Панбошњачко приватно предузеће „Му-Му“

Пише Дарко Танасковић

Недавно је у Сарајеву настао Свјетски бошњачки конгрес (СБК), једно ново предузеће чији су оснивачи доскорашњи реис-ул-улема Исламске заједнице БиХ Мустафа Церић, који је изабран за председника, и главни муфтија Исламске заједнице у Србији Муамер Зукорлић, одсад и председник Скупшине СБК

Седамдесетих и раних осамдесетих година прошлог века Босном и Херцеговином је кружила шала да је БиХ заправо скраћеница за приватно предузеће „Бранко и Хамдија“, при чему се, наравно, мислило на тандем тадашњих партијских моћника, Хамдију Поздерца (1924-1988) и Бранка Микулића (1928-1994), који су суверено владали средишњом републиком бивше Југославије. Недавно (29.12.2012. године) је у Сарајеву настало једно ново приватно предузеће Свјетски бошњачки конгрес (СБК), чији су оснивачи доскорашњи реис-ул-улема Исламске заједнице БиХ Мустафа Церић, који је изабран за председника, и главни муфтија Исламске заједнице у Србији Муамер Зукорлић, одсад и председник Скупшине СБК, чиме су, како је писала „Слободна Босна“, ова двојица политици посвећених верских поглавара себе промовисали у статус „предсједника и потпредсједника свих Бошњака на (овом) свијету“.

БЕЗ КЉУЧА И БАТИНЕ Много амбициозније, дакле, од Бранка и Хамдије, али и с много мање реалног покрића, поготово у БиХ. Да су поменута двојица комунистичких чврсторукаша којим случајем живи и моћни, не сумњамо да би се Церић, Зукорлић и њихова дружина провели као ономад „исламски фундаменталисти“ на чувеном процесу у Сарајеву 1983. године, када је, као првооптужени, покојни лидер босанскохерцеговачких муслимана/Бошњака Алија Изетбеговић (1925-2003) осуђен на четрнаест година робије. Зашто? Па зато што су високи функционери СК БиХ били главни неимари јединствене Босне и Херцеговине, с фамозним националним кључем у рукама, којим су одржавали равнотежу међу трима конститутивним народима републике која као самостална и целовита држава никада током историје није могла дуже да опстане ван координата већих политичко-административних целина (Османског царства, Аустроугарске монархије, краљеве и Титове Југославије). Чим би вазда будни инжењери братства и јединства на босански начин осетили да је њихов државотворни пројекат угрожен, кључ се претварао у батину, а затворске капије за „непријатељским елеменатима“ закључавале неким другим кључевима, али опет национално равноправно и симетрично. Иако је формално говорио истину, тврдњама у одбрани на суђењу да у Исламској декларацији (1970), програмској визији глобалне „исламизације муслимана“, није мислио на БиХ, Алија Изетбеговић их није могао заварати. Знали су они добро да је позив на окупљање „грађана муслиманског културно-повијесног круга“ (како касније стоји у оснивачком акту Изетбеговићеве СДА) увод у продубљивање супротности између трију конститутивних народа и да неминовно води распаду јединствене БиХ.

[restrictedarea]

„АНТИБОШЊАЧКИ ЧИН“ Иако и у Платформи за оснивање СКБ стоји да се само јединствени и организовани Бошњаци могу одупрети „варварским насртајима из сусједних земаља и одбранити суверенитет и територијални интегритет једине нам БиХ“, уз неизбежно помињање неколиких геноцида који су над њима током историје наводно почињени, прави наследници Бранка и Хамдије на послу очувања јединствене БиХ листом одбацују Церићеву и Зукорлићеву „параинституцију“, како СКБ квалификује декан Факултета политичких наука у Сарајеву, политиколог Шаћир Филандра. Истичући да није присталица „неког новог креирања мононационалних пројеката“, Филандра наглашава да је „босанскохерцеговачки национални програм заправо БХ државни програм“ и да је најмање потребан уплив у воде било каквог „радикалног национализма“. Песник и публициста Хаџем Хајдаревић, на сесији „Круга 99“, оцењује да стварање оваквих институција представља директан удар на државу БиХ и да штети грађанима међу које уноси додатни раздор. По Хајдаревићевом мишљењу, „приватно предузеће“ Мустафе Церића и Муамера Зукорлића гура Бошњаке у гето и његово је оснивање „антибосански и антидржавни, а поготово антибошњачки чин са непредвидљивим последицама“. Штавише, за Хајдаревића је то „понижавање Бошњака и БиХ“. Слично се изражава и професор и политички аналитичар Енвер Казаз који предвиђа да ће се „бошњачки народ наћи у врло опасној ситуацији, ако се елита која је формирала СБК постави као власник симболичког капитала и покуша да и даље архаизује идентитет Бошњака“, њиховим свођењем на верску групу и враћањем у средњи век. Церићеве двосмислене формулације о томе да „бошњачко питање на Балкану није вјерско, већ национално“, а да Бошњаци оснивањем СБК желе да покажу своју „оданост нацији чувајући кроз то своју вјеру“, недвосмислено указују на настављање врлудања између панисламистичке и (пан)бошњачке матрице Церићевог и Зукорлићевог идеолошког дискурса којим већ више година покушавају да и муслимане/Бошњаке, и њихове српске и хрватске суграђане и суседе, као и чиниоце на међународној сцени преведу жедне преко воде, остварујући при томе немалу личну корист. Није ли, уосталом, Зукорлић израчунао да „данас широм свијета живи између седам и 10 милиона (?!) Бошњака, међу којима сигурно има 10 хиљада Бошњака који су спремни сваког мјесеца издвојити по 100 еура за опстојност, развој и заштиту своје нације“. Аферим! Новац ће се, наравно, сливати у Бошњачку националну фондацију којом ће управљати руководећи тандем приватног предузећа „Му(стафа)-Му(амер“). Бошњаци свих земаља, уједините се!

[/restrictedarea]

2 коментара

  1. Islam kao religija nije prošao kroz proces reformacije tako da je nerealno uklapanje islama i demokratije zapadnog tipa. Veliki deo islamske doktrine bavi se politikom te se islam može posmatrati kroz prizmu politicke teorije, a ne samo religijskog pogleda na svet{samo 12% se islam bavi religijom!!}.Islam jasno deli ljude na muslimane i nemuslimane koje pre ili kasnije treba konvertovati. Politicki islam uvek postupa na dva nacina sa nemuslimanima:kada su muslimani vecina onda se religija namece nemuslimanima kroz razne forme pritisaka koje sežu do kulturocida i fizicke eliminacije; kada su muslimani manjina na nemuslimanskoj teritoriji nemuslimani se tretiraju kao dobre komšije i potencira se suživot. Nemuslimani se na koncu moraju povinovati muslimanima, a njihov nacin života, vrednosti i pogled na svet moraju se prilagoditi muslimanskom nacinu života, vrednostima i pogledu na svet.
    U islamskoj literaturi se jasno govori o potrebi uništenja nemuslimanske civilizacije i uspostavnjanju islamske prevlasti nad celom planetom. Islam se temelji na nasilju i neprijateljstvu prema svima koji nisu muslimani. Cak i mnogi muslimani nisu svjesni ove tamne strane. Nisu svjesni jer dovoljno ne izucavaju, rodeni su i od malena nauceni da prihvate tu vjeru bez preispitivanja, mnogi se smatraju muslimanima iz razloga nacionalne ili narodne pripadnosti, ne žive u vecinskim muslimanskim zemljama i u potpunosti ne poznaju svoju vjeru. Mnogim muslimanima je neshvatljivo da Islam sadrži toliku kolicinu negativnosti, pa tako nastoje da ih pravdaju na razne nacine. Ipak, niko ne može da opovrgne tekstove (koje cu navesti) iz Islamskih vjerskih knjiga koje pozivaju na nasilje i neprijateljstvo: Sura (8:55) – Najgora bica kod Allaha su oni koji poricu, oni koji nece da vjeruju….
    Sura (48:29) – Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, a samilosni medu sobom… 
    Sura (9:30) – Jevreji govore: “Uzejr je – Allahov sin”, a kršcani kažu: “Mesih je – Allahov sin.”* To su rijeci njihove, iz usta njihovih, oponašaju rijeci nevjernika prijašnjih – ubio ih Allah! Kuda se odmecu? 
    Sura (8:12) – Kada je Gospodar tvoj nadahnuo meleke: “Ja sam s vama, pa ucvrstite one koji vjeruju!” U srca nevjernika Ja cu strah uliti, pa ih vi po šijama udarite, i udarite ih po prstima. 
    Sura (9:123) – O vjernici, borite se protiv nevjernika koji su u blizini vašoj i neka oni osjete vašu stogost! I znajte da je Allah na strani cestitih. 
    Sura (5:33) – Kazna za one koji protiv Allaha i Poslanika Njegova vojuju i koji nered na Zemlji cine jeste: da budu ubijeni, ili razapeti, ili da im se unakrst ruke i noge odsijeku ili da se iz zemlje prognaju.* To im je poniženje na ovome svijetu, a na onome svijetu ceka ih patnja velika, 
    Sura (2:193) I borite se protiv njih sve dok mnogoboštva ne nestane i dok se Allahova vjera slobodno ispovijedati ne mogne. Pa ako se okane, onda neprijateljstvo prestaje, jedino protiv nasilnika ostaje. 
    Citati iz Kur’ana: 9.29. Borite se protiv onih kojima je data Knjiga, a koji ne vjeruju ni u Allaha ni u onaj svijet, ne smatraju zabranjenim ono što Allah i Njegov Posalnik zabranjuju i ne ispovijedaju istinsku vjeru – sve dok ne daju glavarinu poslušno i smjerno……Ovaj zadnji citat (9. 29) jasno odobrava nasilje prema kršcanima i Jevrejima, sve dok poslušno ne daju glavarinu…Oni koji nisu mogli placati enormne poreze samo zato što nisu muslimani, gubili su imanja i zemlju, što je sigurno rezultiralo gladovanjem i sirotinjom.Zato nije ni cudno što su za mnogi prešli u Islam….Kur’an navodi da u vjeri nema prisile, ali sledeci hadis koji se uredno praktikuje u mnogim muslimanskim zemljama govori nešto sasvim drugacije:
    Bukhari:V4B52N260: “Poslanik je rekao, ‘Ako musliman napusti svoju vjeru, ubijte ga.’ ” 
    5. 33. Kazna za one koji protiv Allaha i Poslanika Njegova vojuju i koji nered na Zemlji cine jeste: da budu ubijeni, ili razapeti, ili da im se unakrst ruke i noge odsijeku ili da se iz zemlje prognaju. To im je poniženje na ovom svijetu, a na onom svijetu ceka ih patnja velika…Istinski vjernici na nasilje i neprijateljstvo ne odgovaraju nasiljem i mržnjom.
    ……Islam odobrava nasilje u cilju širenja Islama.Muhamed je licno naredio masovnu egzekuciju 700 – 900 Jevreja iz plemena Banu Qurayza što se isto navodi u Kur’anu:33. 26. a sljedbenike Knjige, koji su ih pomagali, iz utvrda njihovih je izveo, i strah u srca njihova ulio, pa ste jedne pobili, a druge kao sužnje uzeli.Sledeci hadis (Islamski vjerski tekst) koji govori o masakru nad plemenom Banu Qureyza: “Alahov poslanik je naredio da se svim Židovskim muškarcima i djecacima koji su dostigli pubertet odsjece glava. Onda je prorok podijelio imovinu, žene, i djecu Židovskog plemena Qurayza medu Muslimanima.” (Tabari VIII, stranica 38)…. Islam kao vjera i ideologija se nije širio misionarsko-apostolskim putem, kao što je to bilo u ranome hrišcanstvu, vec od prvog trena iskljucivo obmanom, pretnjom, nasiljem i macem. Posle Muhammeda, san o utopiji zvanoj svetski halifat (hilafet), muslimanske vojske je ekspanzivno okrenuo prema Persiji i Bizantiji. Hrišcansku Siriju (638. g. ne.) i Palestinu su relativno lako zauzeli. U hrišcanski Egipat su ušli bez otpora, i spalili veliku Aleksandrijsku biblioteku. Osvajanje Persije su okoncali do 652. g. ne. Kartaginu, središte severno-africkih rimskih oblasti, zauzeli su 697. g. ne. Na Apeninskom poluostrvu muslimani su 711. g. ne. uništili državu Zapadnih Gota, i stvorili svoju državu sa sedištem u Kordovi, na cijem celu se nalazi poseban halifa. Arabijski halifa je inace najpre imao imperijalnu prestonicu u Mekki, zatim u Damasku (koji su zauzeli 635. g. ne.), pa u Bagdadu, nakon što su osvojili Persiju. Godine 717. i 718. ne. napali su i prestonicu Bizantije, Konstantinopol{danasnji Istanbul}, koji su uspeli da osvoje. Pred Bec su došli 1529. godine. Hronike beleže brojna njihova zverstva koja su tada ucinili: silovanje žena do smrti, rasporivanje trudnih žena i nabijanje ‘nevernicke’ dece na kolac.Pred kraj XIX stoleca i u Prvom svetskom ratu Osmanlije i Mladoturci izvršili su strahovit genocide{ubijeno oko MILION ljudi!!} nad Jermenima.
    http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

    • U cjelini gledano ovaj tekst je antivjerski i provocira mržnju prema jednoj religiji. Ovako nešto dosljedan vjernik nikada nebi mogao napisati. Za one dobrobnamjerne i koji su u vjeri: KADA SE POMINJE RIJEČ “NEVJERNIK” TADA SE MISLI NA PRIPADNIKA ISTOG NARODA KOJI NE UPRAŽNJAVA VJERSKE OBREDE I DUŽNOSTI. Dakle, članak je pun mržnje prema jednoj vjeri i narodu koji tu vjeru upražnjava. Za žaliti je narod kojem outor ovog članka pripada.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *