Почетна / Друштво / Како је препознат „говор мржње“

Како је препознат „говор мржње“

То што су повели рат против „Печата“, није руководиоце „Радио-телевизије Војводине“ (РТВ) омело у упражњавању њихове омиљене доктрине: ред искања новца, ред клеветања српских родољуба. Тако је у понедељак, 21. јануара, у „Дневнику“ емитованом из њиховог студија, објављен прилог у којем програмска директорка РТВ-а Санда Савић тражи новац, а државни секретар Министарства културе Гордана Предић „Печатове“ главе. Прва је закукала над тиме што кућа којом руководи нема „стабилне изворе финансирања“, а друга је нашла за сходно да изјави како „Тужилаштво мора да реагује“ против нашег недељника.
За новац не знамо где ће их и како наћи, али што се „Печата“ тиче, доступни смо свакој сили и неправди коју заштитници РТВ-ове камариле реше да пусте на нас. И досадашњу лавину смо некако преживели: у осуди текста Миодрага Зарковића „Ди су наши ТВ новци?“, објављеног у прошлом броју, руководству РТВ-а громко су се придружили и Независно удружење новинара Србије, Удружење новинара Србије, Покрајински одбор Демократске странке, Асоцијација независних електронских медија, покрајински Секретаријат за културу, Министарство за културу Републике Србије, те незаобилазни ОЕБС и још незаобилазније Независно друштво новинара Војводине. Све су се те осуде свеле на „говор мржње“ који је наводно примећен у спорном тексту.
Тако је то постао први текст у историји из којег изгледа да нико од прозваних није прочитао ништа осим последњег пасуса. Тамо су, веле, препознали „говор мржње“, али ни слово не изустише у вези са остатком чланка, у којем су подробно побројани неки од примера безобзирних новчаних и других марифетлука руководства РТВ-а. То су врли чувари савести по свој прилици прескочили, као што су превидели и два саопштења „Печата“ објављена на нашем сајту у суботу, 19. јануара. Ни времена, ни простора нису штедели да би осули дрвље и камење по „Печату“, али су нам на нечему што називају Јавним сервисом ускратили право на одговор.
Као што су Славиша Грујић, покрајински секретар за културу, и Гордана Предић, државни секретар у Министарству културе, без оклевања узели учешће у ничим утемељеним нападима на „Печат“, понављајући лажи о наводном „говору мржње“. То неминовно представља морални, а можда и кривични прекршај злоупотребе службеног положаја учествовањем у оркестрираној хајци. Нарочито је илустративна „подршка“ коју је руководству РТВ-а личном посетом пружила Гордана Предић, иначе колегиница Драгана Коларевића, који је медијско линчовање попут овог над „Печатом“ преживео летос – разлика је само у томе што га је он оћутао, и што се у тај прогон барем нису укључивали државни органи, као што је сада случај.
Само руководство РТВ-а већ данима не престаје да прети покретањем тужбе. Колико смо се уплашили, показује наставак текста о злоупотребама у РТВ-у, као и два наша саопштења која овом приликом објављујемо и у штампаном издању. Колико су се уплашили наши сарадници и пријатељи, показали су њиховим реакцијама које преносимо у овом броју, али и онима које ћемо објавити следеће седмице.
Дакле, даме и господо из РТВ-а, НУНС-а, УНС-а, АНЕМ-а, ОЕБС-а, министарства, секретаријата, НДНВ-а… извређали сте нас и запретили нам тужбом. Ми смо урадили шта смо урадили, исто оно што радимо већ преко 250 бројева, и са чиме само врло намерни да наставимо. Сада сте, ваљда, поново ви на реду, а после тога очекујте наш следећи потез, наредног петка.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *