Mинистарство одбране обjавило прилоге извештаjа о несрећи

 Српско Mинистарство одбране jе на свом Интернет саjту обjавило прилоге извештаjа комисиjа о паду хеликоптера Воjске Србиjе (ВС) 13. марта, осим оних за коjе Генералштаб ВС ниjе дао сагласност да се учине доступним jавности.

Mинистарство jе обjавило прилоге извештаjа комисиjе коjу jе формирао начелник Генералштаба ВС и прилоге извештаjа комисиjе коjу jе формирао командант РВ и ПВO.

У прилозима извештаjа комисиjе коjу jе формирао начелник Генералштаба се, на укупно 76 страна, између осталог, налазе записи у књижици одржавања ваздухоплова ВOБ-055 за 24. фебруар, 3, 10. и 11. март 2015. као и детаљан преглед метеоролошких услова за петак 13. март.

Приложени су и лист издавања и примања горива и мазива, извештаj командира Жарка Ђенисиjевића, изjаве стариjег водника Tомице Ђорђевића, потпуковника Mирослава Зечевића, бригадног генерала Предрага Бандића, маjора Боjана Tркуље, пуковника Гордана Павловића, генерал-маjора Ранка Живака и потпуковника Mиливоjа Mилисављевића.

Приложен jе и транскрипт телефонских разговора “са локала 27-019” у времену од 19:55 13. марта до 7:21 14. марта. Tу су и подаци о коришћењу годишњег одмора бригадног генерала Предрага Бандића.

На краjу jе приложена и стенограмска забелешка радио комуникациjе са хеликоптером, судећи према коjоj су последње забележене речи пилота:
“Па не видим jе (писту), имамо 140 м” и “Идемо пењање”.

У прилогу извештаjа комисиjе коjу jе формирао командант РВ и ПВO, коjи има 198 страна, обjављен jе комплетан извештаj комисиjе за основно испитивање удеса. Tу jе и транскрипт телефонске комуникациjе пилота Oмера Mехића и сарадника AПO AKЛ Батаjница поводом попуњавања плана лета пре полетања.

Приложен jе и извештаj о извршавању ваздухопловних метеоролошких услуга за дан 13. март 2015. и, као и, у прилог другог извештаjа, преглед метеоролошких услова.

У овим прилозима jе додат и транскрипт телефонских разговора са “локала 27 – 029”.

Извештаjи су обjављени након што jе Mинистарство одбране тражило и добило сагласност Вишег jавног тужиоца да то учини.

Више jавно тужилаштво у Београду саопштило jе 3. априла да jе одговорност за удес хеликоптера на члановима посаде, а постоjи сумња да део одговорности сноси и jедан броj припадника Воjске Србиjе, као и цивилна лица.

Истог дана обjављени су и делови извештаjа комисиjа коjе су формирали начелник Генералштаба и командант РВ и ПВO.

У закључцима првог извештаjа се наводи да jе “у наjбољоj намери да се спаси живот петодневне бебе из Новог Пазара дошло до одређених пропуста у реализациjи прописаних процедура током извршења задатка”.

Kомисиjа коjу jе формирао командант РВ и ПВO закључила jе да jе “људски фактор” основни узрок удеса, коjи се “огледа у неадекватном управљању ваздухопловом у сложеним метеоролошким условима”.

Воjни хеликоптер jе пао у Сурчину 13. марта увече, кад jе погинуло свих седам особа коjе су се налазиле у летелици: четири воjна члана посаде, два здравствена радника и беба коjоj jе требало да буде указана помоћ.

2 коментара

  1. Sada je lako reci kriv je “ljudski faktor”…u helikopteru?
    Mozda je krivlji “ljudski faktor”,upravo VAN HELIKOPTERA?
    Cela ova prica je od strane vlasti,zamagljena,namerno ili ne?
    Sta znaci stav Vucica,posle pada helikoptera-NE DAM MINISTRE (GASICA I LONCARA)?
    Zato je logicno da onaj ko pise izvestaj,svu krivicu prebaci na nekoga drugoga…NA MINISTE NIKAKO,ni najmanjim delom…
    Sta znaci izjava (dipl.pravnika) Vucica-JA PREUZIMAM ODGOVORNOST?
    To je direktno mesanje politike u formalno-pravno resenje jednog teskog VANREDNOG DOGADJAJA.
    Sta znaci stav Vucica-ONI SU ZELELI DA SPASU BEBU?
    Kao da neko nece da spasi bebu…ali,da li Srbija,osim ove opcije,nema drugu,u slicnom slucaju?
    Sada insistiraju da se pilot izgubio,da je izgubio predstavu gde je?
    Miroslav Lazanski se iz petnih zila upire da “spasi Sistem”…prica neke gluposti o padanju aviona u Jadransko more?
    Jedno je borbeni avion,gde je pilot cesto u poziciji “na dole”,gde mu je glava na dole a nebo na gore…
    Cak i Gazela i ostali mali helikopteri mogu malo da zbune pilota ili posadu,jer je helikopter mali i manevar mu je drugaciji,ostriji…
    Ali ovako veliki helikopter,u kome sam imao priliku da se vozim…NEMA TAKVE MANEVRE,u njima pilot NIKADA NEMA POLOZAJ DA MU JE GLAVA NA DOLE A NEBO NA GORE…
    Pilot uvek zna,osim ako nije izgubio svest,gde je zemlja,jer NAGNUTI SE PREMA ZEMLJI TOLIKO I RECI IDEM U PENJANJE…to je naucno-medijska fantastika.
    Pitanje je sta je pilot mislio,sta je rekao,KADA JE TACNO TO REKAO…
    HAJMO SADA KAO PIJANI PLOTA DA GA DRZIMO ZA REC,JER NAM TO ODGOVARA.
    Naravno da pilot moze da napravi gresku,ali,nemojmo ga hvatati za svaku rec,mozda su njegove impresije pogresne…i drugo,NEMOJMO POREDITI ovaj manevar sa teskim helikopterom,kao sa manevrom Galeba,Jastereba,Miga,gde piloti prave pituete,i ko sna sta sve ne…
    To je medijska manipulacija Miroslava Lazanskog.
    BEZ TRUNKE SUMNJE!
    Konacno,pored Gasica i Loncara,treba videti ulogu i Rasima Ljajica,(ODMAH JE REKAO DA CE DO KRAJA ZIVOTA BRINURI O DETETU POGINULOG RODJAKA…),zbog isprepletanih rodbinskih veza i MOGUCE zloupotrebe drzavnih resursa na nacin koji nije najadekvatniji,dakle,zar je ovo bilo JEDINO MOGUCE RESENJE?
    Naravno,to je nemoguce ,da Rasim odgovara za nesto…
    Niko sada ne pita sta je sa depozitom kiseonikom za bebu od sat vremena,kako je kao razlog urgentnosti receno,a menjane su rute i produzavano vreme leta…
    Zato godinama apelujemo,SRBIJI TREBA STROG SISTEM,pravican,
    uredjen…kome ce se narod,ali i partije i pojednici prilagoditi,i oni na vlasti…
    HELIKOPTER JE PAO ZBOG BURAZERSKO-POBRATIMSKE PREDSTAVE U GLAVAMA VISE GENERACIJA VLADARA U SRBIJI,KOJA RAZARA EKONOMIJU,KULTURU,SKOLSTVO…EVO ,I DO SAME VOJSKE.

  2. Da je,umesto dodatne i po VS stetne dramatizacije “vanrednim konferencijama
    za medije”,pocinilac INICIJALNOG GREHA odmah identifikovan i, priveden pred
    javnost,priznao makar nesnalazenje u lancu komande, zatrazio OPROST i izrazio
    spremnost da snosi bar deo odgovornosti za posledice proizasle iz namere da se
    spasi jedan zivot,ne bi ni doslo do ovog “Votergejta”koji je danas nemoguce
    zaustaviti i koji VS dodatno ponizava.Duh je izasao iz boce i tu smo gde smo.Na dnu.
    Pozar se mora pazljivije gasiti jer, sto rece Vladika Nikolaj :
    “Ako prospes vodu na vatru,neces imati ni vode ni vatre”.Ako se u,medjuvremenu,
    ne podavimo u gnoju koji navire ili ugusimo od smrada jame u koju smo upali.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *