Александар Стојановић, помоћник директора Канцеларије за Косово и Метохију: Гаранција за Србе на Космету – заклетве министара

Разговарала Наташа Јовановић

Нацрт закона о финансирању Срба и другог неалбанског становништва на територији Косова и Метохије који су Срби у нашој јужној покрајини препознали као увод у укидање последње уставноправне везе са државом Србијом, био је повод да питања на ту тему пошаљемо Канцеларији за КиМ. Одговори нису стигли до закључења прошлог броја „Печата“. Накнадно, а у склопу поменуте теме, објављујемо разговор

Највећа гаранција државности Републике Србије на КиМ садржана је у Уставу РС, Резолуцији Народне скупштине РС о основним принципима за политичке разговоре са Привременим институцијама самоуправе у Приштини, као и у заклетви коју су положили чланови Владе РС, тј. у последњој реченици заклетве која се односи на КиМ. Мишљења сам да је заклетва министара сасвим довољна гаранција, каже у интервјуу за „Печат“ Александар Стојановић, помоћник директора Канцеларије за Косово и Метохију.

Како „Република Србија неће као до сада финансирати зараде и доприносе лица запослених у органима и организацијама, јавним службама на тер. АП Косова и Метохије, већ ће се финансирање српске и неалбанске заједнице на територији одвијати преко финансирања програма Заједница општина“, шта то конкретно у пракси значи?

Оно што би требало да се истакне јесте да се ниједно стечено право из радно-правног односа грађана Србије на КиМ не доводи у питање. Иницијатива Канцеларије за Косово и Метохију је да се кроз текуће техничке разговоре у Бриселу нађе модел за очување радних места запослених у органима, организацијама и јавним службама на КиМ.

С обзиром на то да је Планом о имплементацији предвиђено да When libras horoscope starts looking for some romance outside their liaison, the relationship is finished. Заједница српских општина буде стожер будуће структуре српске власти на Космету, где ће бити њено седиште, те по чијим законима ће она бити формирана?

Седиште ЗСО биће у северном делу Општине Косовска Митровица и ЗСО се формира на основу договора проистеклих у дијалогу Београда и Приштине који се води у Бриселу под окриљем ЕУ.

У Бриселском споразуму стоји да ће Заједница српских општина функционисати према конвенцији и Европској повељи о локалној самоуправи. Према том европском стандарду стоји да би општине требало да функционишу тако што на сваких 1.000 долази по један запослен у државној самоуправи. Да ли то значи да ће известан best online casino број Срба на Космету остати без посла?

Као што сам већ нагласио иницијатива Канцеларије за КиМ је да нема гашења ниједног радно-правног статуса грађана РС на КиМ, односно да нико не изгуби посао. Општинска администрација на КиМ биће прилагођена Конвенцији и Европској повељи о локалној самоуправи, док ће број запослених у администрацији ЗСО бити усклађен са прописима и потребама ЗСО.

Из којег буџета ће се исплаћивати зараде?

Исплаћивање зарада вршиће се из буџета ЗСО.

Да ли чињеница да се сва давања за Косово своде на социјално угрожено становништво и пројекте, искључује правни статус запослених на Косову?

Давања РС за КиМ за социјалу и пројекте су само део издвојених средстава и не могу се никако доводити у везу са правним статусом запослених на КиМ.

Да ли је Канцеларија урадила социјалну карту најугроженијег становништва на Космету, будући да је Нацрт већим делом усмерен на ову категорију?

Израда Социјалне карте је у току.

Према нацрту Закона предвиђа се финансирање образовања, здравства, социјалне политике, културе, инфраструктуре, телекомуникација и друге помоћи – путем пројеката. Ко је гарант да ће неки пројекат бити одобрен, те ко ће доносити одлуку о значају неког од пројеката?

Важно је истаћи да је финансирање кроз пројекте само део финансијских издвајања РС за КиМ и има за циљ унапређење ситуације у областима образовања, здравства, социјале, инфраструктуре и др, а како би се створили бољи услови за нормалан живот српског и неалбанског становништва на КиМ. Ови пројекти ће се спроводити и одобравати од стране ЗСО, а према опредељеним и трансферисаним средствима из буџета РС.

У којој мери предложени Нацрт закона о финансирању кореспондира са оним о дијаспори и Србима у региону, те није ли оправдана бојазан Срба са Космета да би прихватањем оваквог законског оквира значило и пристајање на позицију дијаспоре?

Нацрт закона о финансијској подршци српском и неалбанском становништву на КиМ није еквивалентан законским актима о дијаспори и Србима у региону, те оваква поређења нису утемељена.

Један коментар

  1. “GARANCIJA za Srbe na Kosmetu – zakletve ministara”(!)? Džabe sva ta zaklinjanja i obećanja (ludom radovanje), kada se “garancija” izvlači samo iz Rezolucije (konstruktor Tomislav Nikolić) Narodne akupštine RS o osnovnim principima za političke razgovore sa Prištinom (koja je izglasana po direktivi Nikolić-Vučić-Dačić)…? Ovakve garancije su neozbiljne i čisto zamajavanje Kosmetskih Srba. Slično su beogradski političari obećavali pravnu zaštitu i srpskim generalima u Haškom Tribunalu, ali se brzo zaboravilo obećanje?

    OČIGLEDNO JE da se “pravna snaga garancija” oslanja samo na Rezoluciju Narodne skupštine i “principe političkih razgovora sa Prištinom (rezultat Briselskog sporazuma – da se istorijski preda teritorija Kosmet Albancima)? Ustav RS se navodi formalno da dovede u zabludu Kosmetske Srbe? Gde piše u Ustavu RS da se postavi granica i preda Kosmet Albancima (Rezolucija je kontradiktorna Ustavu)? Jedina garancija za Kosmetske Srbe je “teritorijalni integritet”: 2 entiteta, pola Kosmeta Srpski, pola Albanski? BRISELSKI SPORAZUM je istorijaka predaja Kosmeta – istorijska veleizdaja Dačića-Vučića-Nikolića (prihvatili su višedecenijski albanski separatistički fašizam i etničko čišćenje Srba do istrebljenja – kao “REALNOST” na Kosovu)(!)?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *