Копилот намерно оборио авион!

Копилот на лету “Џерманвингса” 4У 9525 намерно је оборио летелицу, рекао је француски тужилац, преносе светски медији.

Подаци из црне кутије показују да је копилот остао закључан сам у кабини и да је “намерно усмерио летелицу ка земљи, са намером да је уништи”.

“У кокпиту је владала поптуна тишина. Копилот није рекао ниједну реч након што је пилот изашао из кабине. Он је намерно одбијао да отвори врата пилоту. Ово није несрећа”, рекао је тужилац.

У авионској несрећи у француским Алпима погинуло је 150 људи, укључујући шест чланова поасде, а авионербас А320″ лоукост компанијеЏерманвингссрушио се у Алпима на путу од Барселоне до Дизелдорфа.

ХРОНОЛОГИЈА

На основу снимака разговора се не може закључити зашто је пилот напустио кокпит нити зашто није могао поново да уђе у кокпит док се авион кретао ка француским Алпима.

Истражитељи проучавају снимак разговора на једној од црних кутија, док се наставља потрага за другом црном кутијом.

“Пилот који се налази изван кокпита куца на врата, али нема одговора. Затим јаче лупа на врата и нема одговора. Затим се чује како покушава да развали врата”, изјавио је неименовани истражитељ за “Њујорк тајмс”.

Авион је припадао “Џерманвингсу”, нискобуџетној компанији “Луфтханзе” чији је портпарол изјавио да је та компанија упозната са причом “Њујорк тајмса”.

“Ми од власти нисмо добили потврду овог извештаја и тражимо додатне информације. Нећемо учествовати у спекулисању о узроцима несреће”, рекао је портпарол “Луфтханзе”.

Француски биро који води истраге о авионским несрећама БЕА раније је саопштио да је прерано да се доносе закључци о узроцима пада авиона.

“Тек смо успели да издвојимо употребљиве аудио податке. Још нисмо проучили и установили тачно време када су направљени звуци и речи који се чују на овом фајлу”, казао је директор БЕА Реми Жути.

“Њујорк тајмс” се позива на високог војног званичника из истраге који каже да се на аудио снимку из кокпита чује “опуштени” разговор међу пилотима на почетку лета. Затим се чује како један од пилота напушта кокпит.

“Још не знамо зашто је један од њих изашао из кокпита. Али сигурно је да је на крају лета пилот у кокпиту сам и да не отвара врата”, рекао је овај званичник.

Копилот авиона “Џерманвингса” који се срушио у јужној Француској, био је на послу у тој компанији од септембра 2013. године и имао иза себе 630 сати летачког искуства, рекла је једна портпаролка “Луфтханзе” на питање агенције АФП, преносе немачки медији данас.

Копилот се школовао у Бремену, у летачкој школи “Луфтханзе”, која је “мајка-фирма” компаније “Џерманвингс”, навела је портпарол.

Капетан лета имао је више од 6. 000 сати летења, наводе немачки медији у извештајима о авиону “Џерманвингса” који се срушио у јужној Француској.

Портпарол “Луфтханзе” је казао да се после отмице авиона у САД 11. септембра 2001. године врата кокпита не могу отварати споља.

У несрећи је погинуло 72 Немаца и 51 Шпанац, а међу жртвама су и три Американца, један Мароканац и држављани Велике Британије, Аргентине, Аустралије, Белгије, Колумбије, Данске, Израела, Јапана, Мексика, Ирана и Холандије, саопштил су званичници.

Међутим идентификација би могла потрајати неколико недеља. Тимови полиције и лекара судске медицине истражују место несреће, око 100 километара северно од Нице, на земљи и из хеликоптера, наводи Ројтерс.

“Када дођемо на место несреце очекујемо да пронађемо део трупа авиона. Али овде не видимо ништа”, рекао је пилот Ксавијер Рој који је координатор операције из ваздуха.

Компанија “Џерманвингс” је саопштила да је у среду отказала један лет и да користи 11 авиона других компанија за око 40 летова зато што су неки чланови посаде одбили да лете.

СПАСИЛАЧКЕ ЕКИПЕ ИЗВУКЛЕ ПРВА ТЕЛА НАСТРАДАЛИХ
Спасилачке екипе извукле су прва тела настрадалих у паду авиона немачке компаније “Џерманвингс” на југу Француске у пределу Алпа.

“Посмртни остаци настрадалих путника су касно после подне извучени са места несреће”, преносе медији изјаву једног портпарола француске полиције, који је оставио отвореним питање колико је тела извучено са места где се авион срушио.

Наставак извлачења посмртних остатака наставиће се данас, указују медији, наводећи да је у авиону било 150 људи и да нема преживелих.

ПРОТОКОЛ АВИОНСКЕ ТРАГЕДИЈЕ

Авион Џерманвингса који се са 144 путника и шест чланова посаде срушио у јужној Француској, кренуо је из Барселоне за Диселдорф у уторак, у 10:01 минут, са 26 минута закашњења, наведено је у протоколу трагедије, који данас објављују немачки медији.

Авион је претходно, у 06:48 минута, кренуо из Диселдорфа за Барселону.

У авиону је било 122 путника, а по слетању, никакви проблеми нису били познати, стоји у протоколу француских ваздухопловних власти.

После полетања, авион је у 10:31 минут достигао висину од око 38.000 стопа, односно, око 11.600 метара.

Француски министар саобраћај Сеголен Ројал рекла је, преносе медији, да је авион тада започео недозвољено спуштање.

Један од контролора лета покушао је да упозори пилоте Џерманвингса, али није добио одговор, преносе немачки медији делове протокола, а “Билд” пише да је авион падао брзином од 17,8 метара у секунди.

У 10:35 минута и даље су били безуспешни покушаји да се авион Џерманвингса добије на фреквенцији за хитне случајеве.

Према француским подацима, авион је у 10:40 минута на висини нешто мањој од 2.000 метара нестао са радара.

Отприлике у 10:49 минута, када је нестао сваки контакт, авион се и срушио, преносе медији.

Тада је једна флота хеликоптера француске Жандармерије полетета ка месту несреће, надгледана из авиона типа “Мираж”, а у 11:10 минута пилоти су открили место несреће.

Двадесет минута касније, у 11.30, новинске агенције су објавиле прве вести о несрећи, а у исто време се и на аеродрому у Диселдорфу сазнало да је авион нестао са радара.

У 11:55 тај авион је требало да слети на диселдорфски аеродром.

2 коментара

  1. Šta je sa tragičnim udesom našeg vojnog helikoptera MI 17?

  2. Све је око ове несреће мало чудновато. Има се осећај да се много више крије иза свега овога него што нам медије преносе. Прочула је се вест да је копилот пре кратког времена прешао у Излам, те се то претпостасвља као разлог његовог жртвовања себе и путника у авиону. Ако је ово тачно, свакако ће се ова вест сузбијати до максимума како би јавност била што више поштеђена од ове стварности, као и авионске компаније које имају много да изгубе.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *