Почетна / Интервју / Милан Кркобабић – Тамо где је Пошта ту је и Србија

Милан Кркобабић – Тамо где је Пошта ту је и Србија

Разговарала Наташа Јовановић
Пошта направи четири пута више финансијских трансакција него све банке заједно, и оно најважније, све провизије су значајно повољније. Пошта постоји и тамо одакле су други одавно отишли за профитом. У 16 општина у Србији нема ниједне банке, остала је само Пошта

Пошта Србије ове године обележава 175 година од формирања, и једно је од малобројних јавних предузећа која послују без губитка и доприносе буџету уместо да се из њега финансирају. Из године у годину Пошта остварује све већу добит и једна је од најуспешнијих домаћих компанија које послују профитабилно.

Чињеница да менаџмент посебно истиче смањење трошкова за више од осам одсто и раст нето добитка који је надмашио исти период претходне године за 40 одсто, као и то да Пошта редовно измирује све своје обавезе и на тај начин озбиљно пуни државни буџет био је повод за разговор са Миланом Кркобабићем, директором Јавног предузећа Пошта Србије.

У околностима све оштрије конкуренције, Пошта Србије је у првих шест месеци ове године забележила сјајан резултат. Чему можете захвалити на добијеној тржишној утакмици?

Пошта је убележила нето добитак у износу од 1,84 милијарде динара, односно 15,2 милиона евра, чиме је за 40 одсто надмашен прошлогодишњи резултат. У широкој лепези од 460 врста производа и услуга које Пошта пружа – грађанима, држави, привреди, физичким и правним лицима – током првих шест месеци ове године пружено је преко 233 милиона услуга.

Наравно, ја се захваљујем радницима Поште на изузетном и обавезујућем резултату који нас ставља далеко испред конкурената, како домаћих тако и страних. Пошта је добро организован систем, који наставља да нуди ваљане репере и за друга јавна предузећа, а то су висока профитабилност, раст и развој, инвестирање из сопствених средстава и пуна брига о запосленима.

[restrictedarea]

Пошта направи четири пута више финансијских трансакција него све банке заједно, и оно најважније, код нас су све провизије значајно повољније. Пошта постоји и тамо одакле су други одавно отишли за профитом. У 16 општина у Србији нема ниједне банке, остала је само Пошта, а није лако помирити остваривање профита и врло скупо одржавање поштанске инфраструктуре. Овде се нећемо зауставити, наставићемо да растемо и остварујемо још веће профите у више него озбиљној тржишној утакмици у којој, само у основној делатности, имамо 49 конкурената, у сфери ИТ скоро 1.000, а у финансијској области све пословне банке.

Неретко се може чути да Пошта своје резултате дугује чињеници да се налази у монополском положају. Колико су тачне ове тврдње?

Пошта је тржишно позиционирана компанија. Да појаснимо, Влада Републике Србије прописала је осам критеријума за дефинисање тржишне позиционираности неке фирме, и по свим тим критеријумима, Пошта Србије је тржишно позиционирано предузеће, и није монополиста. Овим је разбијена основна предрасуда о монополском положају Поште.

Пошта има нешто што други учесници на тржишту немају, нешто што се зове поверење. Најтеже је на тржишту стећи поверење корисника и омогућити пуну сатисфакцију корисника. Уз 1.500 пословница широм Србије, 4.500 аутоматизованих шалтера и још толико поштара на терену, Пошта је отворила Регионални поштанско-логистички центар Београд, највећи и најсавременији центар за сортирање поштанских пошиљки у југоисточној Европи. На простору од шест хектара, изграђено је скоро 30.000 м2 технолошког, пословног и помоћног простора, у близини главних саобраћајних коридора, што је омогућило брзо и квалитетно транспортно повезивање не само у земљи већ и у региону. То Пошту ставља корак испред других.

Колико Пошта дневно преради пошиљки и пакета?

У Београду, Новом Саду и Нишу инсталирана је најсавременија опрема и имплементиран је сопствени „паметни“ програм за брзу прераду и дистрибуцију пошиљки и пакета. У овим и још 15 центара за прераду широм земље, дневно се преради више од два милиона пошиљки и пакета. У оквиру овог комплекса налази се и посебно пројектован савремени складишни део за поштанско-логистичке услуге и развој електронске трговине, који омогућава пружање интегрисане логистичке услуге на највишем технолошком нивоу, што је био и недавни разлог посете кинеског амбасадора Ли Манчанга.

Ова посета отворила је нове могућности за сарадњу Поште Србије, пре свега са Поштом Кине и са одређеним кинеским компанијама које се баве електронском трговином у домену интегрисане логистичке услуге. Данас, електронска трговина доминира у свету, роба се тако наручује, плаћа, царини, пакује и доставља купцу. За Пошту Србије то је изазов и искорак у 21. век, а успех једне компаније мери се оствареним профитом и пуном сатисфакцијом њених корисника. У преводу, више новца за буџет Србије, веће плате и сигурност за 15.000 запослених.

Уз то, Пошта Србије је почела да пружа нове комерцијалне услуге, и то заступање у продаји огласних порука и мењачки послови, а ускоро крећу послови заступања у осигурању. С јесени очекујемо још један сет нових услуга.

Из свега се може закључити да у Пошти нема вишка радника него мањка посла?

Да, то је општеприхваћена мисао у Пошти, зато идемо у нове послове, нове услуге и нову организацију. Уз пуну сагласност, што је атипично за Србију, менаџмента, синдиката и запослених. Све послове у вези са новом организацијом раде људи из куће. Знање, искуство и пре свега приврженост кући чини 15.000 запослених кључним ресурсом Поште. Бити поштар – то много значи!

За сваку компанију, сматрам, кључно је да бољом организацијом запослених и ширењем послова оствари што већи профит.

Прошле недеље примили сте делегацију Ирака коју је предводио министар телекомуникација у Влади Републике Ирак Хасан Кадим Ал-Рашид и директор ирачке поште Ахмед Мохамедсали Ахмад. Да ли је на помолу сарадња са овом земљом?

То је била прва посета са циљем успостављања директне сарадње у домену поштанске делатности. Ирачка делегација је импресионирана савременим технологијама које се примењују у Пошти Србије. Оно што је кључно – изразили су спремност да стручни тимови српске поште, њени технолози и програмери креирају сличан концепт прераде пошиљки и у Ираку.

Свако трајно пријатељство базирано је на ваљаним пословима. Ми у Пошти смо спремни да будемо на челу конзорцијума који ће концепт аутоматизације прераде пошиљки у целини – технички, технолошки, информатички и грађевински – пренети у Ирак. Наравно, по захтевима и стварним потребама ирачке поште. Спремни смо да тај посао реализујемо на најбољи могући начин, што би био наставак плодоносне сарадње коју су српске фирме имале у Ираку у сфери грађевине, инфраструктуре и пољопривреде.

[/restrictedarea]

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *