Почетна / БРОЈ 360 / ФИЈА(Т)СКО

ФИЈА(Т)СКО

Пише Наташа Јовановић

Колико нас кошта Фијатово напуштање европског тржишта?

Када је 2008. године италијански ветар запахнуо Крагујевац, а тадашња српска влада незапамћене субвенције Фијату правдала племенитом идејом запошљавања радника, посао века, како је назван уговор са италијанском компанијом, требало је да отвори нову страницу историје пословања. Бар тако је бирачком телу објашњен уговор потписан са овим ауто-гигантом, који је српску страну коштао поклон инвестиција у вредности једног РТБ Бора! Обашка новац који се сваке године издвајао из буџета Србије.

ПЛАН МАРКИОНЕА Светска ауто-индустрија је, и тада, бележила пад продаје нових возила за 15 одсто па су оптимистичне визије Верољуба Стевановића и Млађана Динкића о производњи 200.000 аутомобила намењених домаћем тржишту и извозу могле да се оцене тек као покушај преваре.

Данас, шест година касније, изјава директора Серђа Маркионеа да се ова компанија повлачи са европског тржишта отвара питање да ли ћемо у перспективи и Фијат, као што је био случај са Ју Ес Стилом, морати да узмемо назад – са дуговима и за само један долар.

Наиме, директор италијанске компаније Серђо Маркионе на недавно одржаном Сајму аутомобила у Женеви изјавио је да Фијат никад неће бити конкурентан на масовном тржишту Европе као што је некад био. Према његовим речима, ова промена се уклапа у стратешки план и фокусираност компаније на профит.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању .
Пријава за претплатнике или Претплата за нове кориснике

4 коментара

  1. Fiat je kod ovog modela napravio jednu veliku gresku a to je slab motor koji trosi u proseku 8do lo litara goriva .Model se izuzetno slabo prodaje jer u toj klasi je konkurencija izuzetno velika.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Vratio se ja onomad iz Amerike,pun utisaka i zabrinut zbog traženja bliske rodbine da se sa porodicom odmah preselim u Ameriku i moje neodlučnosti,slušam priču o poslu stoljeća.Svi se utrkuju i hvale kako će se zaraditi ogromne pare na automobilu koji za amerikanca nije ništa drugo nego najobičniji sepet!!Pitao sam se ,Bože Gospode ,da li tu iko ima bar malo pameti!!Ko je bar zavirio u Ameriku, kao ja, mogao je odmah shvatiti o kakvoj se PODVALI I GLUPOSTI RADI!! Još sam dva puta išao u Ameriku sa istim ciljem da donesem odluku o konačnom preseljenju ,sve sam gledao ,analizirao ali odluku ,hvala dragom Bogu nisam mogao donijeti !!Moji utisci me nisu prevarili,treći puta sam se vratio uoči samog rata 1992.godine.Tek u ratu i posle rata shvatio sam šta je Zapad i Amerika!!Dinkić i Stefanović prave još veću glupost,pljačkaju budžet,raubuju resurse,eksploatišu radnike,prodaju zemlju i fabriku a pričaju o nekom uspjehu,što je notorna laž!!To se isto danas dešava sa SARTID-om,nikog nema da bar kaže pravu istinu narodu !!Sve se svodi na gole laži i obmane !!

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. Ma, 500L je bombona.Osnovni motor je nesto lenjiji, ali mu je i cena takva.Nije za poredjenje sa Daciom, kao sto neki to pokusavaju, za dobru klasu je iznad. Sama vizuelna razlika, ili pogled na parking sa ostalim automobilima pokazuje koliko je 500L dominantan. Ko zeli jaci i zivahniji motor ima izbor, sto nosi i vecu cenu.Relativno niska cena polovnih automobila kod nas, zapravo nikad povoljnije nije moglo da se dodje do polovnog auta,kao i nizak nivo zaposlenosti stanovnistava je dovelo do nesto slabije kupovine novih automobila, pa i 500L-a .Verujem da bi manje ucesce kod kredita, recimo 10-15%, znatno popravilo stuaciju .

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. Замало нисам купио нов фијат 500л, била је добра прилика. Нисам то учинио јер ми се нису допала предња седишта: на њима се седи као у градском аутобусу, не као у путничким колима, и мања су него у просечним колима те класе.
    Због тога сам одустао. Практично све друго ми је одговарало.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *