли и код њих због лошег узорка, да ли због отвореног навијања за једну страну, или због нечег трећег? Потписник ових редова мисли да је у питању то треће.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *