Почетна / БРОЈ 385 / Сергеј Чесноков – ЗАВЕШТАЊЕ ОЦА ПАЈСИЈА

Сергеј Чесноков – ЗАВЕШТАЊЕ ОЦА ПАЈСИЈА

Разговарала Наташа Јовановић

О чему сведоче најновија научна сазнања на пољу ембриологије, колико су ова учења у складу са православним, те како је иницијатива о забрани абортуса коју је у Русији покренула православна интелигенција уз благослов патријарха Кирила дочекана од стране либерала

Пре него ће се упокојити, старац Пајсије Ватопедски оставио је завештање, текст о томе зашто треба забранити абортус. Реч је о веома кратком тексту, написаном не православним, теолошким језиком, већ језиком логичних, разумних аргумената које свако може да разуме. Он прилаже три аргумента. Први је да живот човека настаје у тренутку зачећа и да дете у утроби мајке осећа бол. Занимљиво, на овогодишњем научном симпозијуму у Москви, један неуробиолог је доказивао да дете од треће недеље трудноће осећа веома оштар бол, док је други научник из Израела Грегорије Брехман изнео чињенице које доказују да је наука потврдила како дете памти оно што се дешавало у околном свету док је било у стомаку мајке. Други аргумент на који старац Пајсије упозорава у свом завештању јесте да уколико православне жене не буду хтеле да рађају, њихова места заузеће муслиманке које ће рађати велики број деце. Слично је говорио и почивши патријарх Павле, упозоравајући да се Косово чува и рађањем деце. Трећи старчев аргумент тиче се чињенице да абортус носи страшне последице по здравље жена. Сва три аспекта штетности абортуса о којима старац говори могу се свести у једну реченицу: абортус убија дете, абортус убија народ, абортус убија жену, каже у разговору за „Печат“ историчар Сергеј Чесноков, председник института „Пронаталитет“ и предводник руског Покрета за забрану абортуса.

Да ли су најновија научна сазнања везана за почетак живота ембриона у складу или у супротности са учењима Светих отаца?

Савремена наука сведочи о томе да живот почиње у тренутку зачећа, док је Православна црква још у IV веку нове ере то исто рекла кроз духовника и учитеља Василија Великог. Ислам се с друге стране односи негативно према абортусу, али само учење није у складу са научним истинама. Муслимани следе Мухамедов суд да је абортус дозвољен до 120 дана од зачећа живота, јер по њему, 40 дана ембрион је само семе, од 40 до 80 дана то је само крв, а од 80. до 120. дана реч је о фетусу. После 120 дана, по њиховом учењу, фетус постаје дете и од тога тренутка му не треба одузимати живот. Талмуд у јудаизму учи да се човеку не сме одузети живот од тренутка рођења. И када се упореде учења ове три вере, најближе научној истини је оно које проповеда православље. Старац Пајсије Светогорац каже да о забрани абортуса треба говорити светским језиком, језиком науке. Он то говори зато што се православље не плаши истине. Оно јесте истина.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању .
Пријава за претплатнике или Претплата за нове кориснике

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *