Почетна / Друштво / Ди су наши ТВ новци?!

Ди су наши ТВ новци?!

Пише Миодраг Зарковић

Осионо и бахато расипништво на „Радио-телевизији Војводине“ прети да остави праву пустош у овој установи, коју су новопридошли руководиоци, све сами антисрпски јуришници, претворили у оазу личног, незаситог хедонизма

За месец јул 2012, током којег њена емисија није била приказана ниједном, добила је нето зараду од 205.651,73 динара. Емисија јој је била на летњем одмору и наредног месеца, августа исте године, када такође није била приказана ни један једини пут, али јој је и за август матична кућа уредно уплатила 214.974,75 динара на име личног дохотка. Што је најзанимљивије, у оба износа скоро четвртина отпада на стимулацију, коју је дотична дама добијала и за тих шездесетак дана, иако их је провела далеко од професионалних обавеза.
Одговор на неизбежно питање која то кућа шаком и капом дели оволике стимулације и зараде не води ка некој митској компанији коју је светска економска криза чудом заобишла. Таман посла: одговор води у „европску регију“ Војводину, односно на поприште културног рата који је почео да пустоши новосадску јавну сцену много пре него што су се у њега укључили припадници покрета „Наши“. Реч је о „Радио-телевизији Војводине“, скраћено РТВ, покрајинском Јавном сервису који се од јула 2011. потпуно налази у рукама противсрпских кадрова, чија је острашћена мржња према нацији у чијој држави живе и делују беспоговорно доказана. Међу тим кадровима јесте и јунакиња уводног пасуса, новинарка Даница Вученић, једна од хистеричнијих примадона ововековног новинарства у Србији: њена емисија „1 на 1“, осмишљена као получасовни разговор са изабраним гостом и приказивана радним данима у 17:20, ни сама по себи не оправдава онолико позамашне трошкове – ауторкина зарада је пет пута већа од просечне плате у Србији за исти период – а поготово у два наведена месеца, током којих емисије напросто није било у програму. Барем је на стимулацијама могло да се уштеди да се хтело, али таква воља очигледно није постојала.
Да се овде ради о приватном послодавцу никакве невоље не би ни било, пошто приватник има право да, ако хоће, својим запосленима исплаћује онолико високе плате колико му се прохте. Авај, Даница Вученић је на платном списку јавног предузећа, Јавног сервиса штавише, што значи да њен двомесечни нерад – одмор који, у толиком трајању, тешко да би и руски милијардер Роман Абрамович себи могао да дозволи – оволико папрено плаћају грађани Србије.
Даница Вученић је, међутим, само један од појавних облика сумануте кадровске политике спровођене на РТВ годинама уназад, а нарочито после јула 2011, када је на чело ове медијске куће са Б92 доведена Санда Савић, жена потпуно посвећена противсрпском деловању и коловођа антинационалног усмерења војвођанске телевизије.

ИЗБЕГЛИЦА СА Б92 Као програмска директорка Санда Савић у званичном поретку није на самом врху, где се номинално налази Синиша Исаков, генерални директор који је последњег дана јуна 2011. на том положају заменио Блажу Поповића. Исаков је, међутим, тигар од папира, нека врста заштитног паравана који се не меша превише у непочинства која омогућује управо својим немешањем. Доведен је по политичкој линији, а његова припадност Извршном одбору Лиге социјалдемократа Војводине требало би да га сама по себи изузме из било каквог постављења у Јавном сервису. Лигашима се, међутим, поодавно гледа кроз прсте када се нађу у супротности са законом или моралом – а свакодневно су у сукобу са барем једним од та два – тако да је Исаков ипак постављен за генералног директора, после чега је требало довести и некога ко ће заиста да ради, тј. да се бави припремом програма и довођењем/распоређивањем кадрова. Избор је пао на Санду Савић, којој су тада већ били одбројани дани на Б92.
Не само она, већ су и многе њене колеге са „деведесет двојке“ тих дана биле приморане да траже друго ухлебљење, пошто је ова кућа тада била продата новим власницима, а ови су решили да се ратосиљају сувишног и прескупог људства. „Печат“ је о тим превирањима писао и пре него што су се догодила, а и пошто су се одиграла, па нема потребе да се враћамо на појединости; довољно је само истаћи да је одлазак Санде Савић на РТВ, на место програмског директора, представљао принудно избеглиштво, а не какав спектакуларан прелазак у којем једна кућа од конкуренције преотима каквог ваљаног и доказаног професионалца.
Избеглиштво се, међутим, веома исплатило Санди Савић, чак и више него што се могла надати. Одмах по ступању на нову дужност, ставила је до знања новим колегама да неће презати ни од чега, тако што им је рекла да је на место програмског директора РТВ-а постављена ни мање ни више него личним договором Бориса Тадића и Бојана Пајтића. Први је у том тренутку био најмоћнији човек Србије, а други је – као и данас – био деспот северне покрајине, па је крајње разумљиво што је такав наступ Санде Савић прописно препао запослене на РТВ-у. Испоставило се, ипак, да она нема намеру да их отпушта и да није жељна њихових послова, већ само њиховог новца. А у тој жељи је, рекло би се, прилично истрајна. Под нестварно раскошним условима, у новосадску телевизију убрзо су почели да пристижу миљеници Санде Савић, махом Београђани који су остали без сигурног тла у дотадашњим кућама (највише у Б92), али су на РТВ довођени као помпезно пропраћена „појачања“. У тој скупини налази се описана Даница Вученић, пантомимичарка у покушају, позната по томе што се својим саговорницима више обраћа млатарањем руку по студију него језиком, али и други, слични „махери“, попут Слободана Арежине, Кларе Крањц, Вање Крањац…

„МУДРАЦ“ ДИНКО За довођење ових кадрова, међутим, можда и није била пресудна препорука Санде Савић, већ подршка једног медијског зликовца чије савете програмска директорка слепо слуша. Реч је о Сабахудину Динку Грухоњићу, осведоченом србомрсцу чије је целокупно деловање прожето нескривеним залагањем за даље пропадање Србије и Срба. Добро обавештена чаршија, наиме, тврди да је лично Грухоњић правио спискове подобних новинара које би Санда Савић требало да доведе на РТВ, те да је она дотанчина испоштовала ове листе.
Да би у тим причама могло да буде подоста истине, видело се и на свечаности телевизије одржаној 29. новембра прошле године, када је генерални директор Синиша Исаков у поздравном говору, пред многим званицама, изразио нарочиту захвалност Динку Грухоњићу „на томе што увек брани ‚Радио-телевизију Војводине‘“. Како то Грухоњић „брани“ РТВ Исаков није појаснио, али је таква изјава неминовно морала да подсети на приче о Грухоњићевој саветодавној моћи над Сандом Савић.
Уколико таква саветодавна веза заиста постоји, нигде није заведена, пошто Грухоњића нема на непрестано растућем списку сарадника РТВ-а. (То, свеједно, не значи да је Грухоњић на „белом хлебу“: Динко је и шеф дописништва агенције „Бета“ у Новом Саду, и стручни сарадник одсека за медије Филозофског факултета Универзитета у Новом Саду, и председник Независног друштва новинара Војводине, плус дописник „Дојче велеа“; како се онда не зачудити над оноликом његовом кукњавом усмереном према држави Србији, држави у којој, ето, на све стране сакупља функције и изворе прихода – па и са Државног универзитета! Или је можда управо кукњава разлог што има толико „среће“ у каријери). Исход долазака јесте расипничко повећање људства на РТВ-у: у протеклих годину и по дана, од како је Санда Савић преузела руковођење покрајинским Јавним сервисом, број особа у сталном радном односу скочио је са нешто преко хиљаду на преко 1.200, колико данас износи. Тих двестотинак новопридошлих јесу избор Санде Савић, односно Сабахудина Динка Грухоњића, неразумнији утолико што је све то постигнуто усред захуктале економске кризе и свеопште беспарице.

ЗЛАТНИ ПАДОБРАНИ Садашње руководство РТВ-а, дабоме, нема никакав проблем са расипањем новца. Туђ је, што га не би трошили. Тако два службена аутомобила сваког јутра довозе Санду Савић и њене најближе сараднике из Београда у Нови Сад, а увече их враћају у супротном смеру. И због таквих бахатости, дуг РТВ-а данас износи преко шест милиона евра, што је отприлике двоструко већи износ од оног који су Синиша Исаков и Санда Савић затекли када су преузимали положај.
Пука бахатост, међутим, није крајњи домет новчане самовоље руководилаца РТВ-а. Колико им је стало до сопствене користи, види се и по посебним уговорима које су склопили сами са собом. Реч је о десетак уговора, у стручним круговима познатих под називом „златни падобран“, који прописују обештећење за запосленог у случају прекида радног односа, и то обештећење у висини десет просечних бруто зарада. Што ће рећи да са платама попут оне коју добија Даница Вученић – а управо је такав ред величина у питању – договорена су обештећења од двадесетак па и више хиљада евра!
„Радио-телевизија Војводине“, дакле, израсла је у легло истрошених, недоучених, противсрпских кадрова, који су у овом јавном предузећу добили прилику да се финансијски иживљавају како никада раније нису могли, а да то покрива управо народ и друштво чију несрећу непрестано призивају. Новчано посрнуће је, међутим, чак и занемарљиво у односу на дуготрајнију, културно-политичку штету, коју деловање дотичних јуришника антисрпства наноси већ непуне две године. Њихове проневере су утолико погубније због тога што, осим незаслуженог и бешчасног личног богаћења, омогућавају даље убијање националне идеје у Војводини. На основу увида у националну припадност већине руководилаца РТВ-а, од којих су неки побројани и у овом тексту, али и на основу прегледа програмског садржаја новосадске телевизије, тешко је избећи закључак да иза тог злочина стоји разгоропађени хрватски лоби.
Наставиће се

 

16 коментара

  1. hvala na podacima, koji mnogima nama u ‘provinciji’ nisu poznati ( mada se to prilicno „oseca“ ?!) RTV ima odlicne novinare, pa se postavlja pitanje, cemu ti, „skartirani“ sorosovski spin-doktori ??! I to jos – iz Beograda ( pa gde su ti vajni autonomasi, koji su se uvek bunili protiv ‘beogradskih’ kadrova ?! ) Izgleda, dok je ‘neobavesteni’ Pajtic na vlasti, nema slobode u vojvodjanskim medijima ?! I novi izbori u pokrajini – vise nego potrebni ?!




    0



    0
    • Даме и господо,
      није битно из које сте сорте, соја и гнезда и племена, предлажем вам да проверите да Словацима из села Луга стало до државе Србије чак и више од Срба. И верујем да сви Словаци у Србији поштују државу. Само гледајте.
      ПРЕДЛАЖЕМ ДА УРЕДНИШТВО ПЕЧАТА ИНИЦИЈАТИВУ ДА СРБИЈА ОДЛИКУЈЕ СЕЛО ЛУГ
      ЗА „ПОШТОВАЊЕ ДРЖАВЕ“. (Чини ми се да ће Председник Србије ускоро у Словачку). СВАКО ДОБРО.




      0



      0
  2. Видех саопштење „господе“ са РТВ… Има ли у овом тексту било шта нетачно? Какво обртање теза, какво безобразно оптуживање!!! Зар на безобразлук господе из РТВ треба да ћутимо??? Да ћутимо на то што за наше паре праве неке „јако гледане емисије“ у којима је Србија увек на тапету као „злочиначка“, „геноцидна“ и која „угрожава нечија права“ ??? Има ли уопште неког да брани права СРБА??? Српског народа??? Браво Зарковићу, да неко и о томе прозбори!!!




    0



    0
  3. I ako si im rekao! Hvala Bogu vec jednom! Dosta je vise te Beeeeee – devetizacije Vojvodine i njihovih praznih prica! Nema vise devedesetih, nema desetih!!! Srbije je sve manje, a ovi jurisnici NVO i inih organizacija su u misjoj rupi. Ne prolazi vise plan \utih…DOSTA JE! Imamo pametnijih, imamo boljih i od Dinka, i od Sande i od Danice. Dosta vise ispiranju mozgova! Neka idu pa pisu za DW, za Times, Anadoliju, Al Dzaziru, ima jos onih kojima su njihove usluge potrebne!




    0



    0
  4. Hrabar tekst ali moram da primetim da je to tek vrh ledenog brega.Nepotizam,bahatost i nenamensko arčenje novaca nije u toj kući od juče , samo što je to sada poprimilo razmere otimačine i pljačke.




    0



    0
  5. Sto niko iz RTV ne odgovori na cinjenice o basnoslovnim platama koje dele sebi stoje nista drugo nego prava pljacka drzavne imovine. Kako o da ne polazu racunsto su u godinu dana utrostrucili gubitke svoje firme?




    0



    0
  6. Vi iz RTV polozite racun gde ste spiskali novce o kojima toliko pricate. Napunili ste privatne dzepove drzavnim parama i jos vam se pridruzuju Gluhonjic, Smajlovicka i neki Obradovic. Bruka. Odgovorite kako im dolikuje i kako zasluzuju.




    0



    0
  7. Alal vera Zakovicu! Puna podrska! Neka nas sve pozovu na sud i pozovu za svedoke da kazemo sta mislimo o njihovom antisrpstvu kojim truju i izludjuju Srbiju. Sramota je to sto rade novinarska udruzenja. Sve je to ista bratija sa ovim sa vojvodjanske televizije. To su dosada vise puta pokazali. Bravo reakciji Pecata. Skinite nam s grbace ovu bruku i sramotu.




    0



    0
  8. Ne zna se ko je gori RTV ili B92. Zarr to poredenje sve ne govori. Hvala Bogu da seneko poput Zarkovica usudio da im otorenokaze ono sto narod inace misli!




    0



    0
  9. Zarkoviću ako vas tuže evo vam jedan očigledan dokaz koji vam može poslužiti ujedno za nastavak vašeg serijala
    Pogledajte datum kada se prilog emitovao a ujedno poslušajte o kojim se ciframa radi i šta kaže ovaj ,,stručnjak,, inače bivši predsednik skupštine grada Novog Sada

    http://www.youtube.com/watch?v=kGMKNltEhX0




    0



    0
  10. Pricajte vi sta hocete ali ja najvise volim da gledam Danicu Vucenic. Ja joj se kao zena divim i maloi zaradjuje koliko vredi. Nisam je se zbog duge lenje pauze mogla nacekati. Nisam imala sta da gledam.A nije bilo ni Olje Becskovic letos. Volela bi da cesce i gledam Ljiljanu Smajlovic. Dok je ona bila na celu Politike bila sam njen redovan citalac. U poslednjem boju Pecata udarili ste i na Sonju Liht! Vi zaista nemate mere a imam i neki utisak da su Vucelic i Zarkovic bas kao nekada Slobodan Antonic zenomrsci. Udarite nekada na muskarce ako smete.Nije vam bilo dostasto ste uzili Kandicku i Biserko nego ste sada udarili i na druge zene. Neznam sta ceka ona Petrusicka.




    0



    0
  11. Nema ta tvoja Petrusicka kada. Nije njoj lako jer ima pet-sest tezgi pored plate a i potrosila je basnoslovne sumu drzavnih para na renoviranje svoj kabineta. Ona zaradjuje duplo vise od Vucenicke i skoro kao Sanda. Puna podrska Pecatu.




    0



    0
  12. Ne damo vama Srbima RTV. Nemojte ponovo da pustimo na vas Nenada Canka. Videli ste, ali izgleda brzo zaboravili, kako je prosla tabla RTS-a i onaj Pavle iz Beograda. Nas front je sve siri evo vidite da su na nasoj strani, pored B92, Studija B, Prve televizije, Blica, Alo, Politike i Nino Brajevc i Ljiljana Smajlovic i to iz UNS-a,a ne NUNS-a.NUNS je odavn nas. Mi zbijamo redove, uz druga je drug. Dalje ruke od nase RTV! Ziveo Nenad Canak! Ziveo Zika Berisavljevic! Ziveli Kostres i Pajtic! I dugo nam zivel Ivana i Oliver Dulic! I sta nam mozete? Pomirite se vec jenom da necemo sa vama Srbijancima i da smo mi EU regija. Pecat uopste ne citam jer to su za nas iz Vojvodine nepriajteljske novine.




    0



    0
  13. Ne mogu da verujem da drugim urednicima Pecata, kada se vec Zarkovic utronjao, ne padne na pamet da jednostavno bar kazu da ispada da je sve sto je u kosrist Srba govor mrznje a sve sto je antisrpsko je toboze evropski i civilizovano. Ako vi vec ne znate sto pravilno ne procitaste tekstove Mila Lompara, koje ste objavljivali, pa odatle nesto citirajte, ako vec Zarkovic i Vucelic nece ni da pisnu.




    0



    0
  14. Ako posle citanja mog komentara, novinar bude imao zelju da me kontaktira, nek se javi na dati mail.
    Elem, dobro, cak predobro sam upoznat sa desavanjima na RTV-u. Zao mi je samo sto nije naveo da postoji i ogroman broj radnika koji su u RTV i vise od decenije, a jos uvek su na PP ugovorima. Za poslednjih deset godina samo jedan radnik je u tehnici primljen. Takodje, nikad, ali nikad se nije desilo da plate kasne sve do dolaska novog rukovodstva. Cak su pocele da kruze price da do marta nece ni biti isplata licnih dohodaka jer su svi racuni u blokadi.
    Sto se emisije jedan na jedan tice, ne znam zasto se nije spomenulo i to da se za tu emisiju koristi studio TV „HAPPY“ kome se mesecno za tu uslugu placa nekoliko desetina hiljada evra. Licno sam pricao sa saradnicom gospodje Vucinic. To je bilo u vreme kad su tek poceli da rade na RTV-u. Pitala me je zasto su svi neprijateljski raspolozeni prema njima (misleci na ljude iz tehnike). Kad sam joj objasnio da nije u redu da mi radimo 10 godina na PP ugovorima, a oni juce dosli i odmah se zaposlili za stalno i primaju 12 puta vecu platu plus stimulacije, poznatije kao varijabile, brze bolje me je podsetila o slucaju „zuta kuca“ koju su ona i njena koleginica radile na B92, i kako one ipak ne mogu da se porede sa nama jer, boze moj, imaju zasluge i dokazane su u svom poslu!
    Znate li da inace, RTV ima svoj agregat za slucaj nestanka struje? Da, ima. Smejace se mnogi, ali taj agregat se pali pomcu jednog stapa!!! Za kraj, neupucenima da spomenem i to da je nekad raspon plata bio 1:7. Dolaskom novog rukovodstva, taj raspon je povisen na 1:15.
    Jos mnogo sto sta bih mogao da navedem ovde, ali ko je i ovo procitao, bice mu dovoljno jasno kakav javasluk vlada u RTV-u.




    0



    0
  15. Volim one koji misle da mogu da budu deo EU bez Srbije.I one koji se dive N.Čanku i B.Pajtiću i njemu sličnima.A ne znaju da su ti isti doveli ovu rulju iz Beograda koja prima plate od 2 do 3 hiljade evra mesečno.A da ne pričamo o dugu od 9 miliona evra koji su napravili za godidu dana.A šta je sa programom? Sve je antisrpsko i nema veze za objektivnošću.Pojavljuju se stalno isti sagovornici koji su strani plaćenici.Treba da vas je sramota nadam se da će vas uskoro skloniti




    0



    0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *