Почетна / БРОЈ 359 / Џихад као лајфстајл

Џихад као лајфстајл

Пише Марко Танасковић
Са својим театралним и хипернасилним перформансима, Исламска држава оставља изузетно јак и неизбрисив утисак, који се само појачава и продужава вештим коришћењем савремених медијских средстава и друштвених мрежа на којима је стално и агресивно присутна

Сви они који су имали прилику да макар површно упознају Ислама Јакина, студента права на Универзитету Аин Шамс у Каиру и залуђеника за бодибилдинг, ни у сну нису могли помислити да у њему „чучи“ потенцијални џихадиста и сурови егзекутор Исламске државе. Као изданак имућне и умерено религиозне породице из каирског предграђа Хелиополиса, Јакин је похађао приватну француску гимназију где је, између осталог, био изложен западњачком систему вредности и модернистичким утицајима. Код њега су се ти утицаји брзо и лако примили. На универзитету је уписао право и добијао добре просечне оцене, али је постао опседнут култом снажног и лепо дефинисаног тела и конзументистичким амбицијама о томе како да своје напумпане мишиће добро уновчи негде у иностранству. Бесомучно би преко дана вежбао у теретани, гутао протеинске шејкове и као инспирацију читао аутобиографију Арнолда Шварценегера и разне бодибилдерске водиче, маштајући, притом, да једног дана отвори своју вежбаоницу негде на Западу и да на тај начин стекне име и заради велики новац. Волео је да позира без мајице и да качи видео-записе и туторијале о вежбању на интернету како би привукао богате клијенте који би га ангажовали за личног тренера. Увече би са својим пријатељима обилазио ноћне клубове и разуздане универзитетске журке где се опијао и јурио девојке. У студентским круговима, хвалио се својим промискуитетом и маркантном појавом која му је омогућавала да сваког викенда нађе нову партнерку, међу којима су многе биле богате и старије странкиње, што је, наводно, Јакина посебно узбуђивало. Иако помало разметљив и надобудан, у мушком друштву је био омиљен и популаран, важио је за изузетно дружељубиву и комуникативну особу и имао је много пријатеља и познаника, а посвећеност факултетским обавезама и свакодневним напорним тренинзима само је употпуњавала општи утисак о „дечку који обећава“.

„ОСВАЈАЧ“ СЕ ВРАЋА Када се Јакинов лик, сада зарастао у браду и одевен у маскирну униформу, неочекивано појавио на ИСИС-овим „снаф“ снимцима из Сирије, и то како насмејан поносно позира поред одсечених глава курдских непријатеља, многи који су га познавали били су, најблаже речено, шокирани. Убрзо се појавио још један снимак где Јакин даје савете борцима Исламске државе како да, у одсуству тегова и справа за вежбање, остану у форми, а његов Твитер налог постао је платформа за ширење екстремистичких ставова и претњи. Између осталог, поручио је Египћанима да ће се у Каиро вратити само као освајач и да ће заједно са својим саборцима из ИСИС-а очистити земљу од неверника и страних слуга. Његови родитељи били су запрепашћени и скрхани од бола, неспособни да препознају рођеног сина као фанатика и садистичког убицу, а блиски пријатељи постали су мета новинарске знатижеље јер је његов случај био медијска сензација у Египту. Прича о Јакиновој драматичној трансформацији одјекнула је толико јако на читавом Блиском истоку да је чак и „Њујорк тајмс“ послао новинаре да интервјуишу његово окружење и да напишу репортажу. Никоме није било јасно како је овај перспективни момак из добре породице, склон фриволним преокупацијама и лагодном животу, готово преко ноћи постао верски фундаменталиста и хладнокрвни убица. Јакин се никако није уклапао у стереотипну слику џихадисте, у ту уврежену представу о томе да само затуцани и обесправљени младићи из најсиромашнијих муслиманских слојева приступају редовима милитантних исламистичких група. Његови пријатељи сложили су се да је почео да се мења након трагичне смрти заједничког друга у саобраћајној несрећи. Он је погибију пријатеља доживео као упозорење и као знак „одозго“ да треба да напусти свој грешни живот и да се врати вери.

Цео текст је доступан претплатницима или у штампаном издању .
Пријава за претплатнике или Претплата за нове кориснике

Један коментар

  1. исламски `романтизам` (касни цца 2 века ?) у ИТ ери, у време антихришћанског глобализма, када је и православље – пуноћа истинског хришћанства – прогоњена са свих страна ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *