Министар Гашић: Ја сам донео одлуку да полети хеликоптер, у време кад се догодила несрећа био сам у Крушевцу и ишао на аеродром

Министар одбране је у емисији “Упитник” РТС рекао да је из војне контроле саопштено да су услови на Сурчину много бољи и да сем контроле лета нико није утицао на посаду хеликоптера

Министар одбране Србије Братислав Гашић изјавио је  да је позив да се војска ангажује у спашавању бебе из Новог Пазара, 13. марта увече, добио од директора болнице у том граду, после чега је, сходно својим овлашћењима и законима о одбрани и војсци, донео одлуку да се ангажује хеликоптер.

Гашић је у емисији “Упитник” Радио-телевизије Србије (РТС) потврдио да је новопазарска болница прво тражила ангажовање хеликоптера Министарства унутрашњих послова, али да је одатле добила одговор да је војска надлежна за ту акцију.

Он је рекао да не зна како је руководство болнице у Новом Пазару дошло до његовог броја телефона и прецизирао да је, у тренутку позива, био у својој кући у Крушевцу.

Гашић је додао да је онда позвао команданта 204. авијацијске бригаде, бригадног генерала Предрага Бандића, и дао му задатак, а да га је Бандић онда питао да ли дозвољава да он обави потребне процедуре и обавести надлежне у оперативном центру.

Он је напоменуо да је, када је, у 22:30 часова добио информацију да је хеликоптер нестао са радара, одмах кренуо према Београду, и пред камерама показао сннимке са наплатних рампи на Појатама и Бубањ потоку, које то показују.

Гашић је рекао да је са министром здравља Златибором Лончаром разговарао пошто је добио позив из болнице у Новом Пазару, и да је он послао екипе прво на хелиодром Војномедицинске академије, а потом их је, кад је јављено да хеликоптер због лоше видљивости не може да слети, упутио на аеродром “Никола Тесла”.

Нико није имао намеру да се слика, а медији могу да пишу шта хоће, рекао је Гашић.

Упитан зашто је хеликоптер, ако већ није могао да слети на хелиодром ВМА, ишао на сурчински аеродром, уместо на Батајницу, Гашић је одговорио да је то покушај “замене теза друштвено-политичких радника, разних експерата и аналитичара, који имају поприличну спрегу са онима који су из бившег режима”.

Он је прецизирао да се ради о људима који су “сваког дана на телевизији и имају своју корист”, и именовао војне аналитичаре Бојана Димитријевића и Александра Радића, као и бившег заменика команданта ваздухопловства генерала у пензији Срету Малиновића.

Они су, сматра Гашић, свашта тврдили, “испричали све од немила до недрага”.

Гашић није могао да одговори на питање од кога је у медије “процурила” информација из комисије да су пилот и механичар имали алкохол у крви, и најавио да би то требало да утврди истрага тужилаштва.

Гашић је поновио да је одлука да се, уместо на хелиодром ВМА, слети на аеродром “Никола Тесла”, донета током разговора пилота Омера Мехића и оперативног центра ваздухопловства, јер су “лоши услови на Бањичком вису”.

Немамо осветљење на хелиодрому ВМА, као што сви знате, около има високих зграда, а “Никола Тесла” је један од најбољих европских аеродрома, опремљен свим уређајима, објаснио је Гашић.

Он је додао да је безбедност посаде и путника била на првом месту, и да се зато ишло на сурчински аеродром, на који је, како тврди Гашић, Мехић имао “3.000 сати слетања, радећи за Циклонизацију Нови Сад”.

Гашић је рекао и да је, поводом објављивања докумената из налаза комисије, Генералштаб дао мишљење да са једног дела њих не треба скинути ознаку тајности, јер би њихово обелодањивање могло угрозити борбену готовост Војске Србије, пошто би се откриле шифре и оперативне могућности.

Упитан да ли сматра да сноси одговорност због трагичног догађаја и размишља ли о оставци, Гашић је рекао да не сноси одговорност због поступања и свега што је учињено у том случају и да је “апсолутно миран”, јер је све што је предузето урађено по закону.

Он нема ништа против формирања актетног одбора, који би испитао цео случај, али најављује да ће, ако дође до тога, тражити формирање и анкетног одбора о свим несрећама у војсци у време док је министар одбране био Драган Шутановац.

4 коментара

  1. Gašiću, ostavka iz moralnih razloga je najmanje što u ovom trenutku možeš i moraš da uradiš.Pod uslovom da držiš do morala.

  2. Aman covece to zna cela Srbija,podnesi ostavku,i ti i ministar Loncar koji je cekao helikopter sa tv kamerama..

  3. Знам шта би урадио јапански министар.

  4. „Мислим да је најнепосредније одговоран министар одбране, који је мимо својих овлашћења давао наређења команданту 204. ваздухопловне бригаде и у том смислу није поштована процедура, јер министар одбране нема права да наређује“, тврди Стојадиновић.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *