Дигитална ера у високом образовању

Будући да нове генерације стасавају у дигиталној ери, када су информације на сваком месту доступне, императив модерног образовања је да и програмски и технолошки иде у корак са константним комуниколошким променама данашњице

Aктуелна, у технолошком смислу модерна верзија високог образовања је студирање онлајн. Концепт студирања на даљину почео је да се развија већ шездесетих година у Америци прошлог века, из потребе да се премосте физичке дистанце. Настао је из универзалних потреба да се студира јефтиније – укидањем трошкова превоза, па затим и из потребе да се штеди време и, наравно, добије могућност да се бира време у току дана за учење. Концепт online образовања почео је да се развија већ шездесетих година у Америци, а прва средња школа тог типа основана је 1994. године.
Данас широм света постоје читави универзитети који студирање организују искључиво путем интернета. Универзитети овог типа на које се Мегатренд универзитет угледа су Деврај (DeVry University) и Финикс (University of Pxoenix). То су реномирани амерички универзитети, који данас студенте образују искључиво онлајн. Универзитет Деврај је отворен 1931. године, у Илиноису. Стар је 82 године и тренутно има више од 90 хиљада студената. Универзитет у Финиксу се налази у Аризони. Отворен је 1976. године и поседује 120 кампуса и образовних центара, а броји 250.000 студената и 50.000 постдипломаца. Финикс је, заправо, први универзитет у Америци који је званично започео концепт онлајн студирања 1980. године.
У нашој земљи, у увођењу новина из академског света предњаче приватни универзитети, а нажалост у Србији и даље влада уверење да знање и диплома стечени онлајн студирањем мање вреде.
Када је реч о приватним универзитетима, пионир у овој иницијативи био је Мегатренд, који је још 2001. године покренуо Виртуелни универзитет (ВУМ) након што је њихов софтвер добио међународно признање на конференцији у Сан Франциску. „Код нас је на Виртуелном универзитету до сада дипломирало више од 800 студената. Неки од њих су ВУМ уписали редовно, после средње школе, али има и старијих генерација. Имамо студенте из целог света, то су углавном Срби из Канаде, Аустралије… За сада су студије на српском језику, а планирамо да покренемо и програм на енглеском језику. Студије су јефтиније него редовне“, каже проф. др Мића Јовановић, ректор Мегатренд универзитета. Професор Јовановић каже и да Мегатренд у сарадњи са групом еминентних стручњака који развијају „open source“ решења као што је МOODLE и друга ауторска софтверска решења за студирање, тренутно ствара један нови систем, који је скуп познатих и проверених технологија, које омогућавају да нове генерације студената комуницирају на језику и уређајима који су им блиски и тако се образују.
Увођењем могућности студија на даљину у пракси је дошло до укидања монополског „власништва“ појединачног професора над предметом. Професор је, условно речено, био у позицији неког ко бира шта је важно и у којој мери, те неког ко из те позиције углавном није био принуђен да прати иновације. Та ситуација се из корена променила у последњих десет година, технолошким развојем свих тржишта укључујући и наше. Информације из свих области постале су доступне свима у сваком тренутку на неком од канала комуникације на којима стасавају нове генерације – телефону, таблету, лаптопу. Самим тим је и технолошки и садржајно модерно образовање постало апсолутни императив.
Мегатренд универзитет је, руковођен овим чињеницама, стратешки активно и дугорочно у сталном процесу промена. Константно стреми „апдејтовању“ програмских садржаја свих својих институција у складу са променама на светском тржишту. Поред тога, кључни циљ Универзитета је умрежавање и понуда свих врста канала и облика интеракције са појединачним студентом.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *