Излог књиге

Волтер Пејтер, Марије Епикурејац
„Филип Вишњић“, Београд, 2011.

Роман из 1885. енглеског писца, уметничког критичара и идеолога прерафаелитског покрета, Волтера Пејтера, смештен у свет старог Рима, у време када његова моћ показује знаке опадања и када се наслућују велике историјске недаће које ће убрзати и његов крај, тежи не само да „од старога света оживи изнутра оно што су археолози 19. века обновили споља“ већ да продре у сам вечни принцип који је изродио неке људске архетипове… да скрати време између хиљада година, дочаравши нам свет из угла гледања „које раздире вечна дилема“ и више од тога – пронађе једну можда непоновљиву људскост.

Герин скицен-блок
САИ, Београд, 2013.

Креативни опус Душана Герзића Гере (1961–1998) једног од аутентичних представника београдске урбане и уметничке сцене с краја 20. века, креће се у распону од слика, цртежа и колажа до фотографија, сликања на телу, карикатура и стрипова.
Гера је последњих десетак година живота углавном излагао у мањим галеријама у Паризу и Њујорку, где је неко време живео а његов рад био је израз споја бурног карактера и деликатности његове личности и уметничког поступка. После Герине смрти, радови су му приказивани у многим београдским галеријама. Герин прерани одлазак лишио нас је једног великог талента, али је у исто време допринео да се створи легенда о уметнику који не само да је стварао уметност него ју је и жиtвео. Герин скицен-блок допуњава Герин опус његовим раним радовима – цртежима, скицама, карикатурама и стриповима – који се сада први пут објављују.

Алфред де Вињи, Стело
„Филип Вишњић“, Београд, 2013.

Дело француског класика Алфрeда де Вињија у бити представља роман идеја, са основном и најсвеобухватнијом тезом да је људско друштво, по својој природи, нужно устројено тако да је његов однос према појединцу – увек и непомирљиво на штету овог другог. Он прецизно и психолошки анализира механизме, кроз које се, како стоји у предговору књиге, у различитим историјским, а њему врло блиским околностима, ова непомирљивост заправо одразила на тројицу његових колега, песника, Французе Жилбера и Андреа де Шенијеа и Енглеза Честертона. У књизи су препознатљива вечита општа места људске патње показана на примерима који су стављени у различите друштвене и историјске контексте, о чијем смислу и данас можемо да размишљамо као и оне 1832. године када је Вињи ово дело осмислио.

Милош Ковачевић, Српски писци у озрачју стилистике
„Филип Вишњић“, Београд, 2013.

Сви радови су, како наговештава и наслов књиге, стилистичког, а заправо лингвостилистичког типа. У свим текстовима истражују се лингвостилистичке карактеристике дела српских писаца, пре свега прозних. Од десет огледа који чине ову књигу, чак осам је посвећено прозним делима српских писаца међу којима већина припада модерној и постмодерној српској књижевности. Један оглед посвећен је анализи граничне области књижевности: литерарно-журналистичком жанру „криптографске књижевности“.

Дејан Мировић, Косово – Палестина: систем криза
„Дар Алжунди“, Наџаф, 2013.

У децембру 2013. у Ираку је изашло арапско издање књиге доцента међународног права Дејана Мировића „Косово – Палестина: систем криза“. Издавач (кућа „Дар Алжунди“ која има седиште у граду Наџафу) познат је ван граница Ирака. Уз Меку и Медину, то је најзначајнији исламски центар (центар ходочашћа за шиите). Преводилац је др Џафер Сахиб, угледни ирачки професор међународног права. Током деведесетих и грађанског рата у бившој СФРЈ, Сахиб је упорно бранио Србију у арапским медијима (због чега је одликован у мају 2013. од стране наше државе, Сребрном медаљом за изузетне заслуге). Рецензент арапског издања књиге „Косово – Палестина: систем криза“ је бивши ректор Филолошког факултета у Београду, Раде Божовић, водећи српски оријенталиста и арабиста, аутор више књига и добитник бројних иностраних признања. Прво арaпско издање књиге је распродато и у штампи се већ налази друго издање (3.000 примерака тираж). Књигa „Косово-Палестина: систем криза“ је упоредна анализа догађаја у бившој Југославији и на Блиском истоку.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *